[Show] Nijmegen (Waal in Vlammen) 14 juli 2019

R@lph

VWC lid
Stad/dorp: Nijmegen
Datum: 14 juli 2019
Tijdstip: Rond 22:30
Schietbedrijf: Dream Fireworks
Wat: ...
Bijzonderheden: Waal in Vlammen

Ik ben hier aanwezig! Paar jaar geleden hier geweest en ik vind dit 1 van de beste shows die er in Nederland geschoten wordt. Er wordt veel gebruik gemaakt van singleshots, lekker veel salutes en op 1 of andere manier vind ik er een Spaans tintje achter zitten.

Show van vorig jaar;

Ik ben hier aanwezig! Paar jaar geleden hier geweest en ik vind dit 1 van de beste shows die er in Nederland geschoten wordt. Er wordt veel gebruik gemaakt van singleshots, lekker veel salutes en op 1 of andere manier vind ik er een Spaans tintje achter zitten.

Show van vorig jaar;

Mocht ik hier heen gaan, waar kun je het beste gaan staan ?

Mocht ik hier heen gaan, waar kun je het beste gaan staan ?

Je hebt een 'speciaal stukje' voor de freaks. Daar staan heel weinig mensen en dan sta je zo goed als naast het vuurwerk. Het zit naast een kroeg, soort van op een eilandje. Wat je wel moet weten is dat je op tijd komt want ze sluiten de brug daar na een bepaalde tijd ( ik geloof 21.00 of iets later ). Na het vuurwerk gooien ze de brug weer open.

Bij Cafe waalzicht, het adres is Oosterhoutsedijk 21 in Nijmegen. Iedereen staat in het centrum bij de Kermis, en op dit eilandje wordt het vuurwerk ontstoken ( de singleshots, de shells geloof ik vanaf een ponton ).

Parkeren kan daar overigens amper, wij zetten de auto vaak ergens in een woonwijk voor de brug. Dan is het 10 / 15 minuutjes lopen. Dus niet in een wijk in het centrum, maar de andere kant van het eiland ( moet je even op google maps kijken ).

u48yu8y61r.png

Parkeren kan het beste aan de oostkant van de N325. Aan de westkant is de parkeerruimte zeer beperkt.
Dan lopen naar het zuiden, rode stippellijn. Bij het Lindenpad staan enkele appartementencomplexen en een kroeg. Maar daarvoor, tegen de uiterwaarden aan, is er prima zicht. De uiterwaarden zelf zijn tegenwoordig verboden terrein voor toeschouwers. Het meeste vuurwerk ligt op het ponton, bijna recht tegenover de toeschouwers vanaf Lent. Maar er staat meestal ook vuurwerk opgesteld op het strandje aan de kant van Lent.

Nu ik dit uitgelegd heb... Mocht je zondag nog een plekje in de auto over hebben, dan houd ik me aanbevolen! :D

u48yu8y61r.png

Parkeren kan het beste aan de oostkant van de N325. Aan de westkant is de parkeerruimte zeer beperkt.
Dan lopen naar het zuiden, rode stippellijn. Bij het Lindenpad staan enkele appartementencomplexen en een kroeg. Maar daarvoor, tegen de uiterwaarden aan, is er prima zicht. De uiterwaarden zelf zijn tegenwoordig verboden terrein voor toeschouwers. Het meeste vuurwerk ligt op het ponton, bijna recht tegenover de toeschouwers vanaf Lent. Maar er staat meestal ook vuurwerk opgesteld op het strandje aan de kant van Lent.

Nu ik dit uitgelegd heb... Mocht je zondag nog een plekje in de auto over hebben, dan houd ik me aanbevolen! :D

Dit is precies wat ik bedoelde ja! Beide dingen, zowel het parkeren als de plek van het toeschouwen.

u48yu8y61r.png

Vanaf waar? of bedoelde je specifiek naar iemand? :P

u48yu8y61r.png

:rolleyes: hou rekening met kerstmuziek in deze tijd van het jaar :cool:

present! :) wij staan zelf al jaren aan de Lentse kant (zie video hier boven :p ) prima zicht van af daar. En je hoeft niet zo ver te parkeren hoor. Als je op tijd bent kun je nog parkeren aan de Lentse Warande, net achter Lent. Ingang net voor de Waalbrug meen ik. Of je rijd via het dorpje Oosterhout en dan richting de Waal (waaldijk \ Oosterhoutsedijk) rijden om dan de dijk gewoon op te gaan en die te volgen tot je vanzelf uitkomt op de Lentse Warande.

Het is er wat veranderd, het is nu bijna volledig voor genodigden. Maar als je goed zoekt zal er wel een ( klein ) plekje zijn.

wederom een zeer matige show. Wijzelf stonden op de kade langs de tent waar de schieters staan en zagen dat er het e.e.a mis ging. Er zat totaal geen lijn in de show. Iedere keer dacht je een mooie opbouw naar een spektakel te krijgen en dan viel het weer in het niet.

De fluitsalvo's waren leuk, maar viel ook totaal in het niet.

Ook ik vond het een matige show dit jaar... Alles zat er wel in wat je van een show kan verwachten zoals diversiteit en thema's. Ook het bekende gebruik van de singleshots en mines zijn dan wel super en de paar harde salutes zijn lekker. Maar dat was het ook wel..

Goedkope shells / effecten, tot bijna het laatste moment van de show hadden de shells een rare burst ( leek wel nat? ) en er zat totaal geen tempo in. Finale was wel leuk maar ook niet meer dan dat. Het zal wel met het budget te maken hebben ( de eis dat er voor een klein budget 15 minuten lang een goede show geschoten moet worden ). Het kaliber was geloof ik ook maar 3" of hooguit een paar 4".

Nee, ik ga hier niet meer een paar uur voor rijden.

Back
Bovenaan