Politie neemt 200 kg zwaar vuurwerk in beslag

Pyromaas

VWC lid
ROTTERDAM - De politie heeft dinsdag in diverse plaatsen ongeveer 200 kilo illegaal zwaar vuurwerk in beslag genomen. Verspreid over het land zijn vijf verdachten aangehouden.*

De politie begon een onderzoek nadat op internet handel in illegaal vuurwerk was ontdekt. Dat meldde de politie.
In Gasselte werden drie mannen aangehouden. In Gemert en Amstelveen ging het om één opgepakte verdachte. De politie verwacht de komende dagen meer verdachten aan te houden. In Hoek van Holland werden computers en administratie in beslag genomen.

Het vuurwerk behoort tot de zwaarste categorie zoals mortieren, nitraten en vuurpijlen. Een deel van het vuurwerk is van de zwaarste gevaarcategorie en massa-explosief. Dat wil zeggen dat als een stuk vuurwerk ontbrandt, de hele partij meegenomen wordt en in één keer kan ontploffen.

bron: nu.nl

Laatst bewerkt:
Oke weer even bijdehand toen omdat het kan:D Is een mortierbuis massa explosief?
Overigens erg sonde voor deze mannen dat ze gepakt zijn. Zeker zo vroeg in het jaar.Hoeveel zullen er nog volgen? Ik hoop niet veel meer

100 kg zal wel weer in de zakken van de blauwpetter verdwijnen. Corrupte zooi

ze bedoelen natuurlijk shells met mortieren. we hoeven ook niet te overdreven gaan letten op foutjes waarvan we gewoon doorhebben wat ze bedoelen.

Het zijn geen 'foutjes' natuurlijk.
Tuurlijk weten wij wat er mee bedoeld wordt, maar dat neemt niet weg dat het simpel weg gewoon niet klopt.

De politie begon een onderzoek nadat op internet handel in illegaal vuurwerk was ontdekt. Dat meldde de politie.

kon wel eens over vw freakz gaan omdat deze site
offline is
ik weet niet of ik dit zo mag posten anders hoor ik het wel

Dat zou best kunnen pyromaas, ik zag dat vandaag alle producten op hun site uitverkocht waren.
(niet dat ik bij hun zou kopen, maar nieuwsgierig ben ik af en toe wel wat ze op internet verhandelen)
Dit zagen we uiteraard aankomen, verkopen op internet is gewoon niet slim.

Wel grappig dat er op die site nu staat: Kom je op deze site? Dan fail je.... het was ook zo dom wat hij deed, heb hem nog gewaarschuwd.. En maar volhouden dat ze hem niet konden traceren hahaha

Vw freakz heeft het niet goed aangepakt, wel via het tor netwerk gewerkt maar de bankzaken niet op orde. En je word gepakt. Betaal dan in andere vormen dan geld... logisch denken.

Goed dat ze gepakt zijn , want ze promoten om 3 en 4 " salutes op de grond af te steken... eige schuld dikke bult.

Goed dat ze gepakt zijn , want ze promoten om 3 en 4 " salutes op de grond af te steken... eige schuld dikke bult.

Vind ik altijd dan zo onzin om iemand gunnen opgepakt te worden. Wat is het verschil tussen een salute en een groundsalute. Alleen de stijglading. En het is aan ieder zelf om te beoordelen of het kan of om te doen

Nitraten afsteken in de buurt van huizen is ook gevaarlijk maar dat doen ze hier op het forum in grote getallen. Is ook illegaal

Maar het is niet echt slim aangepakt zo. Dit was natuurlijk wel een beetje te verwachten. Jammer, hopelijk komen ze er nog goed mee weg

gunnen is ook vast niet wat hij bedoeld, hij verkocht zwaar vuurwerk, hoe denk je dat al die 13 jarigen tegenwoordig aan dat zware spul komen, kan gewoon via het internet? Stel je eens voor dat zoiets een keer misgaat, bijvoorbeeld een delova rana en een jongentje van een jaar of 13... Dan heb je echt de poppen aan het dansen in Nederland qua vuurwerk, overgens het opslaan van 200 kilo is ook ronduit belachelijk. Het gaat altijd goed met opgeslagen vuurwerk maar er komt eens een dag dat zoiets ook de lucht in gaat. Enschede was al erg genoeg. Het is misschien cru om te zeggen op een vuurwerkforum maar wat mij betreft worden ze zeer zwaar bestraft, 200 kilo is niet niks, en dan hebben we het over zinks, shells, delova rana's etc.

Wel grappig dat er op die site nu staat: Kom je op deze site? Dan fail je.... het was ook zo dom wat hij deed, heb hem nog gewaarschuwd.. En maar volhouden dat ze hem niet konden traceren hahaha

tja je hebt wel gelijk dat opscheppen zag ik op youtube ook,ik heb wel eens geschreven dat wat je op face of tube of internet doet nooit prive is.ook de politie heeft computers etc.als ze via bankzaken zijn gepakt was dat niet slim van ze,er is een andere site in nederland ook opgerold een tijd geleden omdat je daar met internetbankieren kon betalen en via een rekening in breda kwamen ze toen achter de hele organisatie.de reden dat die poolse sites het goed doen is dat ze hun bankzaken in polen houden en ze gebruiken vaak ukash etc dan hou je het lang vol:bye:

Af en toe vraag ik mij af wat al die mensen op internet wel niet aan het doen zijn om illegaal vuurwerk te halen. Vaak kopen de meeste mensen het in hun eigen "kring" van contacten, allemaal cash dus is er vrij weinig te traceren. Maar er zijn genoeg mensen die het overal doen door sporen achter te laten. Daar naast komt er nog vaak bij dat de mensen die van deze sites kopen het vaak niet gebruiken zoals het eigenlijk hoort.....

Ik verwacht morgen een artikel met de nieuwste roddels en verhalen over de eigenaar van deze site in het vuurwerk-prive, inclusief een éxclusief onderzoek met de zoon van de neef van de eigenaar van de site!!!

Vind ik altijd dan zo onzin om iemand gunnen opgepakt te worden. Wat is het verschil tussen een salute en een groundsalute. Alleen de stijglading. En het is aan ieder zelf om te beoordelen of het kan of om te doen

Nitraten afsteken in de buurt van huizen is ook gevaarlijk maar dat doen ze hier op het forum in grote getallen. Is ook illegaal

Maar het is niet echt slim aangepakt zo. Dit was natuurlijk wel een beetje te verwachten. Jammer, hopelijk komen ze er nog goed mee weg

Moet ik hier nou nog op reageren ? Het is geen PGI ofzo , waar je lekker 200grammers op de grond mag leggen. Als je mensen zo aanspoort er mee om te gaan moet je gewoon gepakt worden. En het ging al via youtube , hoeveel jonge gasten zitten op youtube ? VEEL. En als die 3 en 4 " Ti salutes overal gaan neerleggen met oudjaar zie ik de krantenkoppen alweer voor me.

Ik gun het hun niet persoonlijk , want ik ken ze niet. Ze moeten wel een les leren in het omgaan met...
Nu ga je nitraten vergelijken met 3 en 4 " salutes. Wat een vergelijking zeg... dan moeten ze ook maar shocks verbieden volgens jouw in de straten ?:S

Het niveau is weer lekker hoog bij dit soort verkopers.

Moet ik hier nou nog op reageren ? Het is geen PGI ofzo , waar je lekker 200grammers op de grond mag leggen. Als je mensen zo aanspoort er mee om te gaan moet je gewoon gepakt worden. En het ging al via youtube , hoeveel jonge gasten zitten op youtube ? VEEL. En als die 3 en 4 " Ti salutes overal gaan neerleggen met oudjaar zie ik de krantenkoppen alweer voor me.

Ik gun het hun niet persoonlijk , want ik ken ze niet. Ze moeten wel een les leren in het omgaan met...
Nu ga je nitraten vergelijken met 3 en 4 " salutes. Wat een vergelijking zeg... dan moeten ze ook maar shocks verbieden volgens jouw in de straten ?:S

moest toch even reageren:je hebt wat mij betreft helemaal gelijk als het om het nitraten verhaal gaat,valt me nog mee dat ze het niet hebben over nitraatmortierbomgranaat.:bye:

Ik denk dat hij bedoelt, dat hij vind dat je een beetje een moraalridder bent wanneer je het ene illegale veroordeelt en het andere goed vind. Daarnaast komen de meeste groundsalutes al richting de 3"/4" Mortierbommen. En ga me niet zeggen dat jij nog nooit een delova rana/c6/explod o.i.d. hebt afgestoken, wat je qua kracht zo kan vergelijken met een 2.5"/2" salute.

Ik zweer op het graf van me ma dat ik nog nooit een delova rana heb afgestoken , wel andere even harde niet te noemen dingen haha xD

Maar nog... ik ben geen moraalridder hoor... ik vind het gewoon doelloos. Hou de handel lekker buiten het internet. Scheelt een hoop negatieve berichte. Of handel gewoon niet.

En als je dan toch al die grondknallers en knallers voor in de lucht zo verkoopt. Zorg dan voor een goede uitleg. Ga er nooit vanuit dat iedereen er alles over weet.

Stel je voor ( ik noem iets wat bijna nooit gebeurd ' je visco is gaan lekken van je 4 inch Ti salute. Je steekt de visco aan en die brand binnen 1 seconde door naar je quickmatch. Dan heb je nog je 3,5 sec timefuse maar als die ook nog eens fout is of je hebt een passfire dan ben je gewoon de sjaak.

Hoe moeilijk is het om even te zeggen , verleng je lontje van je knallers met wat visco. Visco kost bijna niks. Of steek dit niet in een woonwijk af.

Het is heel simpel.

Wanneer je voor het verkrachten van 30 kinderen dezelfde straf krijgt als een paar doosjes vuurwerk dan klopt er gewoon iets niet in deze recht staat.

Ik zeg altijd... het is maar vuurwerk...

Back
Bovenaan