• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nitraat12

VWC lid
Artikelnaam: Supero's[
Artikelnummer: 3020
Importeur: Pyrostar
Aantal per verpakking: 10
Kartoninhoud 60/10
Effectomschrijving: vlinder met spaanse kwaliteit
Prijs: 7,95 per 10

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken PyroStar voor deze informatie.

Copyright Choeetfireworks

Laatst bewerkt door een moderator:
:bye:Ik heb ook en eigen filmpje http://www.youtube.com/watch?v=3DXdAQNFTbM

,En deze gaan echt hard zien er ook mooi uit ik heb ze gehaald bij loots

" Deze knaller is gefabriceerd in dezelfde fabriek als de welbekende spaanse vlinder Trueno Ricasa, dit wil zeggen super kwaliteit, en een geweldige dikke dreun!
10 stuks
€ 9 per doosje

3 doosjes voor € 25 ":shocked:

Ze gaan ook iets harder dan de toffee Vlinder Toffee vlinder kost
€7 per doosje

5 doosjes voor €32,50! ,:D

Vind dit echt een goede knaller knalt naam mijn mening ietsje zachter als een Trueno Ricasa no4.

Ook ik heb vernomen dat deze uit dezelfde fabriek komen als de Trueno Ricasa:wink:

Vind dit echt een goede knaller knalt naam mijn mening ietsje zachter als een Trueno Ricasa no4.

Ook ik heb vernomen dat deze uit dezelfde fabriek komen als de Trueno Ricasa
Ik heb juist gehoord dat deze knaller uit een fabriek van Ricassa komt, maar dan uit China. De trueno's werden/worden geproduceerd in Spanje. Ik vind ook de Trueno Ricassa 4 stukken harder gaan, hij is meer te vergelijken met een trueno ricassa 3. De La bomba uit CZ knalt scheller dan de supero, de supero geeft meer een dreun, maar niet zo hard als de Trueno Ricassa 4.

Ze bevatten 2 gram Spaans Flash.

Spaans flash? nieuwe term? zelf bedacht?
Misschien bedoel je flash uit spanje...
Maar is er een verschil tussen flash uit spanje of uit china?
Misschien andere chemicaliËn of samenstelling?

Spaans flash? nieuwe term? zelf bedacht?
Misschien bedoel je flash uit spanje...
Maar is er een verschil tussen flash uit spanje of uit china?
Misschien andere chemicaliën of samenstelling?

Niet zelf bedacht, beter je huiswerk doen :wink:
Spaans Flash is 1 van de beste typen Flash in de wereld, wat al bijna knalt zonder omhulsel, zo zuiver is het Flash. Daarom hebben alle Spaanse-style knallers geen beton als eindstop, maar gewoon papier als afsluiting. Het Flash uit China is meestal langzaam, omdat ze goedkopere chemicaliën gebruiken die langzamer branden vanwege de mesh grootte.

Nu weer ontopic!

alleen komt dit spaanse spul gewoon ook uit china.
bijna alle spaanse knallers(ook traca's) worden gewoon in chinese fabrieken gemaakt voor de spaanse bedrijven. deze stellen alleen hoge eisen aan hun producten. pyrostar heeft gewoon uitgezocht uit welke fabriek de trueno 3 en 4 komen en de traca's en laten daar nu hun eigen vuurwerk maken onder zelfde procede.

gr

Spaanse flash en Chinese flash is allebei flauwekul. Er is gewoon flash, de ene flash wat beter dan de andere, maar meer niet.

Het is blijkbaar gewoon toevallig zo dat in Spaans vuurwerk (over het algemeen) goede flash gebruikt wordt.

Spaanse flash en Chinese flash is allebei flauwekul. Er is gewoon flash, de ene flash wat beter dan de andere, maar meer niet.

Het is blijkbaar gewoon toevallig zo dat in Spaans vuurwerk (over het algemeen) goede flash gebruikt wordt.

Maar over het algemeen is bij Spaans vuurwerk ook de huls beter dan Chinees. :)

Wat mij betreft ook, ik heb ze gezien in vergelijking met de oude (Ricasa) trueno no 4 en ze zijn maar ietsje zachter.

Ik moet toch concluderen dat de trueno's no. 4 toch een heel stuk harder knallen van deze Supreo's. Neemt niet weg dat dit momenteel een van de beste legale Belgische knallers zijn !! Knallen naar mijn mening harder dan de Toffee of The Mammoth van Original. Top dingen zijn het !

Heb de supero, python en fenix getest en hiervan is de supero me het beste bevallen.
Hele lekkere doffe knal met veel drukverplaatsing.Pytons en fenix liggen ongeveer op hetzelfde niveau maar mijn voorkeur gaat uit naar deze en dan met name omdat ze geen beton bevatten en dat geeft me gewoon een prettiger gevoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan