Politie neemt 200 kg zwaar vuurwerk in beslag

Fantastisch nieuws nieuws dat deze heren zijn opgepakt, ben er helemaal blij van! Stop die retards maar achter slot en grendel, totaal verstandloze debielen die deze website runnen. Ze verkopen deze rommel, maar weten zelf niet hoe ze het daadwerkelijk op een veilige manier moeten gebruiken.

Het is heel simpel.

Wanneer je voor het verkrachten van 30 kinderen dezelfde straf krijgt als een paar doosjes vuurwerk dan klopt er gewoon iets niet in deze recht staat.

Ik zeg altijd... het is maar vuurwerk...

Het is maar vuurwerk, wel 200 kilo aan shells, cobra's etc. of zijn we allemaal vergeten wat er in Enschede gebeurd is? Zit zelf in de veiligheidswereld en het is gewoon wachten wanneer er een keer een garagabox vol met vuurwerk afgaat in een woonwijk met alle gevolgen vandien.

Sorry, je gaat nu een garagebox vergelijken met die heule opslag van enschede?

Desalnietemin (schrijf je dat zo?) is het gewoon onveilig.

Deze discussie zal toch nooit aan een einde komen. Iedereen heeft weer een andere mening. De ene vind dat ze de handelaars goed vinden want er is lekker weer vuurwerk te koop zonder gepakt te worden en de ander zoals ik vind dat het niet-kennis-hebbende figuren zijn die alles voor geld doen. Stel je voor dat je 14 jarige zoon ze hand verliest door zo'n dure 4 " ti salute. Wat voor nieuws krijg je dan ? Weer meer redenen om oudjaar af te schaffen.

Ze zijn gepakt , het is voorbij. Er zal ook dit jaar of de jaren daarop geen site komen denk ik en dat hoop ik. Komt er wel een site , dan weet onze overheid altijd , maar dan ook altijd of deze site te hacken of deze mensen op te pakken. Je bent gewoon nooit veilig.

Ik ben er net achter gekomen dat zelfs de zogenaamde illigale netwerken gemaakt zijn door de overheid, het zal ook een keer niet zo zijn :P haha.

Fantastisch nieuws nieuws dat deze heren zijn opgepakt, ben er helemaal blij van! Stop die retards maar achter slot en grendel, totaal verstandloze debielen die deze website runnen. Ze verkopen deze rommel, maar weten zelf niet hoe ze het daadwerkelijk op een veilige manier moeten gebruiken.

Sorry maar wat een kansloze opmerkingen in dit topic. Om over de vergelijking van Enschede nog maar te zwijgen.
Lekker schijnheilig doen op internet. Laten jullie de cobra 6 en zinks ook liggen als je ze aangeboden krijgt. Mooi niet maar ondertussen wel juichen als er een handelaar gepakt word.

Trieste lui....

Sorry maar wat een kansloze opmerkingen in dit topic. Om over de vergelijking van Enschede nog maar te zwijgen.
Lekker schijnheilig doen op internet. Laten jullie de cobra 6 en zinks ook liggen als je ze aangeboden krijgt. Mooi niet maar ondertussen wel juichen als er een handelaar gepakt word.

Trieste lui....

Mensen dingen verwijten op het internet terwijl je diegene niet kent is niet kansloos? Ik laat mooi al dat zware spul liggen. Verglijking met Enschede onzin? Jullie snappen niet helemaal waar ik heen wou (sutkje verder denken dan je neus lang is)
Mocht het gebeuren dat 200 kilo van dit spul ontploft weet je heel goed wat de gevolgen zijn. 200 kilo aan 4" salutes, cobra's enz. enz. Zou jij je veilig voelen als je wist dat je buurman dit heeft? Als zoiets ontploft (cat 1.1) ben je ook gewoon een wijk kwijt. Hoe denk je dat de rest van Nederland en de regering over vuurwerk zal denken wanneer zoiets gebeurd? Dan is het gebeurd met de vuurwerkbranche in Nederland

ik praat het niet goed dat dit in een schuurtje ligt, maar een hele wijk kwijt aan 200KG brutogewicht salutes en cobras is wel heel erg overdreven, dit bevat mischien maximaal 100KG max aan sassen.
Zelfs met 100 KG TNT blaas je niet een hele wijk weg.
een huis of 3 aan barrels is eerder realistisch en een stuk of 100 ramen eruit.

Deze discussie zal toch nooit aan een einde komen. Iedereen heeft weer een andere mening. De ene vind dat ze de handelaars goed vinden want er is lekker weer vuurwerk te koop zonder gepakt te worden en de ander zoals ik vind dat het niet-kennis-hebbende figuren zijn die alles voor geld doen. Stel je voor dat je 14 jarige zoon ze hand verliest door zo'n dure 4 " ti salute. Wat voor nieuws krijg je dan ? Weer meer redenen om oudjaar af te schaffen.

Ze zijn gepakt , het is voorbij. Er zal ook dit jaar of de jaren daarop geen site komen denk ik en dat hoop ik. Komt er wel een site , dan weet onze overheid altijd , maar dan ook altijd of deze site te hacken of deze mensen op te pakken. Je bent gewoon nooit veilig.

Ik ben er net achter gekomen dat zelfs de zogenaamde illigale netwerken gemaakt zijn door de overheid, het zal ook een keer niet zo zijn :P haha.
nou ben ik geen advocaat en ook spreek ik mijzelf nu wat tegen want ik weet dat het gebruiken van lok auto's om auto dieven te pakken is toegestaan.maar volgens mij is uitlokking tot crimineel gedrag niet toegestaan dus dat overheid nepsites opricht lijkt mij een fabel(maar das puur gevoel):bye:

nou ben ik geen advocaat en ook spreek ik mijzelf nu wat tegen want ik weet dat het gebruiken van lok auto's om auto dieven te pakken is toegestaan.maar volgens mij is uitlokking tot crimineel gedrag niet toegestaan dus dat overheid nepsites opricht lijkt mij een fabel(maar das puur gevoel):bye:

Heb je helemaal gelijk in.. De politie/overheid mag zichzelf nooit als verkoper van illegaal vuurwerk voordoen en vervolgens eventuele (potentiële) kopers straffen.

ik praat het niet goed dat dit in een schuurtje ligt, maar een hele wijk kwijt aan 200KG brutogewicht salutes en cobras is wel heel erg overdreven, dit bevat mischien maximaal 100KG max aan sassen.
Zelfs met 100 KG TNT blaas je niet een hele wijk weg.
een huis of 3 aan barrels is eerder realistisch en een stuk of 100 ramen eruit.

en dit is wel geoorloofd? :P

Je hebt altijd in de vuurwerkwereld van die schijnheilen zitten die nooit wat doen. Altijd alles netjes op 31 december afsteken en geen Cobra 6 of shells over de grond heen smijten. Dat zijn toch altijd van die voorbeeldige forummers. Ja, dikke L.. en 3 bier. Ik geloof er geen reet van

Feit is dat de helft hier van het forum illegaal bezig is. Onze hobby is deels illegaal. Sterker nog, het illegale gedeelte van het forum is veel actiever dan het legale. Maakt allemaal niet uit maar hoe goed ben jij dan als je een 3 inch shell lanceerd netjes in een buis op de straat of weiland? En hoe "verantwoordelijker" ben je dan als je een nitraatbom in de straat tot ontploffing brengt? "Moraalridders" dat werd al genoemd en daar stikt het in dit wereldje van. Of als mensen in eens allemaal netjes shells gaan schieten er geen negatieve berichten in de krant staan. Als morgen in eens geen vandalisme was dat je dan daarover niets te horen kreeg. Daar geloof je toch zeker zelf niet in.

Feiten zijn dat meer mensen tegen vuurwerk zijn. (Behalve dan 31 december omdat het dan traditie is) En dat er altijd een grote groep zal zeuren. Daarbij is knallen spektakel dus als je als krant een ***verhaal verkoopt dat je een halve wijk kan opblazen scoort dat.

Kijk dit is gewoon niet goed aangepakt van Vuurwerkfreakz. En ook ik had wel gedacht dat ze het beter voor elkaar hadden. Echter dat "ik ze nu gun dat ze lang worden opgesloten en goed zijn dat ze gepakt zijn" Nee, want wij zijn allemaal geen haar beter dan zij. Behalve dan dat wij NOG niet zijn opgepakt.

Je hebt altijd in de vuurwerkwereld van die schijnheilen zitten die nooit wat doen. Altijd alles netjes op 31 december afsteken en geen Cobra 6 of shells over de grond heen smijten. Dat zijn toch altijd van die voorbeeldige forummers. Ja, dikke L.. en 3 bier. Ik geloof er geen reet van

Feit is dat de helft hier van het forum illegaal bezig is. Onze hobby is deels illegaal. Sterker nog, het illegale gedeelte van het forum is veel actiever dan het legale. Maakt allemaal niet uit maar hoe goed ben jij dan als je een 3 inch shell lanceerd netjes in een buis op de straat of weiland? En hoe "verantwoordelijker" ben je dan als je een nitraatbom in de straat tot ontploffing brengt? "Moraalridders" dat werd al genoemd en daar stikt het in dit wereldje van. Of als mensen in eens allemaal netjes shells gaan schieten er geen negatieve berichten in de krant staan. Als morgen in eens geen vandalisme was dat je dan daarover niets te horen kreeg. Daar geloof je toch zeker zelf niet in.

Feiten zijn dat meer mensen tegen vuurwerk zijn. (Behalve dan 31 december omdat het dan traditie is) En dat er altijd een grote groep zal zeuren. Daarbij is knallen spektakel dus als je als krant een ***verhaal verkoopt dat je een halve wijk kan opblazen scoort dat.

Kijk dit is gewoon niet goed aangepakt van Vuurwerkfreakz. En ook ik had wel gedacht dat ze het beter voor elkaar hadden. Echter dat "ik ze nu gun dat ze lang worden opgesloten en goed zijn dat ze gepakt zijn" Nee, want wij zijn allemaal geen haar beter dan zij. Behalve dan dat wij NOG niet zijn opgepakt.

Ik vind dat je post echt kant nog wal raakt. Jij bent dus van mening dat illegaal illegaal is? En dat een nitraatje afsteken even erg is als een hele berg shells en andere knallers aan een stel minderjarige leken verkopen? Dat elke overtreding even erg is slaat natuurlijk nergens op.. En met die laatste zin suggereer jij dus dat een groot deel hier niet blij zou mogen zijn dat een moordenaar gepakt is omdat ze zelf ook wel eens verkeerd parkeren?!
Nee die post vind ik nergens op slaan.. Namelijk lang niet iedereen heeft hier illegaal vuurwerk en zeker niet iedereen loopt het te verkopen:bonk:
Het idiote aan verkopen via internet is ook nog eens dat je geen flauw benul hebt aan wie je het verkoopt. Misschien wel aan een 11 jarig jochie..

Laatst bewerkt:

Dit slaat compleet nergens op. Je vergelijkt nitraten in een woonwijk met het afsteken van proff. spul. En de 'voorbeeldige forummer zijn' Ik steek inderdaad geen cobra's af en smijt al helemaal geen shells op de grond. Als je een discussie wil aangaan op een forum is het erg dom om mensen te beschuldigen van zaken, zeker op de manier waarop jij het brengt.
Vind jij het een goede zaak dan? 200 kilo in een woonwijk? je zal er maar naast wonen en de zaak ontploft, hoop je dan weer te spreken met gegronde beargumentatie en niet dit slappe gedoe.

Citaat: "ik praat het niet goed"
Het is enkel, citaat: "realistisch", althans realistischer dan een hele wijk weg.

Tja, ik denk dat iedereen het er wel over eens kan zijn dat illegale opslag van grote hoeveelheden 1.1g vuurwerk niet goed is, maar dat doen de handelaren ook niet expres. Je kunt als illegale handelaar niet een legale bunker laten neerzetten in je achtertuin. Waar heb je zo'n bunker nou toch voor nodig? Dan word je direct opgepakt. Dus gebeurt de opslag vaak onveilig, is gewoon niks aan te doen. Anders is er geen illegaal vuurwerk meer, en dat willen we toch ook niet neem ik aan.

nee dat willen we zeker niet. opslag is niks aan te doen nee. verkoop zwaar vuurwerk gewoon niet aan mensen die er geen verstand van hebben. dat merk je vaak wel aan zulke lui. als je een shell normaal afsteekt is er niks mis mee toch?. al had vuurwerkfreakz ze toch wel het systeem dat je moest aantonen 16 te zijn?

nee dat willen we zeker niet. opslag is niks aan te doen nee. verkoop zwaar vuurwerk gewoon niet aan mensen die er geen verstand van hebben. dat merk je vaak wel aan zulke lui. als je een shell normaal afsteekt is er niks mis mee toch?. al had vuurwerkfreakz ze toch wel het systeem dat je moest aantonen 16 te zijn?

Zeker 'Klik hier om door te gaan als je 16+ bent, zoniet, verlaat de site..' Laat me niet lachen:D
Nee zulke sites mogen als het aan mij ligt gewoon wegblijven hoor.

o dus het moest zo? neem me niet kwalijk. ik had het niet gezien. nee als het zo gaat werkt het niet nee, iemand die vuurwerk wil kopen en minderjarig is verlaat de site natuurlijk echt niet!

Trieste lui....
Een handelaar die geen verstand van zaken heeft moet het veld gewoon ruimen.

Een quote van hun youtube kanaal:

Vraag: Zou graag ook zelf zoon mortierbuis 4" kopen met paar van deze jongens hier..
Maar hoe gebruik je je mortier steekt hem gwn in het zand in de grond en gaat die dan vanzelf naar boven, is wel gevaarlijk moest het beneden ontploffen..kun je me uitleg geven

Reactie (vwFreakz): je kunt zoon buis gewoon op straat zetten, de shell erin stoppen en dan gaat hij vanzelf naar boven ;)

Reactie Gewoon op straat zetten? Jij spoort niet...
Minstends voor tweederde ingraven of een stevig rek maken (google; 4inch mortierrek bouwen oid).
Gewoon op straat is te link. Valt de buis om met de shell er nog in zijn de gevolgen niet te overzien.

Reactie (vwFreakz): Jah gewoon op straat zetten jah.. Die buizen zijn vanzichzelf al stevig genoeg! en vallen niet om! Mischien weet jij het vast beter? maar ik heb al meer dan 100 shells uit die buis geschoten op de straat ;)

Graag een reactie op die wangedrag, een handelaar is 'verantwoord (als dat kan)' bezig, verkoop je producten aan kenners of geef de nodige kennis mee, om ongevallen te voorkomen.

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=6OA9ug0Z_Oo&feature=relmfu

Ik zeg niet dat dit geoorloofd is of wenselijk of iets in die richting.
Maar zulke overdreven beweringen zijn olie op het vuur van de anti vuurwerk fundamentalisten die toch al elk dingetje uit zijn verband trekken en er een groots verhaal van maken om angst te bewerkstelligen bij de niet wetende burger.

Kan me voorstellen dat zo een post later in een krantenartikel word gebruikt onder het mom van "zelfs de kenners zeggen"........ etc etc het vervolg laat zich raden.

Ik wil alleen zeggen probeer alstublieft realistisch te wezen voordat de hetze tegen het vuurwerk zich tegen ons keert en zoon beetje iedereen hier die in de buurt bekend staat als" die daar heeft veel met oudjaar" een inval krijgt tijdens de feestdagen.

Dit lijkt me voor niemand wenselijk.

ik begrijp je post, maar het stond er zo grappig. kwam op mij over alsof 3 woonhuizen en 100 ramen weg zijn onder de categorie 'klein foutje' valt :D

maar laten we eerlijk zijn: we weten dat zodra je zonder papieren met shells of nitraten in je handen staat, dat je de wet overtreed. natuurlijk hartstikke *** als je gepakt word, of als er weer vuurwerk vernietigd gaat worden. maar laten we niet vergeten dat wanneer je dit spul verkoopt of koopt je er bewust voor hebt gekozen om de wet te overtreden. wees dan ook de vent die accepteerd dat je er dan ook wel eens in kan hangen als je gepakt word!
in die zin is het je eigen schuld als je gepakt word, maar het blijft natuurlijk vanuit de hobbydelende mens als vervelend gezien?

Back
Bovenaan