RB's Oud & Nieuw show 2013/2014

Nou ik vind dat de muziek weg had gemogen, mooie show maar ik wil vuurwerk horen voor de echte kick..

Neemt niet weg dat dit prima geschoten is daar mijn complimenten voor!

waanzinnige show! Muziek was ook aanwezig zelf neem ik aan? Erg vet hoe de timingen ook goed uit kwamen!

Vet hoor! Zo zie je maar weer...een goee voorbereiding is het halve werk :D

Show zit goed in elkaar en persoonlijk zou ik zelf ook zo lekker beuken op het eind hoor, zou ik niets aan veranderen iig. Maar ben je er al uit wat je volgend jaar gaat doen? Meer budget is natuurlijk erg leuk, maar wellicht is teveel bekendheid ook niet heel handig omdat je dan ook teveel qua kilo's etc zal hebben...lastige keuze lijkt me...ben benieuwd!

Mooi gedaan hoor petje af! Mooi opbouwend en op het juiste moment de lucht gevuld als het nummer losgaat. mooiste moment was met de single shots onder colors (ookal vond ik bij de 1e serie dat colors werd gezongen het niet helemaal goed gaan?) Opzich mooi voor je dat de media het oppakte maar het brengt wel zorgen met zich mee (kilo's en electronisch schieten) Ik ken dit probleem. Niet door media maar wel bekender worden om je show (later meer hierover).

Verder vraag ik me nog af of die lijst met aangeschafte producten nog wel klopt? Ik lees aan het begin van je filmpje "81 cakes en 40 single shots" Ik kom bij natelling van die lijst op 56 cakes uit ? (the moment & blazing devil niet meegerekend als cakes ivm single shots) Heb je later nog meer aangeschaft en er tussen gezet of heb je ook romeinse kaarsen en fakkels als cake omgedoopt? :)

Nou ik vind dat de muziek weg had gemogen, mooie show maar ik wil vuurwerk horen voor de echte kick..

Neemt niet weg dat dit prima geschoten is daar mijn complimenten voor!

Dankje. In het echt heeft het vuurwerk de overhand gehand. Hiereen filmpje van een omstander waarin dit duidelijk te horen/zien is.

waanzinnige show! Muziek was ook aanwezig zelf neem ik aan? Erg vet hoe de timingen ook goed uit kwamen!
Jazeker! Afgespeeld met een flinke geluidsinstallatie zelfs (zie het filmpje dat ik voor mikeapd aanhaalde)

Vet hoor! Zo zie je maar weer...een goee voorbereiding is het halve werk :D

Show zit goed in elkaar en persoonlijk zou ik zelf ook zo lekker beuken op het eind hoor, zou ik niets aan veranderen iig. Maar ben je er al uit wat je volgend jaar gaat doen? Meer budget is natuurlijk erg leuk, maar wellicht is teveel bekendheid ook niet heel handig omdat je dan ook teveel qua kilo's etc zal hebben...lastige keuze lijkt me...ben benieuwd!

Dankje, er is inderdaad veel voorbereiding voor gedaan, maar ik vond het het meer dan waard! Volgend jaar wederom afsluiten met twee karton Big19, geeft gewoon een flinke bak geweld. Verder meer steppen en gebruik maken van single shots. Tot slot wil ik volgend jaar iets meer met individuele cake's werken. Dit jaar leunde de show lichtelijk op de heavy 5 en Big19. Volgend jaar komen de heavy 5 te vervallen en wil ik dat opvullen met andere cake's.

Verder denk ik wel weer na om met thema's te werken, dat houd het iets overzichtelijker, aangezien de mogelijkheden eindeloos zijn.

Mooi gedaan hoor petje af! Mooi opbouwend en op het juiste moment de lucht gevuld als het nummer losgaat. mooiste moment was met de single shots onder colors (ookal vond ik bij de 1e serie dat colors werd gezongen het niet helemaal goed gaan?) Opzich mooi voor je dat de media het oppakte maar het brengt wel zorgen met zich mee (kilo's en electronisch schieten) Ik ken dit probleem. Niet door media maar wel bekender worden om je show (later meer hierover).

Verder vraag ik me nog af of die lijst met aangeschafte producten nog wel klopt? Ik lees aan het begin van je filmpje "81 cakes en 40 single shots" Ik kom bij natelling van die lijst op 56 cakes uit ? (the moment & blazing devil niet meegerekend als cakes ivm single shots) Heb je later nog meer aangeschaft en er tussen gezet of heb je ook romeinse kaarsen en fakkels als cake omgedoopt? :)

Dat heb je goed gezien bij de eeste serie dat colors werd gezongen, ging het niet helemaal goed en bleven er 3x single shots staan. Later bleek dat, hoe zuur!, in deze circuits defecte ontstekers zaten waardoor de 'stroomkring' onderbroken was.

De lijst die hierboven vermeld staat is inderdaad nog de eerste lijst. Door het wegvallen de blazing devils als single shots (deze caka's zijn massief met de 'buizen' uitgeboord (benaming zo ff kwijt) en het krijgen van gratis producten. Heb ik lopen schuiven met de producten. Een complete lijst komt later nog wel online om het geheel kloppend te maken. Ben momenteel druk met stage, aangezien stage 4 weken stil heeft gelegen omdat de concentratie niet meer lag waar die had moeten liggen, haha.

Het verhaal kilo's en electronisch schieten, tja. Ik woon gelukkig niet in een grote stad, maar een dorp. Ik zie dit dus niet 1,2,3 als problemen. Verder wordt al mijn vuurwerk op het moment dat deze de ontstekers bevatten en dus het 'gevaarlijks zijn'. Opgeslagen in een container (met hangslot) in een nabij liggend weiland, waar de show ook geschoten word. Lijkt mij dus een veilige situatie.

Daarnaast is dit simpel op te lossen door een paar cake's bij de buren links, bij de buren rechts enz. op te slaan, mocht ik signalen krijgen dat ik bezoek kan verwachten of iets.

Laatst bewerkt:
Ik heb je filmpje al een aantal keer met bewondering zitten kijken. Het is goed te zien dat je alles duidelijk heb voorbereid.

Zelf ben ik ook van plan mijn showtje aankomend jaar op muziek te gaan schieten en ben dus ook al begonnen aan de eerste voorbereidingen.

Mag ik vragen hoe jij de muziek geregeld heb? Wat voor speaker/installatie je er voor gebruikt heb? Je hebt namelijk toch een aardig volume nodig om boven het vuurwerk uit te kunnen komen.

Ik heb je filmpje al een aantal keer met bewondering zitten kijken. Het is goed te zien dat je alles duidelijk heb voorbereid.

Zelf ben ik ook van plan mijn showtje aankomend jaar op muziek te gaan schieten en ben dus ook al begonnen aan de eerste voorbereidingen.

Mag ik vragen hoe jij de muziek geregeld heb? Wat voor speaker/installatie je er voor gebruikt heb? Je hebt namelijk toch een aardig volume nodig om boven het vuurwerk uit te kunnen komen.

Dankje. Alle vragen zijn welkom.

Ik gebruik Audacity om de verschillende nummers aan elkaar te 'plakken'/mixen. Met een kleine 15 minuten beheer je het het programma, zo eenvoudig dat het is.

Ik gebruik verder PyroIgnitionControl om het vuurwerk te schieten. Dit softwareprogramma staat op mijn laptop. In deze show staat geschreven wanneer welk kanaal af moet gaan. In dit programma wordt tevens de muziek afgespeeld. Ik tap via de headphone plug van de laptop het geluid af en deze kabel gaat in een mengpaneel. Hierop zijn twee speakers aangesloten en that's it.

Ik heb zo 1, 2, 3 geen merknamen of types van dit mengpaneel en speakers. Dit is een set van mijn kameraad die als DJ werkzaam is. Het is dus geen prut installatie. Wil ik wel opmerken dat dit ook niet hoeft! De installatie staat nog niet op 30% van zijn kunnen. Een simpele uitvoering kan dus prima volstaan, wanneer het allemaal nog klein schalig is.

Belangrijkste is om de speaker vanaf het vuurwerk richting het publiek gericht te hebben. Op deze manier is de muziek gewoon goed waarneembaar.

Ik ben namelijk gewoon ''bang'' dat als ik een normale hifi installatie buiten zet het allemaal een beetje in het niets gaat vallen. Aan de andere kant vind ik het de aanschaf van een hele speaker set en versterker ook weer een beetje overbodig voor die enkele keer dat ik het ga gebruiken.

Zag wel een leuk setje bij de bax-shop.

Dus ja ik zit nog een klein beetje in dubio hoe ik dat ga doen.

Een vergelijkbaar setje (iets prof.) gebruik ik inderdaad ook. Ik denk dat er twee hands wel iets te krijgen moet zijn voor een aantrekkelijkere prijs.

Back
Bovenaan