Schuurmans Vuurwerk BV uit Leeuwarden failliet verklaard.

Dit was wel even schrikken toen ik het nieuws bericht las!

Veel sterkte aan de medewerkers van Schuurmans.

Wat lees ik nu? Schuurmans weg? Dus nooit meer de Astronauten, nooit meer Diamond Collection, Skyline etc.? :'(

Wow, das wel ff schrikken! Ik kocht elkjaar Schuurmans-producten, maar dat gaat volgend jaar dus niet meer lukken :(

Iedereen bij Schuurmans, heel veel succes verder, en het gaat jullie goed!

Heel veel sterkte aan de medewerkers van Schuurmans en iedereen die er bij betrokken is!

Slecht nieuws..... ….....

Het komt allemaal wel goed Vulcan gaat gewoon verder. Die heeft er teveel baad bij om niet te stoppen.

Echt schrikken dit... er zijn me toch een hoop winkels die schuurmans verkopen, vooral hier in Amsterdam.

I'm "In Shock" :shocked:
Maar het zal wel met een sisser aflopen,
en misschien na een doorstart zullen ze ons doen verbazen
tijdens de demo's met een hele mooie 2014 / 2015 coll.

We wachten het allemaal maar even af.

15100_679196828810282_129968648_n.jpg

Eeuwig zonde om dit te moeten lezen.
Wie heeft er niet staan stoken met het spul van Schuurmans.
Ik hoop van harte op een door strart of iets.

Medewerkers en directie ontzettend veel succes.

Zal me niks verbazen als dit een slimme constructie is om een doorstart naar een nieuw merk te maken en in 1 klap wat oude schulden kwijt te raken. Maar ***** is het wel. Weer een stukje jeugdsentiment weg.

Vulcan is juist diegene die de stekker eruit heeft getrokken!!.

Is dat zo? En dan gaat de importeur daardoor failliet?
Nou, is er ook meer aan de hand geweest, tenzij ze draaiden op 1 leverancier.. maar dan nog...

Hoe dan ook, treurig nieuws voor zo'n historisch Nederland bedrijf. Eeuwig zonde :sad:

33pd89h.jpg

Oud gehavend lepeltje.
Jaartal onbekend.

Met het faillisement van Schuurmans en Beko is er toch weer een stukje nederlandse vuurwerk geschiedenis wat verloren raakt.

Deze uitspraak komt nogal dubbel over.
Je zou dit kunnen interpreteren als zijnde: vulcan is failliet.
Maar ook als zijnde: Vulcan heeft het failliet aangevraagd, wegens achterstallige betalingen.

Vulcan is de eigenaar van Schuurmans en als eigenaar kun je een faillissement voorkomen maar kennelijk/mogelijk hebben zij besloten om Schuurmans te laten vallen, dat is wat Marchel bedoelt. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is Vulcan namelijk niet failliet. De komende tijd zal er ongetwijfeld meer naar buiten komen.

Overigens heb ik jarenlang in het bedrijfsleven gezeten en daar heb ik meerdere faillissementen voorbij zien komen. In 80% van de gevallen werd er een doorstart gemaakt en dat kan hier dus ook aan de orde zijn. Het is dan ook nog wat te vroeg om al "afscheid" van Schuurmans te nemen mensen!

Back
Bovenaan