Steeds meer klachten over vuurwerk in IJmond

Lev-he

VWC lid
vuurwerk.jpg

IJMUIDEN - Het aantal klachten over afgestoken vuurwerk neemt snel toe. Niet alleen in Velsen, maar in de hele IJmond, meldt de politie. In september kwamen elf meldingen binnen en in oktober negentien. Aanpakken van vuurwerkoverlast staat hoog op het lijst van de politie.

Agenten gaan er direct op af, maar de jongeren zijn vaak niet meer te vinden.In IJmuiden-Zee en Duinwijk klinken al enkele weken ’s avonds harde dreunen van illegaal vuurwerk. In de duinen liggen vuurwerkresten. Op 22 oktober joeg de wijkagent nog op een groep jongeren bij de Grote Beerstraat die zwaar vuurwerk liet knallen naast een auto. Afgelopen zaterdag reageerde de politie op zwaar vuurwerk dat werd afgestoken op Plein 1945. Een 17-jarige jongen werd verdacht. Zijn huis in de Bloemstraat werd doorzocht. Drie pakken illegaal vuurwerk werden in beslag genomen.

Bron

Gaat over illegaal KNAL vw en ze zetten er een foto bij van legale SIER potten ? Goed bezig weer jongens!

IJmuiden. Verbaast me niets. Tijdens de demonstratie van Hermans Marine worden er altijd meer illegale knallers afgestoken dan consumentencakes...

Ja ja. Daarom zijn die Binkies dus levensgevaarlijk. Terecht dat eindelijk het grote gevaar in beeld is gebracht door HDC Media. :p

Als ik witte tenten was had ik hier mooi een klacht over ingediend. Ze zetten gewoon je merk te kakken....

Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer publiciteit, omdat men dit straks in de winkel ziet staan en het herkend van een foto over illegaal vuurwerk en denkt men 'Dan moet het wel goed zijn!'

In plaats van vuurwerk afsteken in die onbekende plaatjes, kunnen ze net zo goed naar mijn dorp komen: nooit politie, maar helaas ook geen vuurwerk... :cry:
Ik snap niet dat mensen er zo'n probleem van maken, vuurwerk is toch veel te leuk om maar 1 keer per jaar af te steken?! :)
Ik heb trouwens een manier gevonden om minder illegaal vuurwerk af te steken, de gemeentes moeten ons gewoon een paar sloffen rotjes sponsoren! (is iedereen van het geluidsoverlast-gezeik af en hebben we toch plezier!:wink:)

Waarschijnlijk heeft de fotograaf na het nemen van de foto toch het vuurwerk niet meer nodig.
Geef maar aan mij, dan steek ik het wel op 31-12 af.

Ik snap de klachten wel, maar de foto slaat weer als een l*l op een drumstel.

Back
Bovenaan