[Salon Roger] Thunderbomb matten

Status
Niet open voor verdere reacties.
WWWAATTT gaan ze eruit:cry: ,moet er dus snel wat bij halen want volgend jaar zijn ze er dus misschien niet meer
ik neem aan dat je het uit betrouwbare bron heb gehoord ????????????

In ieder geval thanks voor de info

Gisteren 5 stuks gestookt van de 200 shots versie, erg goede matten. Felle knallen en een goed tempo, deze kunnen zeer zeker gerekend worden onder de "echte" matten! Voor het geld kun je ze niet laten liggen, een betere prijs/kwaliteit verhouding is er niet wat mij betreft.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze afgestoken met oud en nieuw 2x 1000 shots. Gaan bijna even hard als
een 100000 klapper. Wat een geweld zeg voor die pijs.

Ik heb ze afgestoken met oud en nieuw 2x 1000 shots. Gaan bijna even hard als
een 100000 klapper. Wat een geweld zeg voor die pijs.

Dit is een vergelijking die helemaal niet opgaat. Ik vraag me af of je ooit een 100k hebt afgestoken. Knallen zijn goed maar absoluut niet te vergelijken. Je vergelijkt nu speculatief een astrounaat met een nitraatknaller. Met de prijs ben ik het wel met je eens een zeer schappelijke prijs voor een kwalitatief goede mat. Een aanrader.

Mee eens, Silver Palm. Een goeie 100k rol knalt een goeie TB mat er met gemak uit. En toch zijn ze bijzonder leuk. Ze knallen luider dan je verwacht en stellen eigenlijk nooit teleur. Van het prijskaartje wordt je al helemaal blij. Geen mat voor 12 uur (of je moet er een karton tegelijk doen), maar voor even stevig ratelen op oudejaarsdag/avond zijn dit echt toppers.

Even inhakend op de opmerking dat de TB-maten zouden verdwijnen. Dit is gedeeltelijk het geval. Volgens mijn informatie betrekt Salon Roger de matten sinds vorig jaar bij een andere fabrikant. De vervangende matten zien er, naast het label zelf, ietsje anders uit en kennen een afwijkend pts-gehalte. Mij is verteld dat er nu iets meer kruit per knaller in zou zitten, maar dat het materiaal beduidend slechter snippert. Daarentegen zijn de productiekosten lager en is de mat dus goedkoper in te kopen. Dat laatste is waarschijnlijk alleen een voordeel voor SR.
Ik heb de nieuwe variant nog niet geprobeerd, omdat we vorig jaar nog puur originele TB's konden stoken. Dit jaar is dat wellicht anders ...

Cameo

Zijn ze daarmee ook harder dat jij weet? Aangezien ze minder snipperen is dat wel een min punt. Dat er meer kruit in zit, hoeft niks te betekenen. :) Vandaar deze vraag.

Ik ben zelf toch wat minder euforisch over deze matten en waarschijnlijk komt dat ook omdat de thunderbombs zo ontzettend worden opgehemeld.
Het zijn leuk matten inderdaad, zeker voor het geld, maar heel bijzonder zijn ze niet. Ze knallen niet hard, tempo is niet bizar goed en het valt in het niet om 12 uur ook al leg je er 10 op elkaar (ja zelf getest!). Misschien komt het ook nog wel omdat ik na vele jaren een iets hogere standaard heb gekregen qua matten.

Tja om 12 uur moet je deze matten denk ik ook niet gaan stoken, volgens mij zijn deze matten ideaal voor overdag....:wink:

@MasterBsc, ik heb ze zelf nog niet kunnen testen. Ben zelf ook erg benieuwd naar ervaringen. :)

@mollyman, jouw reactie begrijp ik eigenlijk niet zo goed. De matten bevallen je onder andere niet omdat vele anderen er enthousiast over zijn? :shocked: Dus als genoeg mensen deze mat afraden, wordt hij voor jou interessanter?

Natuurlijk knallen ze niet bizar hard, daar koop je bijvoorbeeld nitraatmatten voor. Andere prijsklasse en een andere kwaliteit. Een TB om 12 uur afsteken is als een kroket voor avondeten gebruiken. Het kan, maar je wordt er niet heel erg blij van. Maar als tussendoortje is zo'n kroket weer niet te versmaden. Slechts ter illustratie natuurlijk. Maar misschien zie ik het wel verkeerd. Mijn standaarden zijn waarschijnlijk niet zo hoog als de jouwe :wink:

Cameo

@ cameo: dat van die kroket was een erg mooie vergelijking! Mijn eerste zin is misschien wat krom opgesteld, maar ik probeerde te zeggen dat mijn verwachtingspatroon te hoog was door alle goede verhalen over de matten.
Het kwam er inderdaad niet lekker uit.

Toch blijf ik erbij dat ik het gewoon geen bijzondere matten vind, ook niet voor overdag of tussendoor. Zelfs niet als kroketje.

Meerdere van deze matten gezien en dan de 400s versie. Ik moet zeggen aan de ene kant leuke matjes voor dat geld maar aan de andere kant gingen ze te vaak uit bij mij! ophangen ging stukken beter! En voor de wijsneuzen. De folie is afgelopen oud en nieuw bewust eromheen gelaten vanwege de vochtige grond!

... Toch blijf ik erbij dat ik het gewoon geen bijzondere matten vind, ook niet voor overdag of tussendoor. Zelfs niet als kroketje.
Tja, dat kan ook gewoon natuurlijk. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Bedankt voor het aanbrengen van de nuance. :)

Een internetkennis, die werkzaam is in een Chinese fabriek waar ze (onder meer) deze matten maken, vertelde me dat ze daar bekend staan als de "poor mans cracker". Ze zijn ook daar uitzonderlijk goedkoop en daardoor zeer toegankelijk voor iedereen. Deze matten worden daar bijna net zo standaard bij een bestelling gekocht als een aansteeklontje in Nederland :D

@djara, daar zijn wij (VWM) ook nog niet helemaal uit. We hebben massa's van die dingen gestookt, maar inderdaad vallen ze af en toe spontaan stil. We proberen dit te voorkomen met allerlei slimme trucs, zoals een dubbele laag of een zelfs een soort "aorta" langs alle matten. Dit lijkt te helpen, maar toch klappen ze soms gewoon uit, of ze nu met of zonder folie worden afgestoken.

Cameo

Kijk dit zijn leuke matjes ja maar ik ben overgestapt op de 1000farts van original.
Waarom....
Nou de snipper factor van de Thunderbomb is beduident minder dan die van de 1000farts
Daarbij is het bekent dat de Thunderbomb matjes regelmatig zonder aanlijding uit gaan.
Ook vind ik de 1000 farts ten opzichte van de Thunderbomb beter geknoopt.
Oja en niet geheel onbelangerijk ik vind de 1000Farts tog net wat beter kwa tempo en hard heid!
Dit alles maakt dat ik de 1000Farts liever koop dan de Thunderbomb matjes.

Helaas is de 1000Farts wel weer duurder dan de thunderbombs.
Ik ga persoonlijk tog liever voor de kwaliteid en koop daarom de 1000farts.

Ik had waarschijnlijk de nieuwe versie (1000s). Ik was enthousiast geworden van de films van de Museumdudes. Ik stak deze af om 10:00 uur om de buurt een beetje op te warmen. Hij was in 30 seconden weg.Ik had hem ook opgehangen. Een beetje teleurstellend. De andere 2 stak ik om 0:00 uur af en ook deze waren supersnel. Toch dit jaar weer proberen of het een batch was die zo snel ging of dat het ligt aan de nieuwe fabrikant.

Weet één van jullie de lengte en de duur van de 800s versie? Loots had helaas nog niet de 1000s op voorraad. Moest het doen met de 800s. Als ik zo de berichten lees ga ik ervan uit dat ik me er goed mee ga vermaken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan