Vroeger, toen ik een jaartje of 8 was, kregen we rond 15 december de foldertjes binnen en keek ik er de hele dag in met mijn vader. Ik hoorde zo nu en dan een paar flinke knallen. Natuurlijk bleef ik in de wintervakantie zo veel mogelijk buiten om te kijken of er al mensen aan het knallen waren. Ik vond het prachtig.
En dan, ja wachten tot de laatste week. Lekker kerst vieren met de familie. Veel cadeautjes gekregen

O, wat was ik blij

Maar het leukste moest nog komen.
3 slapeloze nachtjes tot de verkoopdagen... En dan mochten we eindelijk vuurwerk kopen. Ik was al om 7 uur in de ochtend wakker, en ik rennen naar mijn vader die nog in bed lag. ''Papa papa opstaan!'' zei ik. ''We MOETEN vuurwerk kopen papa!
''Ja, later, eerst even opstaan en aankleden''
Uiteindelijk om 12:00 uur naar de vuurwerkwinkel gereden en ow wat was het koud.

In de winkel m'n ogen uitgekeken, mijn vader had een paar pakketten en een pijlenpakket gekocht en ik had 2 sloffen rotjes, 1 pakje grondbloemen en babypijltjes. Toen was ik daar al blij mee

Afgerekend, en weer naar huis.
''Gaan we het al afsteken papa?'' zei ik. ''Nog 3 dagen wachten jongen. Tot die tijd leg ik het boven op de kast.'' (Waar ik er niet bij kon)
Toen was het O/N, ik bewaarde m'n vuurwerk tot de avond.
Om 22:00 uur stond ik op het balkon mijn spul te stoken met het aansteeklontje waarvan ik zo moest hoesten. Ik voelde me echt een koning, ondanks dat ik best weinig had.
En om 00:00 ging alles de lucht in, ik vond het schitterend!
En dan, ja dan naar bedje toe en weeeeer een jaar wachten..