Prijs van siervuurwerk.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar bepaalde onkosten zijn er al. Dus elke freak die een grote bestelling bij jou komt doen heb je er dan extra bij. Zou je geen freak acttie doen dan heb je die klanten zoiezo niet. Ik realiseer me we dat we heel blij mogen zijn met freakacties. Zeker een grote winkel die eigenlijk druk genoeg is, lees amper genoeg capiciteit heeft met normale klanten, die heeft het er niet veel aan. zeker omdat de marges op de gewone consument veel hoger zijn. Maar winkels die meer kunnen omzetten kunnen zo mooi hun gaten opvullen, waardoor de onkosten lager zijn. Personeel bv loopt er toch dat is een vast gegeven, net zoals sprinkler installaties en bunkers. Dus je kosten worden per product lager als je meer verkoopt. Daarom is ook een frakactie voor winkels wel lonend. Kosten drukken op elk product.

Ik heb het ook niet alleen over de freakacties, daarin geef ik je gelijk.
Dit is omzet die je anders niet zou maken omdat de "normale" consument dan nog niet met vuurwerk bezig is. Alles wat voor de normale verkoopdagen word verkocht is mooi meegnomen en zorgt ook voor een hogere omzet bij de importeur, wat vervolgens weer kan zorgen voor een betere inkoop.

Natuurlijk klopt mijn berekening helemaal niet

Fixed.

Denk je nu echt dat een winkel met een omzet van €43000,- €30000,- winst maakt? Hier dromen winkeliers alleen maar van!

Dit is omzet die je anders niet zou maken omdat de "normale" consument dan nog niet met vuurwerk bezig is. Alles wat voor de normale verkoopdagen word verkocht is mooi meegnomen en zorgt ook voor een hogere omzet bij de importeur, wat vervolgens weer kan zorgen voor een betere inkoop.

Fixed.

Denk je nu echt dat een winkel met een omzet van €43000,- €30000,- winst maakt? Hier dromen winkeliers alleen maar van!

Hmmm, dat zou inderdaad erg mooi zijn , maar in werkelijkheid klopt dit toch niet helemaal hoor.

Aan de andere kant mag je er toch wel vanuit gaan dat de investeringen (bunkers, sprinklers, etc) nu zo langzamerhand wel eens terugverdiend mogen zijn, zeker voor de importeurs of gaan we dit excuus over 10 jaar nog steeds horen?

De investering voor de aanleg/aanpassing van bunkers zou je wel gelijk in kunnen hebben, zij het niet dat er bijvoorbeeld veel sprinkler koppen zijn die na 10 jr vervangen moeten worden, dus kan je weer opnieuw investeren.

De verruiming van bijvoorbeeld de maximale opslag vuurwerk in de verkoopruimte paar jaar terug van 250 naar 500 kg moet wel in het papierwerk opgenomen worden, dus kan de hele boel opnieuw gemaakt worden, a € ??

Jaarlijkse keuring van de sprinklers zijn ook steeds terug komende kosten.

En dan hebben we het nog niet bijvoorbeeld over personeelskosten, verzekering, reclamekosten etc.

Fixed.

Tuurlijk lijkt mij dat dat niet mogelijk is, maar het is wel wat de cijfers zeggen.
De belangenvereniging praat over, €30.000 euro winst per vuurwerkwinkel. De belangenvereniging vermeld dat er 1500 vuurwerkwinkrls zijn in nederland en dat nederlanders voor 65000000 aan vuurwerk kopen. Deze cijfers verzin ik niet ter plekke. Ik denk niet dat een winkel €30000 winst maak,volgens de belangenvereniging is dit zo.
Het lijkt mij natuurlijk ook niet te kloppen vandaar ook het zinnetje niet helemaal waar jij zo mooi helemaal niet van maakt, maar dan zijn die cijfers niet juist.

En dat was mijn punt, door uit te reken met de gegevens die er waren aan te tonen dat die gegevens niet konden kloppen.
Het lijkt mij net zo goed onzin dat er zoveel winst wordt gedraaid, maar ik tover het ook niet ergens vandaan.

Tuurlijk lijkt mij dat dat niet mogelijk is, maar het is wel wat de cijfers zeggen.
De belangenvereniging praat over, €30.000 euro winst per vuurwerkwinkel. De belangenvereniging vermeld dat er 1500 vuurwerkwinkrls zijn in nederland en dat nederlanders voor 65000000 aan vuurwerk kopen. Deze cijfers verzin ik niet ter plekke. Ik denk niet dat een winkel €30000 winst maak,volgens de belangenvereniging is dit zo.
Het lijkt mij natuurlijk ook niet te kloppen vandaar ook het zinnetje niet helemaal waar jij zo mooi helemaal niet van maakt, maar dan zijn die cijfers niet juist.

En dat was mijn punt, door uit te reken met de gegevens die er waren aan te tonen dat die gegevens niet konden kloppen.
Het lijkt mij net zo goed onzin dat er zoveel winst wordt gedraaid, maar ik tover het ook niet ergens vandaan.
Je noemt geen bron maar als ik even zoek kom ik dit artikel tegen. Daar staat dat winkels tot wel 30000 euro winst maken wat suggereert dat dat de hoogste winst is, niet het gemiddelde. Waarschijnlijk dat je resultaten daarom niet logisch lijken:wink:

Back
Bovenaan