Politie vindt honderd kilo vuurwerk in huis

killerdome

VWC lid
DEN HAAG - In een Haagse woning heeft de politie dinsdag honderd kilo vuurwerk aangetroffen.

Agenten gingen na een anonieme tip kijken bij het huis aan de Zilverreigerstraat. Zij zagen twee mensen dozen uit een auto halen en naar woning brengen.

De politie vond in het huis honderd kilo zwaar, illegaal vuurwerk. De twee verdachten zijn opgepakt, het gaat om een 41-jarige man en zijn zoon van 15 jaar. De herkomst van het vuurwerk wordt onderzocht.

bron

het zal wel een grote collectie uit België zijn geweest zo te zien aan de leeftijden, pa en zoon gaan vuurwerk halen in Belgie.
erg jammer

Zo zwaar is het illegaal vuurwerk echter niet meer in België, dus if that's the case, dan wordt het steeds triester met het nieuws.

Dan moet je gewoon het VW besluit aanhalen daar staat geen max 10 kilo regel. Alleen max 10 kilo vervoer ;). Je vw zal alsnog in beslag worden genomen in wacht tot rechtzaak maja het is dat je het weet haha.

Ben je wel een jaartje zuur maar het jaar erop heb je dubbel pret als de rechter je in het gelijk stelt :)

Tjezus wat een nieuws. Honderd kilo.... gut o gut.
En daar wordt je voor verlinkt door je buren. Echte foute Nederlanders.
Triest hoor.

Tja... Wat is op vandaag de dag 100 kilo. Ik heb met Nederlands vuurwerk ook dik 100 kilo liggen... Die dingen worden extra verzwaard door al dat klei. Het zou eens beter zijn wanneer ze het over het aantal kilo kruit zouden hebben. Want wees eens eerlijk van 100 kilo is misscien wel 95 kilo karton en klei.

Dan moet je gewoon het VW besluit aanhalen daar staat geen max 10 kilo regel. Alleen max 10 kilo vervoer ;). Je vw zal alsnog in beslag worden genomen in wacht tot rechtzaak maja het is dat je het weet haha.

ik bedoelde meer dat het om illegaal vuurwerk ging ;), niet zozeer die 100+ kg. Wat ze meer reden geeft om langs te komen.
Als iemand hier post dat hij een pakje nitraten thuis heeft liggen zullen ze er echt geen werk van maken lijkt me :)

mensen gaan toch niet zomaar bellen als ze een paar doosjes zien?de verader zal wel in de zogenaamde vriedenkring rondlopen

Sommige cake's wegen al dik 10KG, dus wat is inderdaad 100KG?

Haal een paar pakkies gips knallers, en wat potjes en je zit er zo aan. Beetje triest dat dit word verlinkt.

Waarschijnlijk gewoon weer een eenzame ouwe zeurpruim die de stoel zo heeft staan dat diegene alles kan zien wat er in de straat gebeurt en al gaat bellen als er een tolletje word afgestoken.
Low bobs noemen wij dat hier. Get a life gvd !

heb er maar 2 woorden voor.

Vieze nsbers

Als iets je niet zint ga dan bij betreffende persoon aan de deur. In plaats van achterbaks naar de politie te bellen. En hou anders gewoon je smoel. Bah heb zo'n hekel aan dit soort volk. Hele dag achter de geraniums zitten en de hele buurt in de gaten houden. Zo'n persoon zal het hoogstwaarschijnlijk wel geweest zijn.

En het ergste is dat het nsb gedrag ook nog wordt gestimuleerd door de politie/justitie.
Meld misdaad anoniem, vermoed u dat uw buren illegaal vuurwerk in huis hebben.

Met andere woorden: 0800-nsb

heb er maar 2 woorden voor.

Vieze nsbers

Als iets je niet zint ga dan bij betreffende persoon aan de deur. In plaats van achterbaks naar de politie te bellen. En hou anders gewoon je smoel. Bah heb zo'n hekel aan dit soort volk. Hele dag achter de geraniums zitten en de hele buurt in de gaten houden. Zo'n persoon zal het hoogstwaarschijnlijk wel geweest zijn.

Eindelijk! dat ik dit nog mag meemaken! iemand die het met me hierover eens is!!:D

Om olie op het vuur te gooien;-)
Deze beste man vrouw die gebeld heeft doet niets verkeerd. Om hem dan een nsber te noemen gaat wat ver. Die vergelijking gaat zowieso niet op. Compleet andere situatie, tijd, mensen. oorlog etc.
Wat ik hier niet kan begrijpen is dat mensen zo moeilijk doen en kwaad worden.
Met alles respect, wat die mensen deden mag niet. Klaar. Kun je hoog of laag springen, met je kop onder een koude kraan gaan staan, op je hoofd staan en dubbeltjes schijten, het is tegen de wet.
DAt je het niet aardig vind dat iemand verlinkt kan ik begrijpen. Houd ik zelf ook niet van.
Maar als je met vuurwerk bezig bent door het jaar heen, kun je ook verwachten dat er een keer iets mis gaat. Dat is het risico van het vak.
Als ik een simpel fonteintje afsteek en de politie houd mij aan dan mag ik ook een boete krijgen. Sneu of niet, risico dat erbij hoort.

Overigens: no hard feelings naar wie dan ook die hier gepost heeft.
greetzz

NSB'ers wordt in volksmond ook wel een verrader genoemd, dit heeft even geen betrekking tot de oorlog. Je bent gewoon een vieze verrader wanneer je heel triest de politie belt om 100 kilo vuurwerk in beslag te nemen. Terwijl er met wat communicatie ook iets anders kon gebeuren. Zoals verplaatsing van het vuurwerk.

NSB'ers wordt in volksmond ook wel een verrader genoemd, dit heeft even geen betrekking tot de oorlog. Je bent gewoon een vieze verrader wanneer je heel triest de politie belt om 100 kilo vuurwerk in beslag te nemen. Terwijl er met wat communicatie ook iets anders kon gebeuren. Zoals verplaatsing van het vuurwerk.

Inderdaad hier kan ik mij prima in vinden, ikzelf heb ook het een en ander in huis.
Ga eerst zelf met diegene spreken waarmee je het niet eens bent, en niet verschuilen achter de hangbuik van oom agent.
Zeg er niks van en laat het zijn eigen gangetje lopen.

Tja, aan de andere kant. Als het je buren zijn die gewoon bang zijn dat de boel ontploft en zelf niets durft te zeggen.. dan krijg je dit soort situaties.
Kan alleen zeggen dat je moet zorgen dat wanneer je zoiets beslist te doen, het op een veilige plaats legt en dat je een goede band hebt met je buren/buurtgenoten. Ik zelf zou de persoon in kwestie wel gewoon aanspreken wanneer ik het zeker weet, wie weet krijg ik dan iets gratis van hem. :D hahaha..
Maar zonder dollen, bij mij wonen geen Die Hards, die wachten allemaal netjes op de laatste 3 dagen van het jaar en gaan dan snel naar Duitsland (lekker goedkoop). Oke, mag ook niet maar het is en blijft consumenten vuurwerk en ach, wordt je aangehouden aan de grens dan volgt vaak een waarschuwing en in het ergste geval moet je je spulletjes inleveren.

moraal van het verhaal. Indien het uit een winkel komt, waarom dan nu allemaal al halen.. ? Wacht toch gewoon tot eind december.

grtz

Back
Bovenaan