[Show] Kermis Tilburg - 28 juli 2024

Voor iedereen die zich verheugde op een spectaculaire show is dit natuurlijk erg balen.
Hopelijk krabt de organisatie zich ook achter de oren en ziet het als een grote mislukking.

Alle tegenstanders van vuurwerk zagen de eerste 9 minuten als spektakel en de laatste 50 seconden als overbodig.
De rest van Nederland vindt het tegenovergestelde.

Laat deze show een voorbeeld zijn voor alle gemeenten die een dergelijke show willen organiseren.

Voor iedereen die zich verheugde op een spectaculaire show is dit natuurlijk erg balen.
Hopelijk krabt de organisatie zich ook achter de oren en ziet het als een grote mislukking.

Alle tegenstanders van vuurwerk zagen de eerste 9 minuten als spektakel en de laatste 50 seconden als overbodig.
De rest van Nederland vindt het tegenovergestelde.

Laat deze show een voorbeeld zijn voor alle gemeenten die een dergelijke show willen organiseren.
Gezien de reacties van het publiek is mijn verwachting dat ze het volgend jaar, als het op deze manier moet, beter achterwege kunnen laten. Gezien het feit dat ze eerder al aan hebben gekondigd dat er met o&n geen vuurwerkshow meer zal zijn en die dus ook vervangen zal worden door zo'n slap aftreksel ligt het in lijn der verwachting dat er volgend jaar bij de kermis ook helemaal geen vuurwerk meer aan te pas zal komen.

De vermoeidheid van mijn dochter (en het gerucht dat er veel minder vuurwerk zou worden ingezet) heeft mij behoed voor deze teleurstelling. Zou toch serieus not amused zijn als dit na een rit van 130 km wordt voorgeschoteld.
Met deze oplossing heb je alleen maar verliezers. Hoop (tegen beter weten in) dat uit de evaluatie blijkt dat het grote publiek dit ruk vond. Maar ben bang dat deze show van de lijst, met showtjes die de moeite zijn, af kan.

De Haven is wel veranderd, langs en rondom wordt het steeds voller gebouwd dus zal er kwa vuurwerk ook minder mogelijk zijn.
Hier nog een Finale uit 2013, persoonlijk zie ik dan liever zo'n einde dan wat is gister heb gezien.
Mooi om terug te zien:

😄

Laatst bewerkt:

Tilburgse vuurwerkshow kermis het nieuwe normaal: ’90 procent lichtshow, 10 procent vuurwerk’​

Elk jaar wordt de Tilburgse Kermis op geheel traditionele wijze afgesloten met een symbolische begrafenis. Bezoekers kunnen dan genieten van een vuurwerkshow boven de Piushaven. Alleen was het dit keer minder spectaculair dan voorgaande keren. “Je moest wel heel snel kijken, want het was zo weer voorbij.”
Na tien dagen lang genieten van al het plezier dat de Tilburgse Kermis te bieden heeft, wordt er een heuse begrafenis georganiseerd. Geheel in stijl loopt de stoet vanuit de St. Jozefkerk op de Heuvel richting de Piushaven. Daar aangekomen krijgt de kermis nog een laatste eerbetoon: de welbekende vuurwerkshow.

Maar de bezoekers waren dit jaar niet onder de indruk van wat er werd voorgeschoteld. Dat valt te lezen onder een Facebookpost waar tientallen Tilburgers hun beklag deden. Na nog geen minuut was de vuurwerkshow alweer afgelopen. “Normaal duurt de show zeker 15 minuten tot een halfuur”, reageert iemand. “Iedereen bleef ook wachten van: waar blijft de rest?” Een andere kermisganger beaamt dat: “Maar echt… Normaal is het zo mooi, en nu…”

Reactie gemeente​

De Tilburgse gemeenteraad heeft besloten afscheid te nemen van traditionele vuurwerkshows. Voor de komende jaarwisselingsshow, en dus ook voor de afsluiting van de kermis, is gekozen voor een nieuwe opzet. “Zo bestaat de show voor 90 procent uit laser en vuur, en voor 10 procent uit vuurwerk. Deze nieuwe opzet wijkt aanzienlijk af van de oorspronkelijke vorm, waarbij vuurwerk het hoofdbestanddeel van de show was”, aldus een woordvoerder van de gemeente.

De gemeente begrijpt de reactie van het publiek. “Op basis van de reacties van het massaal toegestroomde publiek mogen we constateren dat deze nieuwe opzet iets doet met de beleving, en ook gewenning vereist. Dit vraagt dan ook nadrukkelijk onze aandacht voor de komende jaarwisselingsshows.”

‘Beter zonder vuurwerk’​

Toch waren er ook positieve geluiden te horen. “Wat een geweldige lichtshow met die lasers. Vuurwerk is bijna overbodig als je zo’n lichtshow kunt geven.” Een andere toeschouwer zou het vuurwerk het liefst helemaal afgeschaft zien. “Gewoon helemaal afschaffen dat vuurwerk. Het heeft totaal niets met de kermis te maken.”

“Op basis van de reacties van het massaal toegestroomde publiek mogen we constateren dat deze nieuwe opzet iets doet met de beleving, en ook gewenning vereist. Dit vraagt dan ook nadrukkelijk onze aandacht voor de komende jaarwisselingsshows.”

Het wordt je gewoon door de strot geduwd. Het is een traditionele vuurwerkshow waar mensen MASSAAL op af komen. Dus er bewust naar toe gaan. Voor geen persoon die daar is wordt het vuurwerk een verassing of overlastgevend…

Ik kan me hier zo boos om maken he. Dit gaat overal in NL gebeuren.
Die sneue sukkels hier in Leiden vinden dit waarschijnlijk ook al een geweldig idee…

“Je zal er maar aan moeten wennen.” Tyf lekker heel gauw een pleuris eind op met je gezeik.

meer 1 oplossing voor. met oud en nieuw ieder weg blijven en volgend jaar ook bij die kermis show,
en met oud en nieuw ieder lekker zijn eigen vuurwerk massaal afsteekt :D

Laatst bewerkt:
Keuze? Welke keuze? Die groene linkse woke deugnieten maken overal wel keuzes voor je.. Drama joh, je hoort toch dat het totaal niet aanslaat?

Volgend jaar gewoon hele kermis negeren.. Kijken hoe snel er weer vuurwerk is.

😂 ik ben zo blij dat ik niet ben geweest..
Voor het stoplicht staan en wachten van rood naar groen naar oranje geeft nog meer voldoening dat deze onzin.
Wat aan aanfluiting

Back
Bovenaan