[POLL] - Beste IMPORTEUR van 2025

By far Rubro dit jaar. Prachtige nieuwe producten, maar ook consistent in oudere producten.

Twijfel tussen Rubro en Wolff.
Allebei super mooie producten uitgebracht maar degene die voor mijn gevoel altijd stabiel is en geen negativiteit heeft is toch Wolff

Wolff Vuurwerk. Twijfelde tussen Wolff en Rubro, heb van Wolff maar een paar producten gehad dit jaar. Maar qua kooiloze producten deden zij het heel goed. En het was voor mooie prijzen te koop in de freakacties. Opzich gold dat ook voor Rubro, maar wel in mindere mate. Daarom dus Wolff.

GBV Weco, wat hebben die een stap gemaakt het afgelopen jaar! Producten kunnen weer mee met de top in NL!

Wolff Vuurwerk!

Vanuit liefhebber oogpunt is wolff het meest compleet. Met kwalitatief goede items voor het "doorsnee publiek", heb de voordeellijn en superdealz geschotrn en was gewoon goed en vermakelijk. Maar ook toffe freak items, eerlijke en heldere communicatie en gave nieuwkomers.

Na het kooienverbod was ik huiverig. Maar Wolff heeft het helemaal waargemaakt met super dikke boxen en cakes, met als hoogtepunten Golden Tower, Crazy hornet en Tarantula!

Mijn stem gaat dit jaar naar GBV-Weco.
Afgelopen jaren hebben zij stappen gemaakt die vanaf 2025 duidelijk vruchten hebben afgeworpen.
Al vroeg in het jaar zijn er nieuwe producten op het forum bekend gemaakt en Jasper is vrij transparant geweest in de communicatie, wat alleen maar gewaardeerd kan worden. Naast de open communicatie zijn er echt leuke acties georganiseerd, zowel exclusief voor freaks op het forum als het weggeven van een Rambak bij iedere 10e bestelling op Vuurwerk.nl.
Nu is dit niet uniek, maar toch geen vanzelfsprekendheid dat men de tijd en moeite neemt om dit op touw te zetten.

In de collectie hebben ze dit jaar veel variatie van nieuwe, echt leuke producten. Van een kwalitatief goed meterpakket tot een fontein in de vorm van een trein. Daarnaast dit jaar een heel arsenaal aan nieuwe compounds en cakes waar veel producten echt onderscheidend waren en kwalitatief echt hoogwaardig te noemen waren. Goede voorbeelden zijn de multicolor van een Chameleon of Colorblind, de dikke palmen van Terracotta en de rauwe fluiters van Matador.
De spreiding, de burst en de kwaliteit van diverse producten en effecten sprongen er echt uit in mijn collectie.

Daarom gun ik GBV van harte mijn stem. Al jaren een bekende en grote speler op de markt. Ik duim van harte dat we hier komende jaren nog van kunnen genieten, want ik ben enorm benieuwd wat GBV nog meer uit de hoed weet te toveren als deze lijn doorgezet kan worden.

Deze is wel heel erg lastig… Er zijn naar mijn mening 3 importeurs die over het algemeen het best wel goed voor elkaar hebben, hoewel het natuurlijk altijd hit or miss blijft…

Toch ga ik voor Rubro, voornamelijk vanwege de variatie in hun productenlijn.
Van budgetlijntjes zoals de “real deal” lijn, die voor de freaks niet interessant is, maar voor de normale consument vaak wel. Tot aan de producten uit de “event” lijn en natuurlijk gruwelijke blokken zoals de Galacticos. Er is voor ieder wat wils. Ondanks dat je vaak gefopt word met sample filmpjes, wat niet eens een Rubro specifiek probleem is, koop je wel vaak goed vuurwerk voor je geld. Daar kunnen sommige importeurs nog wel een puntje aan zuigen. (Kuch, kuch, Cafferata)

Wolf en Broekhoff/magnum zijn naar mijn mening ook uitstekend, en dat mag ook zeker gezegd worden! Maarja, ik mag er maar één kiezen.

Back
Bovenaan