Politie Salland controleert online vuurwerkkopers

Wat ook krom is is het feit dat ze alles meenemen dan. Ik weet van iemand uit de buurt dat hij 2 nitraten had +20kg legaal, hebben ze alles meegenomen op de 31ste. Hij heeft er niks meer van gehoord, zou me niks verbazen als ze die in de sloot gooien en zelf mooi de rest inpikken

klopt idd Matii. als je niets illegaals hebt krijg je het terug. zit er wel illegaal spul bij, ben je alles kwijt. Ik had 9 jaar geleden o.a spul in dure koffers zitten. heb ze nooit meer teruggezien.

klopt idd Matii. als je niets illegaals hebt krijg je het terug. zit er wel illegaal spul bij, ben je alles kwijt. Ik had 9 jaar geleden o.a spul in dure koffers zitten. heb ze nooit meer teruggezien.

Maar de koffers zijn ze dan toch wel verplicht om terug te geven als het onderzoek is afgerond?

Dus als ik het goed begrijp:
Een buurman die een hekel aan je heeft doet op 31 december een nepmelding van illegaal vuurwerk, de politie komt langs met een huiszoekingsbevel en treft 25KG legaal vuurwerk aan, dan nemen ze toch alles mee voor onderzoek, waardoor je dus helemaal niets meer hebt om af te steken, terwijl je legaal bezig bent. En als je geluk hebt en er zelf om vraagt krijg je het misschien terug een paar weken later? :bonk:

Hoe krom gaat dit hier in Nederland...

Topic eens doorgelezen, wil mijn ervaring ook wel delen.

Je mag in NL 25kg in huis hebben, staat zelfs bij hun op de site.
In de praktijk werkt dit toch wat anders.

Hier stonden ze met 5!! man voor de deur, zelfs een stormram bij (puur machtsvertoon)
Melding gekregen dat er vuurwerk in het pand zou liggen, of dit juist was.

Een weegschaal hebben ze (uiteraard) niet bij, de boel werd uitgestald en er werden foto's van gemaakt. Als hun dan vermoeden dat het meer dan 25kg is, wordt alles in beslag genomen en gaat het gewoon mee. Ze gaan niet potje voor potje alles bekijken en gewichten optellen.

Het lag hier ook in een voor publiek niet toegankelijke ruimte, toch werd er even bepaald dat de gevaarzetting te groot was omdat het in een slaapkamer lag.
Dat het gewoon consumentenvuurwerk was, en naar mijn mening ook niet teveel, hadden ze geen boodschap aan. Als ik er afstand van deed, zou het hier verder bij blijven...

Uiteindelijk heb ik een week later een brief gehad, daar stonden de namen op van degene die hier binnen zijn geweest. Het ging om iets meer dan 30 kilo. Overgebleven omdat het zo enorm mistig was en het andere deel was niet eens van mezelf. Opgehaald voor een forumlid en zou later in het jaar opgehaald worden hier.

Gewoon zuur, zwaar balen en ongelofelijk jammer.

En dan dit jaar weer zo'n domme brief krijgen, net of ik 1 of andere crimineel ben :frusty:

Topic eens doorgelezen, wil mijn ervaring ook wel delen.

Je mag in NL 25kg in huis hebben, staat zelfs bij hun op de site.
In de praktijk werkt dit toch wat anders.

Hier stonden ze met 5!! man voor de deur, zelfs een stormram bij (puur machtsvertoon)
Melding gekregen dat er vuurwerk in het pand zou liggen, of dit juist was.

Een weegschaal hebben ze (uiteraard) niet bij, de boel werd uitgestald en er werden foto's van gemaakt. Als hun dan vermoeden dat het meer dan 25kg is, wordt alles in beslag genomen en gaat het gewoon mee. Ze gaan niet potje voor potje alles bekijken en gewichten optellen.

Het lag hier ook in een voor publiek niet toegankelijke ruimte, toch werd er even bepaald dat de gevaarzetting te groot was omdat het in een slaapkamer lag.
Dat het gewoon consumentenvuurwerk was, en naar mijn mening ook niet teveel, hadden ze geen boodschap aan. Als ik er afstand van deed, zou het hier verder bij blijven...

Uiteindelijk heb ik een week later een brief gehad, daar stonden de namen op van degene die hier binnen zijn geweest. Het ging om iets meer dan 30 kilo. Overgebleven omdat het zo enorm mistig was en het andere deel was niet eens van mezelf. Opgehaald voor een forumlid en zou later in het jaar opgehaald worden hier.

Gewoon zuur, zwaar balen en ongelofelijk jammer.

En dan dit jaar weer zo'n domme brief krijgen, net of ik 1 of andere crimineel ben :frusty:

Heb je enig idee hoe ze in hemelsnaam bedachten om bij jou 'aan te kloppen'?

ik heb deze week ook een brief gekregen, hoef niet meer op verhoor te komen of wat dan ook. maar ik vraag me af nu of het wel handig is om ze te bellen om het feit dat ze mijn legaal vuurwerk in beslag genomen hebben... en anders gaat ik dat bedrijf eens bellen welke idioot daar aan het werk is.

het bedrijf met die clown begint met a en eindigt op ntonisen. een transport bv.

file:///C:/Users/R/Downloads/pascal+touw+is+altijd+goed+voor+vuurwerk.pdf

ach kijk daar staan ze. het was overigens de rechtse.. en ik heb het idee dat dit voor het geld gedaan word. ik denk dat ik er wel werk van ga maken.

nadat ik de firma gemaild had, vandaag gebeld door de politie. het is al vernietigd, maar het had niet in beslag genomen mogen worden. oftewel foutje bedankt... dit keer geen slecht woord over de politie, maar wel over deze firma.

nadat ik de firma gemaild had, vandaag gebeld door de politie. het is al vernietigd, maar het had niet in beslag genomen mogen worden. oftewel foutje bedankt... dit keer geen slecht woord over de politie, maar wel over deze firma.

Schadeclaim indienen! Ze mogen niet zomaar jouw spullen in beslag nemen en vernietigen.

Schadeclaim indienen! Ze mogen niet zomaar jouw spullen in beslag nemen en vernietigen.

Ik zou hier werk van maken, zolang je maar kan aantonen dat het inderdaad om legale spullen en hoeveelheden ging.
Wel even een advocaat in de handen nemen, desnoods op basis van no cure no pay

Back
Bovenaan