Samenvuurwerkkopen
VWC lid
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar bepaalde onkosten zijn er al. Dus elke freak die een grote bestelling bij jou komt doen heb je er dan extra bij. Zou je geen freak acttie doen dan heb je die klanten zoiezo niet. Ik realiseer me we dat we heel blij mogen zijn met freakacties. Zeker een grote winkel die eigenlijk druk genoeg is, lees amper genoeg capiciteit heeft met normale klanten, die heeft het er niet veel aan. zeker omdat de marges op de gewone consument veel hoger zijn. Maar winkels die meer kunnen omzetten kunnen zo mooi hun gaten opvullen, waardoor de onkosten lager zijn. Personeel bv loopt er toch dat is een vast gegeven, net zoals sprinkler installaties en bunkers. Dus je kosten worden per product lager als je meer verkoopt. Daarom is ook een frakactie voor winkels wel lonend. Kosten drukken op elk product.
Ik heb het ook niet alleen over de freakacties, daarin geef ik je gelijk.
Dit is omzet die je anders niet zou maken omdat de "normale" consument dan nog niet met vuurwerk bezig is. Alles wat voor de normale verkoopdagen word verkocht is mooi meegnomen en zorgt ook voor een hogere omzet bij de importeur, wat vervolgens weer kan zorgen voor een betere inkoop.
Natuurlijk klopt mijn berekening helemaal niet
Fixed.
Denk je nu echt dat een winkel met een omzet van €43000,- €30000,- winst maakt? Hier dromen winkeliers alleen maar van!