Ik was in eerste instantie nog hoopvol op een legale uitweg om vuurwerk af te steken, maar die hoop ben ik inmiddels wel kwijt.
Als ik alleen al kijk naar een mogelijke locatie in de buurt dan weet ik nu al dat die er niet is waar de gemeente of omwonende mee akkoord gaan. Daarnaast al de regeltje en eisen, pfff.... zo jammer allemaal.
Hier heb ik wel een goede/mooie locatie en heb in de gemeente Den Haag nog een kleine hoop dat burgervader v Zanen wél vergunningen zal verlenen.
De rede dat ik het alsnog niet zal doen?
Er lopen te veel malloten rond en
ik ben straks verantwoordelijk, ook als een ander zich misdraagt op mijn aangewezen plekkie.
En je kan ze ook niet wegsturen want dan krijg je zo maar een knal voor je kop met dat soort lui.
Afgelopen O&N was ik lekker aan het stoken en iedereen had zijn kruit natuurlijk allang verschoten dus ik kreeg steeds meer 'publiek'. (tuig)
Maar iemand vond het rond een uur of 02:00 ook wel 'leuk' om eens over mijn reeds ontstoken compound te springen, want ja dat is stoer...
Dit is geen grap, dit is echt gebeurt.
Hij tikte vervolgens met zijn voet een lancerende bombette aan en die vloog zo bij de buurman tegen zijn pui.
Gelukkig geen schade verder voor die buurman, wel jammer dat de bombette niet die mafkees z'n broekspijp invloog.
Was voor mij reden genoeg om te zeggen: zo jongens dat was de collectie, fijne avond.
Terwijl ik nog makkelijk door had kunnen gaan.
Maar met vuurwerk maak ik geen grappen en dan is veiligheid absoluut regel nummer één.
Ik denk dat het volgende gezeik we gaan krijgen is, dat er de hele maand december naast het illegale geknal, ook veel cat. 1 wordt afgestoken

Wij weten wel dat het cat. 1 is, maar veel mensen niet en die gaan lopen klagen.
Ja 100 % !
Ik schreef het al eens eerder: afgelopen December, pak hem beet een week voor Kerst.
Ik vond het leuk om wat cat.1 van de Action & Aldi af te steken in de tuin.
Zo kon ik ook even de remote testen wat betreft afstand en dergelijke.
De buurman kon het echter niet waarderen en gebood mij er mee op te houden.
Ik antwoordde: nee, het is gewoon legale cat.1 en wat ik doe mag.
De eikel ontplofte in totale woede en wilde letterlijk op de vuist.
Heb er toen maar voor gekozen om naar binnen te gaan omdat ik wist dat ik met Oudjaar een flinke collectie ging stoken.
En ik wilde dus geen gezeur daarvoor hebben omwille van cat.1, ik heb het maar aan mijn neefjes meegegeven.
Zijn laatste woorden waren: als je nog één vuurpijl afsteekt zal ik je...
Wat ik afstak waren Silverjet Fountains en Knetterkings.