Spanningen voor de laatste dagen

Ruben

VWC lid
Vrienden en vriendinnen,

Straks als we weer een paar maanden verder zijn dan begint het voor iedereen onderhand wel te kriebelen. Hoe dichterbij we bij de laatste dagen van het jaar komen hoe groter de spanning word.

Hoe ga jij met deze gevoelens om, en wat doe je eraan om het minder te laten worden?

nou kalmeren op de avond voor oud en nieuw is heeel moeilkijk .
de avond voor uod en nieuw is voor mij een special moment dat geviert wordt met een lekkere cigaar en een potje bier .

Cigaren... Bier...

Dat is toch geen sfeer, heren?! Een grote brok ambachtsspeculaas met spijs, en een lekkere grote mok warme chocolade melk :handsup: Dat is sfeer :D

Haha die laatste... Is inderdaad echt sfeer dat. Hier hebben we nog een oude houtkachel staa, helemaal top dus. Lekker met vuurwerkfolder languit liggen op de bank naast een knetterende kachel samen met een kop warme chocolademelk en een warme amandelstaaf!

nou ja ieder heeft zijn eigen manier van doen .
ik zou dat echt niet door men strot kunnen krijgen
want alles staat op zen kop in men lijf

Voor mij is het met wat vrienden buiten lopen en gewoon lekker relaxen... Potje voetballen om warm te blijven terwijl je overal knallen hoort en ziet..

Dan uurtje of 9 weer naar huis en lekker voor de tv hangen, vuurwerkfolders doorkijken met een warme kop chocomelk in je hand.. heerlijk de december maand!!

Ik praat meestal met een vriend van mij over vuurwerk. En bijv. vuurwerk aan elkaar vast knopen is een leuk werkje in de laatste paar dagen.:)

Verder af een toe een nitraatje afsteken doet het hem ook wel goed hoor:D

Het leven gaat gewoon door. Van maandag tot vrijdag werken. In het weekend lekker stappen en feesten en voor ik het weet is het 29 december en beginnen de verkoopdagen weer. Tijd vliegt voorbij :bye:

Euhm, ik train bijna elke dag in het jaar dus dan ben ik er helemaal niet mee bezig omdat ik daar gewoon mijn gevoelens kwijt kan. Maar als ik dan in mijn bed lig kan ik nooit slapen. Dan word het maar oude vuurwerk foldertjes doorbladeren. Maar ik zit er wel op te wachten, want dat gevoel vind ik altijd heerlijk. :D

ik ga altijd filmpjes op internet kijken van potten die ik heb. En van illegale potten van een paar jaar geleden die niet meer gemaakt worden.

Ik ga 30 December s'avonds altijd relaxed in bad liggen.
Niet dat ik nou zo slecht in slaap kom maar je word de dag erna zo fit en fris wakker dat je heel de dag er vol tegenaan kan.
Probeer het eens zou ik zeggen. (als je een bad hebt)

ik moet 29 december en 30 december werken dat is wel jammer :P maar gaat de tijd gelukkig wel wat sneller :P dan is het zo 31 december :D

de avond zelf beetje rustig worden van beetje bier af en toe iets afsteken 1 sierpot altijd om af te kicken.
de nacht ervoor moet ik bijna slaappillen innemen zo erg word het doe geen oog dicht. heb meestal 2 uur geslapen ofzo en wek dan iedereen om 6 of 7 uur of ze het nou leuk vinden of niet:p

Laatst bewerkt:
de avond zelf beetje rustig worden van beetje bier af en toe iets afsteken 1 sierpot altijd om af te kicken.
de nacht ervoor moet ik bijna slaappillen innemen zo erg word het doe geen oog dicht. heb meestal 2 uur geslapen ofzo en wek dan iedereen om 6 of 7 uur of ze het nou leuk vinden of niet:p

Ik neem de dag voor oud en nieuw echt slaappillen in:p ik zit dan hel de tijd aan vuurwerk t denken:bonk: (normaal ook al slaaphelpers maarja)

De laatste dagen is het inderdaad een gekkenhuis. De dat voor de vuurwerkverkoop nog snel doornemen wanneer bestellingen opgehaald kunnen worden en wat nog allemaal los gekocht moet worden. Tijdens de eerste verkoopdag vorig jaar had ik nog vrij en toen moest ik op 31 december werken. Dit jaar heb ik het omgedraaid en werk ik de eerste verkoopdag en heb ik op de 31 december vrij. Tussen het werken door nog even vuurwerk afsteken, of inladen in de achterbak van de auto. De nacht van 30 december op 31 december vroeg in slaap proberen te komen. Vorig jaar was ik om 23.00 terug van het verkopen dus kon ik niet vroeg gaan slapen. Maar toen ik eindelijk sliep moest ik er voor mijn gevoel alweer uit om vuurwerk te verkopen.

Vorig jaar had ik het eigenlijk niet goed geregeld, achteraf ook maar 4 uur de tijd gehad om vuurwerk te stoken, en daar leef je dan 365 dagen naar uit. Dit jaar lekker van 10.00 tot 02.00 stoken bij het leven!

Vroeger, toen ik een jaartje of 8 was, kregen we rond 15 december de foldertjes binnen en keek ik er de hele dag in met mijn vader. Ik hoorde zo nu en dan een paar flinke knallen. Natuurlijk bleef ik in de wintervakantie zo veel mogelijk buiten om te kijken of er al mensen aan het knallen waren. Ik vond het prachtig.
En dan, ja wachten tot de laatste week. Lekker kerst vieren met de familie. Veel cadeautjes gekregen :p O, wat was ik blij :D Maar het leukste moest nog komen.
3 slapeloze nachtjes tot de verkoopdagen... En dan mochten we eindelijk vuurwerk kopen. Ik was al om 7 uur in de ochtend wakker, en ik rennen naar mijn vader die nog in bed lag. ''Papa papa opstaan!'' zei ik. ''We MOETEN vuurwerk kopen papa!
''Ja, later, eerst even opstaan en aankleden''
Uiteindelijk om 12:00 uur naar de vuurwerkwinkel gereden en ow wat was het koud. :p In de winkel m'n ogen uitgekeken, mijn vader had een paar pakketten en een pijlenpakket gekocht en ik had 2 sloffen rotjes, 1 pakje grondbloemen en babypijltjes. Toen was ik daar al blij mee :D Afgerekend, en weer naar huis.
''Gaan we het al afsteken papa?'' zei ik. ''Nog 3 dagen wachten jongen. Tot die tijd leg ik het boven op de kast.'' (Waar ik er niet bij kon)
Toen was het O/N, ik bewaarde m'n vuurwerk tot de avond.
Om 22:00 uur stond ik op het balkon mijn spul te stoken met het aansteeklontje waarvan ik zo moest hoesten. Ik voelde me echt een koning, ondanks dat ik best weinig had.
En om 00:00 ging alles de lucht in, ik vond het schitterend!
En dan, ja dan naar bedje toe en weeeeer een jaar wachten..

Laatst bewerkt:
Om 22:00 uur stond ik op het balkon mijn spul te stoken met het aansteeklontje waarvan ik zo moest hoesten.
Het is niet de bedoeling die aansteeklont in je mond te stoppen he :wink: Leuk verhaal vond ik het om te lezen trouwens.

Ik heb nog steeds zo'n soort zenuwachtig gevoel voor dé dagen, dat ik 's middags altijd na school in de foldertjes zit te bladeren en op school me bijna niet meer kan concentreren. En in de kerstvakantie begint het dan echt, urenlang op internet rondsnuffelen en foto's bekijken van collecties enzovoorts. Slapeloze nachten heb ik niet, maar weinig slapen doe ik wel toch door de zenuwen, en als ik dan die knallen buiten hoor dan blijf ik aan vuurwerk denken en moet ik dus weer helemaal rustig worden voordat ik kan slapen :p

Ik ben de laatste dagen voor nieuwjaar zo druk met bouwen van het project, dat ik elke nacht helemaal kapot met spierpijn m`n bed in stap. Je moet er wat voor over hebben..... Daardoor gelukkig geen last van het welbekende wakker liggen :)

Back
Bovenaan