Ik ben hier gisteren ook geweest. Het is een flinke show, waar veel publiek op af komt, met ongetwijfeld een fors budget. De grootste show van Nederland...? Zou kunnen.
De thema's die hier geschoten werden waren soms ook herkenbaar van Knokke een paar weken geleden. Toch vond ik de show vorig jaar beter. Dit jaar was het zeker wel een leuke show, maar ik zie ruimte voor verbetering. De drones voegden voor mij weinig toe. Eerst krijgen we ellenlang reclame te zien. Ik snap dat zo'n evenement draait op sponsoren, maar om daar nou zes minuten naar te kijken...meh...als ik commercials wil zien ga ik wel naar RTL4.
Ook de stille horsetails en falling leaves kwamen te vaak terug. Overkill. Fluiters en salutes waren dan weer nagenoeg afwezig, terwijl je daarmee een stuk variatie en verrassing in je show kan brengen die nodig is bij een show van deze omvang. Doordat de drones ongetwijfeld ook budget vreten, zie je dat dat ten koste gaat van het vuurwerk. Nu was de show krap 12 minuten, wat ik magertjes vind. En de man die de ontstekers op het linker ponton heeft aangesloten mag ook een tik op de vingers krijgen. Pluspunt: de show was organisatorisch tot in de puntjes geregeld, en ik heb een aantal fraaie bommen gezien! Muziekkeuze vond ik ook dikke prima en dat was ook nog eens goed te horen vanaf de landtong waar ik stond.