[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

@Sweet Laker en @loconick, we weten dat het gruwelijk veel geld gaat kosten, dat 200kg niks is en dat je beter naar het buitenland kunt gaan.

Zo, hebben we die onzin ook weer gehad 🥳 Gaan wij hier rustig even kijken naar de mogelijkheden.. Tjuss!

Met een groep zijn het de kosten ook niet. Het gaat niet om het bedrag maar om het gehele gebeuren an sich.

En onzin tsja,. Daar kunnen we binnen dit onderwerp ook alle kanten mee op :D

Maar; succes met vormgeven. Over een jaar zien we er vast de beelden van hoe het landelijk is geweest bij de clubs. Het is sowieso geen concept waar ik mij in kan vinden.

En ik hoop dat mijn onzin niet uitkomt.

Ja wil dit ook wel weten, kan niet zo snel terug vinden.

Op de website van de oudejaarsvereniging zelf.

Doet me aan New Kids denken "Wie heeft er hier nou geen realiteitszin. Jij of ik!?" :D

Maar zonder gekheid; praktische tip: Als jullie klaar zijn met brainstormen en de plannen in gaan dienen. Zorg dan dat je de kleine lettertjes ook hebt gelezen.

200kg, niet 350 of 2000. Nee: 200kg.

Het staat er gewoon.

Succes!

Dit gaat een leuke worden om op oudejaarsdag voor elkaar te krijgen:

Evenementenvergunning​

In veel gevallen zal naast de ontheffing ook een evenementenvergunning nodig zijn, afhankelijk van de APV van de gemeente.

Let op: Dit is geen wijziging door de nieuwe wet. Evenementenvergunningen waren al vereist onder de huidige regelgeving voor publieke evenementen.

Dit gaat een leuke worden om op oudejaarsdag voor elkaar te krijgen:

Evenementenvergunning​

In veel gevallen zal naast de ontheffing ook een evenementenvergunning nodig zijn, afhankelijk van de APV van de gemeente.

Let op: Dit is geen wijziging door de nieuwe wet. Evenementenvergunningen waren al vereist onder de huidige regelgeving voor publieke evenementen.
Hahaha . Dat zeg ik al heel de tijd . Daar hebben de meeste mensen geen zin in met de aanvraag . Vergunning zelf . Alleen veiligheidsplan schrijven is een ander verhaal . En als evenementen plan hier van toepassing wordt dan ben ik bang . Dat er naar de ouwe wet gewoon gaan . En dan krijgen we demo praktijken. Dan heb je allemaal geen schoolpleintje nodig . Want dan heb je met hele andere afstanden te maken . Dan gaat het over de omtrek rond om tot het vuurwerk .

Hahaha . Dat zeg ik al heel de tijd . Daar hebben de meeste mensen geen zin in met de aanvraag . Vergunning zelf . Alleen veiligheidsplan schrijven is een ander verhaal . En als evenementen plan hier van toepassing wordt dan ben ik bang . Dat er naar de ouwe wet gewoon gaan en dan krijgen we demo praktijken. Dan heb je allemaal geen schoolpleintje nodig . Want dan heb je met een afstand te maken met het vuurwerk rondom. Ben benieuwd.
Maar we blijven positief!

Gaat gewoon in de meeste gevallen lukken! ;) en we denken maar even niet aan alle demo's die afgelopen december al niet door mochten gaan. Want dát is negatief!

Maar we blijven positief!

Gaat gewoon in de meeste gevallen lukken! ;) en we denken maar even niet aan alle demo's die afgelopen december al niet door mochten gaan. Want dát is negatief!
Precies . Jij begrijpt het .😉 je raakt de gevoelig snaar al. Hoeveel demos hebben we nog . En nou willen ze ons het zelfde laten doorlopen . Geloof jij het . Zijn er weinig die de vingers er aan willen branden . Winkeliers . Maar laat ze het nieuws ook al naar buiten brengen uit gemeente dat ze er niet aan beginnen. Alleen helaas politiek is politiek . Maar haalbaar uitvoerbaar is het wel . Maar voor weinige weggelegd.

Ja wil dit ook wel weten, kan niet zo snel terug vinden.
In de huidige wetgeving kun je met een vuurwerkshow tot 200 kg vuurwerk volstaan met een melding bij de provincie. Als je een show met meer dan 200 kg wil organiseren heb je een ontbrandingstoestemming nodig. Met het afsteken van vuurwerk in verenigingsverband hebben ze hier aansluiting op gezocht.

Toezicht op evt shows van verenigingen moet door boa’s worden gedaan, die dan extra bevoegdheden krijgen. Pff, toch geen boa te vinden die op 31-12/1-1 tussen 18 en 02 uur voor zo’n klus kan worden ingezet 🖕

Back
Bovenaan