Soest vuurwerkvrij komende jaarwisseling 2020-2021...

davidh

VWC Meteoroloog
Net besloten door de gemeenteraad...ik ontvlucht dit ...dorp de 31e...vraag me af hoe ze cat 1 willen weren....je zet de burgers zo tegen elkaar op zo..polarisatie ten top...7B0BAB8C-C72A-4558-89EA-F919EA277700.jpg

Onderste foto hoort er niet bij maar krijg ik niet weg...

Bijlagen

• E3CCBC2B-52D9-4284-93FF-DBFA681DAEB7.jpg
    E3CCBC2B-52D9-4284-93FF-DBFA681DAEB7.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 0
Zwaar kl*te voor je, davidh. Dat gemeenten zelf kunnen kiezen voor een totaalverbod is een grotere klap voor het vuurwerk dan dat knal en pijlenverbod.
De overmatige bestuursdrang van ondermaatse "politici" doet het plezier van zorgeloos afsteken de das om.
Ik vraag me dan altijd af, op basis waarvan willen ze een verbod? Waarom moet het anders?

Lees hier:
https://www.ad.nl/amersfoort/jaarwisseling-in-soest-hulpverleners-bekogeld-met-vuurwerk-meer-vernielingen~a8f07a5f/
Burgemeester Metz is over het algemeen tevreden met het verloop van de avond: ,,De jaarwisseling is weliswaar niet helemaal probleemloos verlopen, maar ik ben blij dat grote incidenten zijn uitgebleven.”
En daarom moet het anders?

Wel grappig, er staat ook:
Burgemeester Metz zegt dit te betreuren en gaat overleggen met politie en justitie over de straffen voor de daders.
Uhh, ja....?
Lijkt me bijzonder dat een burgemeester de strafmaat kan beïnvloeden.

Allemaal leuk en aardige als gemeenten zelf de mogelijkheid hebben voor een totaalverbod op vuurwerk... Maar hoe zit dat met de verkoop ervan? Kunnen ze daar ook een stokje voor steken of mag er wel gewoon vuurwerk worden verkocht?

Allemaal leuk en aardige als gemeenten zelf de mogelijkheid hebben voor een totaalverbod op vuurwerk... Maar hoe zit dat met de verkoop ervan? Kunnen ze daar ook een stokje voor steken of mag er wel gewoon vuurwerk worden verkocht?

Er mag gewoon worden verkocht, vooralsnog. Dit is geregeld in het vuurwerkbesluit en aan die bepalingen kan een gemeente (nog) niet tornen. Ik ben wel bang dat, met de ophanden zijnde wijzigingen in het Vuurwerkbesluit, dit ook even geregeld gaat worden.

@DavidH - Cat F1 mag niet worden geweerd, dit is Europees beschermd. Ik krijg ook niet de indruk dat ze dit willen, gezien er gesproken wordt over de uitzondering van Sterretjes. F1 vertaald in de onwetende volksmond nogal eens naar licht vuurwerk/sterretjes/kindervuurwerk.

Back
Bovenaan