• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Star Kubus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat rode dopje moet je eraf halen. Vertraging via het time fuse lontje is ongeveer 4 seconden, heb wel van 'iemand' gehoord dat er eentje wel erg snel af ging. Niet mee klooien dus.

dsc04544.jpg

Foto met en zonder lont bescherm dopje. (Deze zijn niet de kubus knallers van Pyrostar).

Lol nasty schimmel op vuurwerk :p

Of het echt schimmel is weet ik eigenlijk niet, maar als je een Duits kubusbommetje lang (onbehandeld) bewaard slaat ie vroeg of laat wit uit. Ik weet dat de dummiemakers van het museum het omhulsel behandelen met een soort lak. Dan blijft ie er mooi uitzien.

Maar vergeet niet; 99.999% van de consumenten koopt dit vuurwerk om het in korte tijd (binnen een jaar toch wel) af te steken. Dat wij nou weer zo eigenwijs zijn en geledigde exemplaren van soms wel 15 jaar oud bewaren is eigenlijk een grote uitzondering :D

Omdat er veel klachten binnen gekomen zijn omtrend dit product dat het soms weigerd af te gaan geven ze nu doosjes gratis weg bij elke bestelling ... He, nu zijn ze niet meer zo duur ...

dus je krijgt ze nu ALTIJD gratis erbij???
of moet je ook voor een bepaald bedrag kopen?

Ja idd, ALTIJD, totdat ze opzijn natuurlijk.
Ik had zelf voordeelpak gordos gehaald van 17,50
en kreeg er 2 pakken kubis bij .,... Pure winst dus ...
Ik zou tegen iedereen zeggen die nog gaat, haal iets kleins en doe je voordeel ermee.
De knal vind ik trouwens gewoon goed te noemen, niet voor de prijs die je normaall zou moeten betalen, maar de negatieve reacties die ik had gelezen vond ik em nog wel aardig klinken. Nu dus gratis, echt heel relax van ze!

Lol die andere knallers in de grijze dozen zoals de "Super Vlinder" zijn ook gewoon poep producten, waarom geven ze die niet gwn weg

Lol die andere knallers in de grijze dozen zoals de "Super Vlinder" zijn ook gewoon poep producten, waarom geven ze die niet gwn weg

Omdat die wel gewoon afgaan? ...
En deze kubus vind ik zeker geen poep product, wilde bijna naar duitsland gaan voor die poep kubussen, maar gelukkig kwam deze die ook nog harder gaat als de duitse variant.

En ik heb ze voor niks, ik ben er zeker blij mee.
Heb er 1 afgestoken en ging gewoon goed.

Gr

Omdat die wel gewoon afgaan? ...
En deze kubus vind ik zeker geen poep product, wilde bijna naar duitsland gaan voor die poep kubussen, maar gelukkig kwam deze die ook nog harder gaat als de duitse variant.

En ik heb ze voor niks, ik ben er zeker blij mee.
Heb er 1 afgestoken en ging gewoon goed.

Gr

ik kreeg ze niet gratis:sad:

Kreeg je wel iets anders gratis erbij?
Of heb je ze echt zelf gekocht?

Als je ze zelf heb gekocht en je woont in de buurt zou ik zeker terug gaan!
Wat ik al zei, ik heb van een bestelling van 17,50 2 pakken gratis erbij gehad.

Grt

ik had een bestelling van 44,- en ik kreeg er helemaal niets gratis bij:cry:
en ik had de star kubus ook niet zelf gekocht

Om weer ff terug te komen op deze knaller ...

Ik vind em zeer hard knallen, ietsje minder als supero.
Maar de knal is egt heel dof, dus voor mij een super knaller met een vet uiterlijk.
Alles is bij mij afgegaan, had 2 pakken.

Bij mij gingen ze ook af, hoewel ik andere verhalen heb gehoord dus ik snap dat ze ze wegdoen. De knal viel me niet tegen maar 't is niet dat je zegt oooh wat hard. Maar ja, wie had anders verwacht? Je betaalt echt voor het uiterlijk. In ieder geval is de knal niet slecht zoals bij de Duitse versies het geval is.

De knal was dik in orde, zelfs luider dan ik verwacht had. Wel mis ik de karakteristieke opwaartse vonken die bij deze knaller horen, maar daar hebben we dan weer de Duitse versie voor (die had ik ook weer dit jaar en zijn toch ook erg leuk hoor)

Waar ik mij wel zorgen om maakte was het feit dat sommige kubusjes duidelijk sporen van lekkage vertoonden. Bij 1 exemplaar was dit zo duidelijk dat de hele bovenzijde helemaal zilver uitsloeg. :shocked: Heb daar geen risico mee genomen en dus niet afgestoken. Uurtje in een emmertje water, lont eruit getrokken en daarna bij het afval.

De andere exemplaren deden het overigens prima. :cool:

Cameo

Zonde, kun je beter een stukje visco erop plakken of een gebroken rotje ervoor leggen. Zou ik wel doen in ieder geval.

Zonde, kun je beter een stukje visco erop plakken of een gebroken rotje ervoor leggen. Zou ik wel doen in ieder geval.

Nee, ik neem echt geen risico voor 1 zo'n mislukt exemplaar. Je weet niet hoe het eruit zag; leek wel alsof de halve inhoud als poedersuiker op een oliebol over de bovenzijde lag. In het doosje vond ik ook een grote hoeveelheid los kruit. Flashkruit is zoals je weet erg gevoelig. Toen ik het constateerde (vlak voor het naar buiten gaan) mikte ik 'm direct in een emmer. Gewoon een zorg minder en zo de kans op ongelukken klein gehouden. Dat vind ik zelf belangrijker dan het gemis van een enkel knalletje op zo'n dag vol overdaad :D

Ik had drie doosjes.
Van een doosje deden het er 7 van de 8 niet.
Jammer, maar ik ga niet met lonten lopen prutsen en zo.
Ga het wel even melden aan Pyrostar.
Denk dat ze met die info wel wat kunnen.
Van de andere 2 doosjes, deden van alle twee er 1 niet.

Verder een leuke knaller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan