Politie circelt boven provincie op zoek naar vuurwerk

killerdome

VWC lid
Het politiekorpsen Utrecht gaat de komende maanden boven de provincie vliegen op zoek naar vuurwerk. Het gaat om illegaal vuurwerk dat in huizen, garageboxen of loodsen ligt. Dat vormt een groot gevaar voor de omgeving.

Utrecht werkt samen met de politiekorpsen Flevoland en Gooi en Vechtstreek. In totaal zijn er 15 agenten fulltime bezig met het opsporen en in beslag nemen van illegaal vuurwerk.

bron

Ze willen vuurwerk vinden dat IN huizen, garageboxen of loodsen ligt? Als ze vanuit de lucht mensen op straat in de gaten houden oke maar als ze bv. met speciale camera's naar binnen gaan kijken vind ik dit een behoorlijke inbreuk op de privacy van de niets vermoedende burger.. Stel je voor, zit je te kakken, kijken ze mee :p

Ze willen vuurwerk vinden dat IN huizen, garageboxen of loodsen ligt? Als ze vanuit de lucht mensen op straat in de gaten houden oke maar als ze bv. met speciale camera's naar binnen gaan kijken vind ik dit een behoorlijke inbreuk op de privacy van de niets vermoedende burger.. Stel je voor, zit je te kakken, kijken ze mee :p

Ja of je hebt seks. Ik moet er niet aan denken dat ze dat kunnen zien.
Nee als dat zo is dan mag die heli in de fik vliegen met(vul het zelf maar in)!
Het moet niet gekker worden!!

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon rustig blijven.
Ik denk niet dqat ze met speciale camera's er zijn.
Dit is niet gezegd in het bericht. En als het wel zo is: Ze sturen het echt niet de wereld rond ;-)
greetzz

Ze doen dit omdat ze vanaf boven makkelijker kunnen kijken of er iets verdachts gebeurt.Dus of iemand een busje aan het uitladen is,continu dozen naar binnen loopt,dozen van ene naar andere auto enz enz....

Ze gaan echt niet met speciale cameras door je muren heen kijken (x ray :bonk:) om te zien of je een doosje strijkers hebt liggen.

Lijkt mij ook wat Bizzle zegt.
Ik kan me het niet voorstellen dat ze bij iedereen even naar binnen kijken of daar toevallig vuurwerk ligt.
Zal inderdaad meer de reden zijn of ze verdachte praktijken zien bij bv busjes enzo.

Dit mag niet eens omdat dit valt onder schending van privacy... Het gaat er inderdaad gewoon om dat ze vanuit hun helikopter kunnen kijken of ze dozen heen en weer zien gaan met oranje ruiten erop:p

Aha, daarom circelde die helicopter rond 19.30 bij ons boven de wijk :p. Nee de Lidl was overvallen dus daarom hing hij hier rond.

On topic : Maar ik kan me niet voorstellen dat ze met zo'n actie nu hoge ogen gaan gooien want het moet wel puur toeval zijn om ergens een paar mensen op te vangen die op dat moment met dozen lopen te zeulen. Misschien toch een addertje onder het gras ?

Dit mag niet eens omdat dit valt onder schending van privacy... Het gaat er inderdaad gewoon om dat ze vanuit hun helikopter kunnen kijken of ze dozen heen en weer zien gaan met oranje ruiten erop:p

Okee, maar het lijkt me dat als iemand aan het uit/ inladen is ook heel gauw door heeft dat er een heli aan komt, zo'n heli is echt niet geruisloos dus dat valt gauw genoeg op. Zo'n heli hoor je van kilometers ver. En dan neem ik aan dat je dan dat je dan op dat geluid gaat letten.

Eerlijk gezegd lijkt het me ook een heel tijdrovende zoniet ondoenlijk om bij iedere Nederlander in huis te kijken.
En sorry voor m'n woede en taalgebruik, maar ik kan zo boos worden op dat soort praktijken, want zoveel privacy heeft de burger nou ook weer niet, dat valt nog vies tegen, terwijl de moordenaars en kinderverkrachters alle privacy van de wereld hebben. En daar kan ik gewoon niet tegen, alsof een gewone burger een nog grotere crimineel is.

En sorry voor m'n woede en taalgebruik, maar ik kan zo boos worden op dat soort praktijken, want zoveel privacy heeft de burger nou ook weer niet, dat valt nog vies tegen, terwijl de moordenaars en kinderverkrachters alle privacy van de wereld hebben. En daar kan ik gewoon niet tegen, alsof een gewone burger een nog grotere crimineel is.

Ik kan je woede en frustraties heel erg goed begrijpen en ik geef je zelfs voor een deel gelijk betreft de moordenaars etc.

Maar mag ik jou er op attenderen dat de vuurwerkhandelaren ook bezig zijn met criminele activiteiten. En dan bedoel ik de echte grote meneren die tonnen binnen halen en verkopen.

Iedereen zijn pijlen pakken en mikken maar zeg je haast sarcastisch zeggen...

De politiehelikopter en ook die van het leger maken wel vaker rondjes boven het land. Ook hennepteelt sporen ze op deze manier op. In zoverre dus geen verrassende ontwikkeling.

Als ik zo'n helicopter zou zien zou ik snel allemaal dozen met oud papier de auto inladen.
Gewoon om ze te pesten.

Zouden ze eigenlijk met hun infrarood camera's uberhaupt wel vuurwerk zien liggen in huizen? Want het straalt toch geen warmte af, noch verschilt het qua temperatuur met de omgeving.

Dat zou inderdaad erg moeilijk te zien zijn met infra rood. Met mijn post doel ik meer op de formulering van het bericht. Het ligt eraan hoe je het leest maar zo lijkt het of ze naar binnen willen kijken. Al zullen ze het in de praktijk vast wel doen met infra rood. Geen fijn gevoel vind ik, als ze hier in de buurt rond cirkelen, wat best vaak gebeurd.

ik denk dat ze gewoon kijken waar het word afgestoken.
zijn ze wel erg nutteloos ze doen al niet zo heel veel wat ze moeten doen.
en dan ook nog eens lkkr fulltime niks doen.
maarja dan dwaal ik weer af heb te veel voorbeelden :P

ik vind het onzin dat ze dit gaan doen dan zullen ze iemand pakken die een potje afsteekt klasse !!

naja ik hou der over op :P

ik denk dat ze gewoon kijken waar het word afgestoken.
zijn ze wel erg nutteloos ze doen al niet zo heel veel wat ze moeten doen.
en dan ook nog eens lkkr fulltime niks doen.
maarja dan dwaal ik weer af heb te veel voorbeelden :P

ik vind het onzin dat ze dit gaan doen dan zullen ze iemand pakken die een potje afsteekt klasse !!

naja ik hou der over op :P

't gaat ze echt niet om een paar potjes hoor, want jij bent niet degene waardoor de overheid centjes misloopt.

Ze zullen wel gaan kijken op bepaalde plekken als ze genoeg aanwijzingen hebben dat daar grote partijen illegaal vuurwerk liggen opgeslagen/verhandeld worden.

En moet je kijken wat dit grapje kost.
Voor iets als dit word een erg duur middel ingezet.
Maar voor echt serieuze dingen zoals die overval in Amsterdam vliegen ze te hoog!!!

Haha denken nou serieus mensen hier dat er camera's zijn waarmee door muren heen kan kijken? Hahaha! Ja infrarood camera's kijken wel door objecten heen omdat deze puur op warmte af gaan. Dit heeft natuurlijk geen nut bij vuurwerk. Ik denk dat het meer word om te kijken waar er vuurwerk word afgestoken en zo de gene te kunnen pakken en hun ''dealers''.

Opzich weer een kostbare aangelegenheid omdat het nooit rendabel kan zijn om zo'n helicopter in de lucht te houden.

Wel wil ik deze 15 nieuwe agenten welkom heten op Vuurwerkcrew! Ik hoop dat ze ook wat van vuurwerk gaan leren!

Back
Bovenaan