Politie pakt veel vuurwerk en een wielertrainer tijdens actiedag

ylke

VWC lid
Breda - De Vrijwillige Politie van Midden en West-Brabant heeft zaterdag samen met full-time collega’s tijdens de jaarlijkse actiedag 186 kilo vuurwerk in beslag genomen. Het in België aangeschafte vuurwerk werd bij diverse controles langs de grens in 17 verschillende auto’s aangetroffen.

Daarnaast was er een opmerkelijke aanhouding: die van de trainer van een wielerploeg uit Tilburg. Het hele gezelschap, compleet met ploegleiderswagen en bezemwagen, werd aan de kant gezet vanwege de manier waarop aan het verkeer werd deelgenomen. Dat hij daarop aangesproken werd zinde de trainer kennelijk niet, waarna een en ander zodanig escaleerde dat de man aangehouden werd en de wielrenners zonder trainer weer op konden stappen.

De posten waren onder meer ingericht op de Antwerpseweg tussen Roosendaal en Nispen, op de Essenseweg bij Nispen, op de Alphensebaan in Chaam, de Baarleseweg in Ulicoten en de Turnhoutsebaan tussen Poppel en Goirle. Rondom deze posten werkten vliegende brigades die controles uitvoerden op andere routes vanuit België naar Nederland. De controles vonden plaats tussen 10.00 en 16.00 uur.

Ook de Koninklijke Marechaussee, de Belastingdienst, de Douane en Bureau Halt namen deel aan de actie. In Chaam werd tegelijkertijd een snelheidscontrole gehouden, waarbij 853 voertuigen werden gecontroleerd. Er werden 96 overtredingen geconstateerd. De hoogst gemeten snelheid was 81 km per uur, terwijl op de plaats van de controle 60 km per uur was was toegestaan. Er werd ook proces-verbaal opgemaakt voor niet handsfree bellen en voor getinte ramen. Verder werd er 700 euro geïncasseerd van een man die nog een boete had openstaan.

De Belastingdienst, die controleerde op een locatie in Chaam, had 14 ‘hits’ en in de bijna 8000 Euro aan achterstallige aanslagen. Omdat sommige bestuurders niet konden afrekenen werden er 7 auto’s in beslag genomen, waarvan er 2 afgevoerd werden. Er werden ruim 1100 bestuurders gecontroleerd.

Bron

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de politie een bericht had uitgedaan dat ze geen controle's op vuurwerk zouden doen in de regio tilburg. Dus dan doen ze het maar zo, nou petje af hoor jongens.

Goed bezig, en ik ben blij dat NL weer een stuk veiliger is geworden doordat die 186 kilo enorm gevaarlijk vuurwerk in beslag is genomen.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de politie een bericht had uitgedaan dat ze geen controle's op vuurwerk zouden doen in de regio tilburg. Dus dan doen ze het maar zo, nou petje af hoor jongens.

Goed bezig, en ik ben blij dat NL weer een stuk veiliger is geworden doordat die 186 kilo enorm gevaarlijk vuurwerk in beslag is genomen.

klopt helemaal , ze zouden meer op inbraken gaan richten , maar stiekem toch maar vuurwerk doen

niet te vertrouwen die gasten:bonk:

--pyro99:bye:

Het enigste wat ik positief vind aan dit bericht is dat de wielerploeg werd aangesproken.
Die denken echt dat ze op een cirquit rijden soms die wielrenners.

Zo'n actie hadden we laatst ook hier in de buurt, alles maar dan ook alles word meegenomen. Maar aan de plaatsen te zien van de controlles is deze echt op vuurwerk gericht.

Back
Bovenaan