Plintje's Sfeertopic

Ineens was daar een paar jaar gelden weer een oude naam tot leven gewekt. Ik had niet eerder producten van Bonfireworks geschoten, maar kende ze in het verleden natuurlijk wel van de fora en de (toch wat spaarzamere) straatfilms. Ik was benieuwd hoe de kwaliteit zou zijn. Een naam is natuurlijk niet alles. Uiteindelijk ben ik voor de Brocade Rain gegaan. Ten eerste omdat de prijs aantrekkelijk was. En ten tweede omdat de effecten mij aanspraken. Ik vond het een kwalitatief mooie cake. De burst was hard en de boeketten goed gevuld. Hij hield zich ook heel goed staande in de harde wind.

Sinds ik jaren geleden de Sky Symphony in mijn collectie had ben ik altijd fan geweest van drie traps fluit. De pest is alleen dat je het zo weinig ziet. Gelukkig vorig jaar de Three Stage Trouble kunnen schieten. De schoten van deze cake zijn echt heerlijk getimed. Wat ik ook top vind aan deze cake is dat het geluid van de salvo even kort de tijd krijgt om weg te sterven voordat een nieuw salvo de lucht in gaat. Voor dit jaar heb ik nog 4 stuks kunnen bestellen. Daar gaan er mooi een paar van in de opslag voor de komende jaren.

De Spring Break, weer zo'n bucket list item. Hoewel ze al geruime tijd uitloop zijn heb ik er vorig jaar nog eentje aan kunnen schaffen. Wat een top boxje is dit. Ik heb hem geschoten op de door Rubro voorgeschotelde volgorde. Het is een beetje appels met peren vergelijken tussen de twee cakes. Het tempo van de eerste leent zich eigenlijk beter om als tweede te schieten. Maar de burst van de tweede cake gaat dan weer dik over de eerste heen. Het is maar net wat je zelf voor voorkeur hebt denk ik. Hij zal wel nooit meer terug komen, maar mochten er ergens nog wat onder het stof liggen meld ik mij graag aan voor een exemplaar!

Prima boxje die destijds te krijgen was voor een bizar laag bedrag van €22,50.

De Spring Break, weer zo'n bucket list item. Hoewel ze al geruime tijd uitloop zijn heb ik er vorig jaar nog eentje aan kunnen schaffen. Wat een top boxje is dit. Ik heb hem geschoten op de door Rubro voorgeschotelde volgorde. Het is een beetje appels met peren vergelijken tussen de twee cakes. Het tempo van de eerste leent zich eigenlijk beter om als tweede te schieten. Maar de burst van de tweede cake gaat dan weer dik over de eerste heen. Het is maar net wat je zelf voor voorkeur hebt denk ik. Hij zal wel nooit meer terug komen, maar mochten er ergens nog wat onder het stof liggen meld ik mij graag aan voor een exemplaar!

Prima boxje die destijds te krijgen was voor een bizar laag bedrag van €22,50.

Ja dit was echt een topper voor dat geld. Ik heb er zelf nog geen 20 euro voor betaald.

Vandaag weer twee nieuwe straatfilms. Als eerste de Supercell. Omdat ik in Huizen even moest wachten tot mijn bestelling klaar stond heb ik daar toch nog een paar impulsaankopen gedaan. Waaronder deze. En daar heb ik geen spijt van gekregen. Deze cake was echt heerlijk. In het tweede deel kwamen de effecten letterlijk tot op de grond!

En als tweede de Bunker Booster. Dit compoundje heb ik ooit mijn vrienden aangeraden om mee te nemen. Dat jaar liep mijn GoPro helaas vast tijdens het filmen van deze bak. Dus hij moest nog een keer in de herkansing. Het is echt een fijn doosje en was vroeger ook scherp geprijsd. Het laatste rijtje bleef helaas staan, maar dat is ook weer opgelost met de reserve lont.

Zeker het einde van het jaar zit ik al je films weer te bekijken en ben erg blij met je begeleidende tekst. Helpt bij de sfeer en het kiezen! Dit jaar ook weer alles filmen hoop ik?!

Zeker het einde van het jaar zit ik al je films weer te bekijken en ben erg blij met je begeleidende tekst. Helpt bij de sfeer en het kiezen! Dit jaar ook weer alles filmen hoop ik?!

Thanks! Dat vind ik leuk om te lezen! Dit jaar ga ik zeker weer filmen. Heb ondertussen ook een externe mic voor de camera aangeschaft, dus hopelijk komt het geluid uit de straat straks ook nog wat beter over. :D

Vandaag maar weer eens een cake uit de Loud Collection, de Strobe Attack. Ook dit is weer een hele fijne cake, ondanks dat hij een beetje veel haast had. Kwaliteit/prijs verhouding is, of eigenlijk was, echt dik in orde.

In januari bekijk ik veel compilaties met een aantekeningenboekje erbij. Ik ga dan op zoek naar producten die het goed doen op de straatbeelden. Zo kwam ik in één van de compilaties van RaideR/Pyroblom de Redneck Revolt tegen. Hij zag er heel goed uit en kwam zo op het lijstje terecht. De lijstjes worden vaak vele malen langer dan wat ik uiteindelijk bestel, maar na al het schrapwerk stond deze cake nog steeds op de wishlist. Zo maakte hij het tot de collectie. Live vond ik dit echt een prachtige cake. Grote volle boeketten die ook regelmatig mooi rond zijn. Het goud kwam ook in de harde wind nog goed over. Een topper dus!

Mooie cake he? Zelf inderdaad meerdere keren gehad echt top!

Leuk om te lezen dat m'n filmpjes zorgen voor aankopen haha :D!

Mooie cake he? Zelf inderdaad meerdere keren gehad echt top!

Leuk om te lezen dat m'n filmpjes zorgen voor aankopen haha :D!

Ja echt een topper! En met jouw enthousiasme wordt je dan makkelijk overgehaald om hem aan te schaffen! :)

Vandaag ook weer twee straatfims van mijn kant. De laatste twee van dit jaar. Als eerste de Secret Salute. Lang geleden wel eens geschoten, maar afgelopen jaar waren er nog 2018 batches te krijgen. Dus toch maar weer eens mee genomen. En het was weer genieten. Het tempo blijft lekker en maakt veel indruk, zeker op de omstanders. Verder heeft deze batch ook gewoon nog een prima burst.

En als afsluiter de 5th Anniversary Box van de Vuurwerkbunker. Ter ere van het 5-jarig bestaan van de Vuurwerkbunker is deze box uitgegeven. De box komt uit de fabriek waar ook de Specials vandaan komen en dat zie je terug. Het tempo is fijn en de uitwerking goed. Dit was één van de positieve verrassingen van vorig jaar.

Afgelopen periode heb ik 3 demo's bezocht. Het zouden er eigenlijk 4 zijn, maar de demo in Benthuizen werd helaas afgelast. Het leek mij leuk om eens een soort van compilatie te maken van de demo's. Een wat andere video dan ik normaliter maak. In deze video bespreek ik wat producten die opvielen in positieve of negatieve zin. En zit bijvoorbeeld ook de finale van de demo bij AVRI. Het is vooral bedoelt om een stukje sfeer te maken/ weer te geven. Ik ben benieuwd wat jullie van deze video vinden, want ik zit er aan te denken om bijvoorbeeld rond de afhaaldagen ook wat meer te filmen om zo die sfeer ook eens vast te leggen, zoals ik het beleef. (Opbouwende)kritiek is dus van harte welkom!

Beste wensen allemaal!

De kruitdampen zijn pas net opgetrokken, maar ik ben al begonnen aan het editen van mijn compilatie voor dit jaar. Ik heb een flink aantal uren aan beeldmateriaal om door te werken. Zaterdag 6 januari zal om 20.00 mijn compilatie online te komen. Om jullie alvast even in de stemming te brengen heb ik een korte trailer gemaakt!

Mijn compilatie staat ook online! Dit jaar heb ik ook wat beelden gemaakt tijdens het afhalen, de voorbereidingen en mijn vaste rondje buiten in de avond van 30 december. Tijdens de eerste 20 minuten komt dit allemaal voorbij en vanaf dan is het gewoon lekker relaxed stoken. Er komen cakes en compounds voorbij maar ook veel fonteinen en kleinspul. Ik heb in ieder geval weer een fantastische jaarwisseling gehad en, ook al was het tussen de buien en windvlagen door stoken, weer met volle teugen genoten. Veel kijkplezier!

Ook dit jaar ga ik alle producten weer in losse films uploaden. Ik heb er dit jaar voor gekozen om een andere intro te maken door iets te vertellen over ieder product. Leek mij wel een leuke toevoeging aan de straatvideo's. We beginnen dit jaar met een knaller. De beste cake van NL. Natuurlijk is dit de Caïro Crackling. Vorig jaar heb ik de Ultimate Chry geschoten, maar was toch een beetje huiverig of ze dit jaar weer zo goed zouden zijn. Heb er dit jaar dus "maar" 3 in de collectie gehad. En natuurlijk ontzettend spijt dat ik niet toch gewoon een karton mee genomen heb. Dat karton staat toch wel erg hoog op de verlanglijst voor aankomend jaar.

Top films allemaal weer hoor, ziet er goed uit.

Thanks!

Over top gesproken. Vandaag weer een regelrechte topper. En dat al jaren en hopelijk ook nog voor vele jaren die gaan komen. De Monster Ride is en blijft gewoon een beest van een cake(je). Het is al jaren een vaste waarde in mijn collectie en toch lijk ik ieder jaar weer verrast te worden door de uitwerkingen van deze cake. Prachtig spul!

Super leuke compilatie van een met zorg uitgezochte collectie. De liefhebberij spat er van af !!
Die 19 shots set zag er erg goed uit zeg :applause:
De omlabeling/opvolger van de Crackling Crystal viel wel wat tegen zo te zien :rolleyes:

Super leuke compilatie van een met zorg uitgezochte collectie. De liefhebberij spat er van af !!
Die 19 shots set zag er erg goed uit zeg :applause:
De omlabeling/opvolger van de Crackling Crystal viel wel wat tegen zo te zien :rolleyes:

Dankjewel! :D De Star Emotion was inderdaad erg fijn. Had hem bij RandomDaniel in zijn compilatie voorbij zien komen, dus wilde hem wel live ervaren. Als ik de labels mag geloven zit er maar 138 gram kruit in, maar ze komen echt goed over. Vond ze in alle eerlijkheid wel net een tikkeltje aan de hoge kant schieten. De Snow Crystal viel inderdaad wat tegen in vergelijking met de Crackling Crystal. Het is nog steeds een dikke crackling fontein, maar ik mis echt die hele brede langzaam ontbrandende vonken. Ga aankomend jaar maar opzoek naar wat Crackling Blitz, want daar zit het wel nog in. En de pauze tot de mine duurt erg lang. Het is dat ik wist dat die moest komen, anders wordt het wel link.

Ik wil nog wel eens op de gok ergens iets meenemen. Zeker als de prijs/schoten verhouding mij aanstaat. Een importeur al bewezen vergelijkbare producten heeft of om andere redenen. Zo is dit jaar de Gold Rain in mijn collectie beland. Deze stond bij Pap voor een prima prijs te koop, alleen kon ik er nergens straatfilms van vinden. Na wat rekenwerk kwam ik tot de conclusie dat het aantal grammen per schot precies overeen kwam met de Extreme Monsterbox 200's die ik vorig jaar had. En natuurlijk allebei geïmporteerd door Rubro. Eindstand. De gok maar genomen en dat was een prima gok. Heb hem halverwege de vooravond weggeschoten en maakte op dat moment een meer dan prima indruk. En vergelijkbaar met de Extreme Monsterbox.

Back
Bovenaan