[Show] Rijnsburg Feestweek - 9 augustus 2025

Vanavond toch nog maar even op de fiets gesprongen. Het is altijd een recht toe recht aan showtje, maar kruitsnuiven op 20 min afstand is nooit weg. Ook dit jaar weer een vrij recht toe recht aan show. Al had ik wel het idee dat er het een en ander met een metalen jasje opgemaakt moest worden. De gebruikelijke klein kaliber cakes in het begin van de show waren dit jaar dan ook niet terug te zien. De combi met het windstille weer maakt het toch weer de moeite waard. De beelden volgen op een later moment!

Heb het topic aangemaakt omdat ik dit jaar op het schietveld aanwezig mocht zijn. Mogen meemaken hoe een showtje als deze wordt geprepareerd. Zoals @Plintje al vermoede en @stefantvs al heeft verklapt, waren het nagenoeg allemaal gekooide producten. Heb bij deze ook respect voor de mannen in de bunkers die er in december tientallen per dag uit hun jasje halen. Al doende krijg je er wel handigheid in, maar er zitten toch echt krengen tussen.

Voor mij een noviteitje, maar schijnt er al wat langer te zijn, dopjes in de cakes. Vond dat wel makkelijk en werkte voor mij wel sneller om op deze wijze de ontstekers aan te brengen. Nam niet weg dat een aantal cakes gewoon moesten worden gepriemd. Vervolgens blokjes maken en "uitlopen" en aansluiten op een voor mij nieuw schietsysteem.

Hierbij mijn beelden gemaakt in het schietveld. Voor het mooi in beeld sta ik er veel te dicht op, maar wat een beleving :d

Super leuke ervaring! En bovenal een super gezellige avond gehad. Daarom dank aan alle bouwers en HF Events Fireworks.

Welke doos is dat vanaf 7:25?
Ik ben gisteravond niet op het schietveld geweest om te bouwen, dus niet 100% zekerheid, maar ik herken het op de beelden als een 25sh cake. De Delta Echo heeft blauwe sterren i.c.m. met de chry boeketten en dat zie ik hier niet. In mijn beleving is dit een cake uit het Showbox B assortiment van Hello. Hello heeft de Showbox A, B en C. Dit zijn eigenlijk show cakes, 25sh, 25mm, inclusief kooi. Erg mooi spul en echt ideaal om in shows te verwerken. Bij een andere show heb ik laatst het B assortiment geschoten. Gisterenavond in Rijnsburg waren zo te zien alle 3 de verschillende assortimenten aanwezig.

Ik ben gisteravond niet op het schietveld geweest om te bouwen, dus niet 100% zekerheid, maar ik herken het op de beelden als een 25sh cake. De Delta Echo heeft blauwe sterren i.c.m. met de chry boeketten en dat zie ik hier niet. In mijn beleving is dit een cake uit het Showbox B assortiment van Hello. Hello heeft de Showbox A, B en C. Dit zijn eigenlijk show cakes, 25sh, 25mm, inclusief kooi. Erg mooi spul en echt ideaal om in shows te verwerken. Bij een andere show heb ik laatst het B assortiment geschoten. Gisterenavond in Rijnsburg waren zo te zien alle 3 de verschillende assortimenten aanwezig.
Maat.. jouw kennis van vuurwerk overstijgt alle verwachtingen. Lekker bezig!
Ik zal binnenkort eens kijken of ik ergens een schietlijst kan krijgen. Mocht dat uitsluitsel geven dan laat ik dat hier even weten.
Bedankt.

En @frelst68 wat een super toffe ervaring man! Zo te lezen was je in goed gezelschap ook. Mooi!

Back
Bovenaan