Prijzen

Gezien veel webshops pas november open lijken te gaan en ook filmpjes tot eind oktober op zich laten wachten, heb ik het beeld dat er één groot containerschip vol vuurwerk op zee dobbert onze kant op, of verspreiden ze zulk riskant transport over meerdere schepen? Komen normaal elk jaar wel meerdere schepen aan met VW erop natuurlijk. Wel interessant. Opvallend dit jaar iig dat er één grote levering lijkt te komen. En dan mid Dec nog eentje?

Weet wel dat er al heel veel spul in NL is. Dus wat je schets over één groot containerschip vol lijkt me sterk.

Ja, mij ook. Geen idee hoe dat gaat; per transport een heel schip VW? Lijkt me sterk en toch; het is wel hoger verzekerd risicotransport dus willen andere bedrijven hun spulletjes er wel bij? Zal wel bewuste spreiding van de containers op zo'n schip zijn. Komt ook voor andere landen binnen hè.
Maar het lijkt of Lesli, Rubro en Broekhoff hun spul nog niet binnen hebben. Wolff en Caff lijkt van wel, al hebben CR en Katan ook nog geen webshops open.

Ach ja, zondagse brainfarts :D

Ja, mij ook. Geen idee hoe dat gaat; per transport een heel schip VW? Lijkt me sterk en toch; het is wel hoger verzekerd risicotransport dus willen andere bedrijven hun spulletjes er wel bij? Zal wel bewuste spreiding van de containers op zo'n schip zijn. Komt ook voor andere landen binnen hè.
Maar het lijkt of Lesli, Rubro en Broekhoff hun spul nog niet binnen hebben. Wolff en Caff lijkt van wel, al hebben CR en Katan ook nog geen webshops open.

Ach ja, zondagse brainfarts :D

Er is al wel het een en ander binnen. Toch zijn er ook nog aardig containers die deze maand nog op het schip gaan. Dus je gedachten zijn zeker niet gek!

Sommige importeurs krijgen nu bijna wekelijks 1 of meerdere containers binnen, dit is dus verspreid. In China hebben ze nu nog 1 of 2 weken om te produceren en het nog op tijd hier te krijgen. Er zullen dus zeker nog wat video's geschoten worden, dit wordt meestal pas gedaan als de productie klaar is en ze er een exemplaar uit kunnen trekken om te schieten.

Ik hou mijn hart vast voor dit seizoen. Maar dat is niet alleen vanwege de vuurwerkprijzen. Het is doodnormaal dat alles straks 20-30% duurder is, zoals alles.

Wij zitten in de glukkige positie dat we niet elk dubbeltje hoeven om te draaien, en vuurwerk komt er echt wel. Maar vast minder, en een hoop minder impulsaankopen. Toch denk ik dat het pleizer er, zeker na de afgelopen twee jaar, niet minder om zal zijn.
Ik kan mij hierbij aansluiten. Vorig jaar gaf ik gemiddeld 23 euro uit naar cakes omgerekend. Dit jaar is het 31 euro. Heb wat minder cakes gekocht maar ben wel selectiever geworden en meer nieuwe produkten gekocht. Zal ongetwijfeld toch nog een leuke avond hebben. En natuurlijk zijn we ook verwend de afgelopen jaren door de vele freakacties. Als we de meeste prijsstijgingen hebben gehad, dan valt het nog mee voor mij, ik heb een goed betaalde baan, tank in Duitsland of België en haal mijn rokers in Duitsland. De tijd dat je voor 1.000 á 1.200 euro je huis had volstaan is definitief voorbij.

Ik kan mij hierbij aansluiten. Vorig jaar gaf ik gemiddeld 23 euro uit naar cakes omgerekend. Dit jaar is het 31 euro. Heb wat minder cakes gekocht maar ben wel selectiever geworden en meer nieuwe produkten gekocht. Zal ongetwijfeld toch nog een leuke avond hebben. En natuurlijk zijn we ook verwend de afgelopen jaren door de vele freakacties. Als we de meeste prijsstijgingen hebben gehad, dan valt het nog mee voor mij, ik heb een goed betaalde baan, tank in Duitsland of België en haal mijn rokers in Duitsland. De tijd dat je voor 1.000 á 1.200 euro je huis had volstaan is definitief voorbij.

Daar lijkt het wel op inderdaad; op zich een prijs stijging is niet erg als dat ten goede komt van de kwaliteit, maar ik zie het tegenovergestelde.

Waar ik mij vooral aan irriteer; is het voor de gek gehouden worden met demo's en filmpjes van de fabrikant waarbij je totaal geen idee hebt wat je koopt. Ook irritant is dat er geen transparantie is over kooi of geen kooi.

Ik denk dat ik mij volgend jaar toch meer op de Duitse kant ga focussen; ik support de Nederlandse ondernemer graag maar de Nederlandse vuurwerk markt begint mij toch steeds meer te irriteren.

Hmm, ok, mss krijg ik een scheef beeld door de webshops langs de grens die ik bekijk en ook een Röder bv. Zie aldoor alle Hollandse merken daar ook langskomen. Dank voor de correctie dan :thumbup:

Hmm, ok, mss krijg ik een scheef beeld door de webshops langs de grens die ik bekijk en ook een Röder bv. Zie aldoor alle Hollandse merken daar ook langskomen. Dank voor de correctie dan :thumbup:

Ja klopt is ook zo, al moet ik ook even corrigeren want 'helaas' is lesli steeds meer vertegenwoordigd in de discounters.

Dit zal het NL % wel iets opkrikken

Dit is niet zo hoor.. denk nog geen 20%. Marktaandeel van weco nico en Keller is echt heel groot..

Dit en Weco/Nico zijn lekkere stappen aan het maken betreft Cakes vind ik persoonlijk. Of dit komt door dat de prijs en kwaliteit uitstekend is als je het nu zou vergelijken met NL ;). En Funke/Argento/Iskra is beter te verkrijgen.

- 13shots 30mm cakes kost je 12-14 eu
- 19 shots cakes 30mm 300-400gr 20-25 eu gemiddeld
- 20+ shots cakes 30 mm 400gr+ 25-30 eu gemiddeld

Nu wil ik geen promoter zijn en kies ik toch vaak bewust voor NL winkels om de ondernemer te ondersteunen. Maar dit jaar toch veel irritaties betreft keuze binnen regio, prijzen en filmpjes producten die totaal niet overeenkomen.

Behalve de prijs heb je meer diversiteit binnen budget-middenklassers-top lijnen;

Klein voorbeeldje:

Laatst bewerkt:
Dit en Weco/Nico zijn lekkere stappen aan het maken betreft Cakes vind ik persoonlijk. Of dit komt door dat de prijs en kwaliteit uitstekend is als je het nu zou vergelijken met NL ;). En Funke/Argento/Iskra is beter te verkrijgen.

- 13shots 30mm cakes kost je 12-14 eu
- 19 shots cakes 30mm 300-400gr 20-25 eu gemiddeld
- 20+ shots cakes 30 mm 400gr+ 25-30 eu gemiddeld

Nu wil ik geen promoter zijn en kies ik toch vaak bewust voor NL winkels om de ondernemen te ondersteunen. Maar dit jaar toch veel irritaties betreft keuze binnen regio, prijzen en filmpjes producten die totaal niet overeenkomen.

Behalve de prijs heb je meer diversiteit binnen budget-middenklassers-top lijnen;

Klein voorbeeldje:

helemaal mee eens alleen we moeten nog wel even een slag om de arm houden omdat de nieuwe prijzen nog niet bekend zijn. Ik vind het overigens wel een goede graadmeter om de prijsstijgingen in NL te vergelijken. Nu helemaal aangezien bijna al het nieuwe spul kooiloos is en veelal 20mm…

Zijn er importeurs of winkeliers die aan kunnen geven wat de verwachting voor dit jaar is qua prijzen? Afgelopen jaren zijn de prijzen aardig gestegen waardoor het verstandig was om uit oude voorraden te bestellen in plaats van nieuwe batches van dat jaar. Ben wel benieuwd of we rekening moeten houden met verdere prijsstijgingen en zo ja, in welke mate. Of is de verwachting dat de prijzen dit jaar redelijk stabiel blijven?

Zijn er importeurs of winkeliers die aan kunnen geven wat de verwachting voor dit jaar is qua prijzen? Afgelopen jaren zijn de prijzen aardig gestegen waardoor het verstandig was om uit oude voorraden te bestellen in plaats van nieuwe batches van dat jaar. Ben wel benieuwd of we rekening moeten houden met verdere prijsstijgingen en zo ja, in welke mate. Of is de verwachting dat de prijzen dit jaar redelijk stabiel blijven?

Nou mag ik hopen dat sommige importeurs na dit voor hun zo rampzalig jaar wat betreft hun producten, dit maar niet gaan doen of zelfs in prijzen zouden moeten zakken om wat good will te tonen.

Ik heb nog geen importeur gesproken, maar als logisch denkend persoon denk ik dat we moeten hopen en niet alleen voor vuurwerk maar voor alle handel uit het verre oosten dat het gedoe in de rode zee snel over moet zijn.
Het omvaren van de rederijen heeft nu al invloed op stijgende container prijzen waar ik van mijn "normale leveranciers" al bericht krijg dat dat al soms naar 400% stijging gaat.

En ik weet wel dat de giga hoge container prijzen de afgelopen 2-3 jaar van invloed zijn geweest op de hoogte van prijsstijgingen

Zouden de prijzen ooit dalen?

We hebben afgelopen jaar toch ook weer voor vermogens besteld en dus zodoende de te hoge prijzen 'geaccepteerd' waarbij de importeur/verkoper het geld binnen zag stromen.
Ik verwacht dat men doodleuk doorgaat met het verhogen van de prijzen want er is altijd wel iets aan te voeren voor hogere prijzen. En wij zullen toch altijd vuurwerk blijven kopen....

Enige positieve wat ik zou kunnen aanbrengen is dat er afgelopen jaar misschien wat restvoorraad is blijven staan vergeleken met voorgaande jaren toen we alle coronabestellingen hadden.
Waardoor we wat eerder in het seizoen meerdere winkels online hebben met misschien iets gunstigere prijzen.

Bovenstaand is uiteraard mijn persoonlijke mening en verwachting.

In de freak acties zijn nog altijd mooie items te vinden voor goede prijzen. We moeten accepteren dat de prijzen van 2019 of eerder over zijn.

Back
Bovenaan