Kom op zeg, wanneer is er nou voor het laatst een jaar geweest met veel goede cakes? Ik denk dat dat in het jaar 2006-2007 is geweest, toen men met de 500 gram cakes kwam.
1. GBV is met cakes gekomen die voor de meeste consumenten onbetaalbaar waren/ zijn. De gemiddelde consument gaf ± €45 uit in 2009 Bron:
http://www.destentor.nl/algemeen/themavandedag/6019825/article6771010.ece .
2. Veruit de meeste bestellingen bestaat uit het kleinere vuurwerk voor overdag. Ook de familie pakketten (lees meter pakketten) worden goed verkocht. Slechts een klein deel van de consumenten bestelt voor meer dan € 250. Ook hierbij geldt dat de grote, duurdere cakes blijven staan.
3. De cakes die GBV de laatste jaren op de markt heeft gebracht, werden niet goed ontvangen door de consumenten en bleven dan ook staan. Ik heb het hier over de Towering Inferno, de Styx en de Light'em fight'em. Zo zijn er nog wel een paar die slecht verkochten.
4. Kijken we naar afgelopen jaar, dan zie je dat GBV cakes op de markt brengt die om te janken zijn (Happy en de Happiness). Verder zien we veel effecten terug komen die al in veel cakes van GBV zijn gebruikt. Kortom, totaal niet innoverend.
Ik kan zo nog wel even doorgaan met een lijstje maken waaruit ik opmaak dat GBV zijn beste tijd heeft gehad als ze er niks aan doen. Dat ze de kritiek op dit forum niet lezen of als achterlijk beschouwen, dat moeten zij weten. Let wel dat de freaks door het hele land wonen en al pratende kunnen de freaks anderen erop wijzen dat ze beter bij ... kunnen kopen, want die hebben beter vuurwerk.
Ik snap best dat ze daar in Veenendaal geld willen verdienen en dat ze dat in de laatste 3/4 dagen van het jaar moeten doen, maar de consument cakes voorschotelen die nergens op slaan..nee dat gaat zelfs mij te ver.
Laat ze stoppen met het ''wij hebben 350 winkels in heel Nederland, dus ze kopen toch wel vuurwerk van ons'', maar begin weer te innoveren en kom met spraakmakende cakes. Andere importeurs lukt het ook, waarom GBV al 5 jaar niet?