Rotterdam 03-09-2011

De Wereldhavendagen 2, 3, 4 september 2011 staan in het teken van 'De haven smaakt naar meer'
Tijdens het maritieme weekend van 2, 3 en 4 september 2011 in Rotterdam, staan de Wereldhavendagen in het teken van 'De haven smaakt naar meer'.
Uitgebreide informatie over het programma dat de Wereldhavendagen dit jaar voor u in petto heeft vindt u binnenkort op deze site.

Tijdens de Wereldhavendagen worden alle facetten van de haven aan de bezoeker getoond.
Haven en stad zijn in Rotterdam nauw met elkaar verbonden. Bezoekers worden op een
informatieve en ludieke manier geïnformeerd over wat er in de haven gebeurt en er vindt
velerlei havenspektakel op het water plaats.

De haven(gerelateerde)- bedrijven op de kades presenteren zich met zo veel mogelijk bijzonder
havenmaterieel, grote kranen, innovatieve projecten en schepen die van binnen bezocht kunnen
worden. Ook wordt er een goed beeld gegeven van de carrièremogelijkheden in de haven op
een arbeidsmarktcommunicatie plein en zijn er tal van kinderactiviteiten.

Daarnaast zijn de excursies een essentieel onderdeel van het programma. Deze minireisjes
brengen u per boot, bus, trein of zelfs vliegtuig bij de meest uiteenlopende bedrijven.
Zoals gebruikelijk vindt het officiële startschot van de Wereldhavendagen op de vrijdagmiddag plaats.
In samenwerking met het Educatief informatie Centrum wordt er voor jongeren een speciaal programma, in schoolverband, georganiseerd op de vrijdag.

De openingsact wordt ieder jaar verbonden aan het jaarthema. Ook het zaterdagavondprogramma is een bijzonder moment om bij aanwezig te zijn. Er vindt dan eerst een show op de Maas plaats en de avond wordt afgesloten met fenomenaal vuurwerk.

Wereldhavendagen van 0 – 99 jaar
Het programma van de Wereldhavendagen wordt afgestemd op alle leeftijdscategorieën en op alle lagen van de bevolking. Met ieder jaar veel nieuw aanbod in de programmering maar zeker ook herhaling van succesnummers. De Wereldhavendagen zijn dan ook een echt familie-evenement met voor een ieder wat wils.

De Wereldhavendagen komen uit merkenonderzoek onder inwoners van de regio Rijnmond naar voren als hét sterkste merk van de Rotterdamse culturele sector.
De ondervraagde inwoners verwachten dat de Wereldhavendagen de komende jaren nog verder zullen groeien en nog meer publiek zullen trekken. Het merendeel van de geënquêteerden verwacht ook het evenement (wederom) te gaan bezoeken. Men vindt dat Rotterdamse evenementen in het algemeen goed bereikbaar zijn, zich kenmerken door een prettige sfeer en een leuk en afwisselend aanbod bieden met goede horeca.

http://www.wereldhavendagen.nl/

Op zaterdagavond worden vanaf 20.30 uur de Wilhelminakade, de Willemskade en de Erasmusbrug een triple A-locatie. De kades en de Maas worden dan namelijk door spetterende (muzikale) acts opgeluisterd. De HAM 310, een groot baggerschip van Van Oord, zorgt gedurende de avond voor een adembenemend havendecor.

Een prachtig waterballet, verzorgd door de RPA-schepen van het Havenbedrijf Rotterdam en de HAM 310 van Van Oord, opent de avond. Een swingend voorprogramma met dans, muziek en een lichtshow op het water brengt
iedereen in de juiste stemming. Ook hier zullen Chinese accenten herkenbaar zijn.

Niemand minder dan Waylon is de hoofdact van de avond. Hij zal vanaf het water een geweldig optreden geven begeleid door De Marinierskapel der Koninklijke Marine. De avond wordt in stijl afgesloten met een sprookjesachtige show van Chinees vuurwerk.

Het hele spektakel is goed te volgen vanaf de Erasmusbrug, Willemskade en vanaf de tribune aan de Holland Amerikakade (Wilhelminapier).
Aanvang 20.30 uur. Einde circa 23.00 uur. Check de website voor meer informatie: www.wereldhavendagen.nl.

dit is 1 van de vuurwerken waar ik naar uit kijk.
Xena heeft de afgelopen jaren goed laten zien dat ze echt een mooie show neer kunnen zetten. ik ben aanwezig.(sta bij de Holland-Amerika lijn kade)

ja smorgen en smiddags wel, maar sávonds wil ik de show vanaf de kade zien.
is toch het mooiste

weet nog dat ik filmpjes van jou zag vanaf het ponton. Vandaar mijn vraag.

Heb er zin in, vorg jaar vond ik het extra apart. Het was lekker anders dan ieder jaar

Vorig jaar was er een hele meeting omheen georganiseerd door Zena Belgie,
Zou die er dit jaar weer komen? Want dat was echt een succes :D

Hoe dan ook sowieso zelf aanwezig, en misschien met vriendin

2 jaar achter elkaar een hele goeie show gezien... vanaf de erasmusbrug op ooghoogte en vorig jaar bij de meeting op t buizenpark. De meeting vorig jaar was zeer geslaagd, beetje klein spul stoken, ouwehoeren met mede freaks en goeie show als afsluiter. Dit jaar naar lesli maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij

Wie gaat er nou naar rotterdam voor een show :p :p we moeten ons nu gedragen als verpeste mensen jap :p nou me in knokke zijn gewend.

Neej hoor grapje, ik ben er nu ook 2 jaar bij geweest. Waarvan ik de eerste ook op de brug stond, en dan voelen die salutes toch erg lekker, en vorigjaar natuurlijk de gezelligheid door de vele freaks die er waren :D

Veel plezier mensen volgende week, ik ben er zelf ook niet. Ga naar lesli toe :-)

ik lees op het programmafolder (pdf) dat ze chinees vuurwerk willen schieten.
ik kom hier voor het eerst en wil dan wel graag iets zien wat ik de moeite waard vind om 2x 200 kilometer te rijden.

mijn vraag is dan ook wordt het zoiets als de volgende video http://www.youtube.com/watch?v=yVkrNJxUIcw
of toch meer ''gewoon'' evenementenvuurwerk en/of cakes afschieten

hoop met mijn vraag niemand te beledigen; ben slechts een liefhebber van mooi vuurwerk:shy:

ik lees op het programmafolder (pdf) dat ze chinees vuurwerk willen schieten.
ik kom hier voor het eerst en wil dan wel graag iets zien wat ik de moeite waard vind om 2x 200 kilometer te rijden.

mijn vraag is dan ook wordt het zoiets als de volgende video http://www.youtube.com/watch?v=yVkrNJxUIcw
of toch meer ''gewoon'' evenementenvuurwerk en/of cakes afschieten

hoop met mijn vraag niemand te beledigen; ben slechts een liefhebber van mooi vuurwerk:shy:

Nee, zulk vuurwerk wordt hier niet afgeschoten.
Chinees vuurwerk wil zeggen dat het vuurwerk van Chinese makelij is. Het is dus gewoon een show in de avond met shells e.d.

Ze schieten sowieso een professionele vuurwerkshow. Met shells/bommen dus. Tot 3 inch meestal. Afgelopen jaren waren het erg leuke shows. Met name die van 2008 was erg goed.

Of ik er 200km voor zou rijden, dat weet ik dan niet.

hartelijk dank voor de reacties mensen, het is dus de moeite waard want er is naast GOED vuurwerk ook nog de wereldhavendagen:cool::thumbup:

Er is dit jaar weer een meeting op de zelfde locatie als afgelopen jaar op katendrechtse hoofd. Afgelopen jaar was super gezellig en tevens gelijk een goede opening van het vuurwerk seizoen. Ik ben erbij maar ik zal niet de enigste zijn die daar naar het vuurwerk komt kijken dus word gezellige boel. Dus heb je tijd en zin kom even buurten

Niet met oud en nieuw, maar met de wereldhavendagen. Ook een aparte met het profiel van de skyline zo. Lijkt vanaf de Weena, Oldenbarneveltstraat of zoiets te zijn. Lijkt me dat er tot 4 inch werd geschoten. Goed te zien in het tweede gedeelte als de bommen flink groter zijn dan de standaard 3 inch bommetjes.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan