[Show] Havendagen Zierikzee - 22 augustus 2026

Edge

VWC lid
Provincie: Zeeland
Stad/dorp: Zierikzee
Datum: 22-08-2026
Tijdstip: 23.50 uur
Schietbedrijf: DFP
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Ter afsluiting van de Havendagen, te zien vanaf de nieuwe haven.

Oei, even in de gaten houden. Was van plan om er een weekendje weg van te maken Vrijdag en Zondag Knokke en dan Zaterdag deze meepakken.

Hoorde dat het van 1300 naar max 230 kilo vuurwerk ging ?
Je las dat. In een aanvraag geef je altijd meer op in aantallen. Daardoor ook meer gewicht. Doe je dat niet, dan kan je het niet schieten. 5 dagen voor show dien je de definitieve schietlijst te hebben ingediend (vuurwerkbesluit) eventueel kan je nog een laatste wijzig doen als een artikel onverhoopt toch niet op voorraad is. Dan is volgens de regeling 4 dagen vooraf toegestaan. Zo werkt dit „spelletje“.

Ook deze editie van de vuurwerkshow ter gelegenheid van de havendagen stelde niet teleur! Veel prachtige mines en single rows/shots gezien. Vooral die tailgate fan blijft echt waanzinnig goed, dat merkte je ook duidelijk aan het publiek! Verder herkende ik volgens mij de double defence/headhunter van Broekhoff/Magnum, een prijs-kwaliteitstopper in mijn ogen. De eindknallers waren stevig, zowel de salutes als bodenblitzen. Wel was het geheel voor mijn gevoel een tandje minder dan voorgaande jaren. Niet alleen qua tijdsduur, maar ook qua intensiteit voelde het een stuk soberder dan bijv. de 2023 editie. De schietlocatie was vooral erg matig: zoals op de film te zien is, werd het zicht behoorlijk beperkt door de schepen die in de haven lagen. Volgens mij is het me gelukt er aardig recht voor te staan, maar naast een drietal uitpuilende afvalcontainers en met een boot recht voor m'n snufferd was dit verre van een ideale plek om te kijken :frusty:

Dit is allemaal natuurlijk absoluut niet aan DFP te verwijten, eerder aan de zeiksnorren in die ene woning aan de overkant van de haven die schijnbaar hebben geklaagd. Niet alsof ze zonder vuurwerk wél aan hun nachtrust gekomen waren, gezien de kermis en feesttenten langer en harder kabaal veroorzaken dan 10min vuurwerk...

Hoe dan ook, super dat het toch door kon gaan en dank aan de bouwers voor wederom een sterk in elkaar gezette show!

Back
Bovenaan