Pigi. Vuurwerk 2011 -2012

Gisteren bij het Open Havendagen vuurwerk in Rotterdam, heb ik gefilmd met mijn nieuwe camera (Panasonic HX-WA20). Het is een onderwater camera, dus ik had geen hoge verwachtingen van het geluid, maar ik vind het geluid best goed. Ik heb met twee verschillende opname standen gefilmd. Welke van de twee vinden jullie beter?

Nachtopname uit hand modus:

Vuurwerk modus:

Bij de tweede stand komt rood beter naar voren, bij de eerste is goud effect beter te zien. Blauw is moeilijk te zien bij de tweede stand. Dat vind ik jammer, want het is een onwijs mooie kleur.

Misschien moet je eens de normale stand gebruiken om te filmen in plaats van speciale standen als een nacht of vuurwerkstand en de beelden qua kleur goed terugkijken voordat de decembermaand begonnen is. En dan pas een besluit nemen welke stand je in gaat zetten met oud en nieuw en verder.

Overigens is mijn eerste indruk dat de kleuren en diepte bij nachtstand beter overkomen. Geluid komt sowieso beter over dan bij de tweede stand. Geluid is dieper bij nachtstand, bij vuurwerkstand komt het geluid mechanisch over: diepte komt minder goed naar voren. Als ik een keuze moet maken zou ik voor nachtstand gaan.

Trouwens. Een vuurwerkstand op een onderwatercamera?
:D

Goedemiddag allen. Drie weken geleden ben ik bij Defqon 1 australia geweest,wederom werd het feest afgesloten met een zeer fraaie vuurwerkshow. Eerder op de dag heb ik het ponton met het vuurwerk kunnen filmen:

Tijdens de eindshow stond ik iets te dicht op het podium, waardoor ik de shells niet heel goed kon zien, maar een goed feest was het zeker! Ik heb een klein stuk van de eindshow gefilmt: (voor de liefhebbers, ik ben bezig met een aftermovie:))

Komende weken kunnen jullie weer een aantal oud en nieuw films verwachten:bye:

Wat betreft Defqon ben ik jaloers :P

En ik denk zelf persoonlijk dat de vuurwerkmodus op je camera beter/mooier is.

Ik ben inmiddels begonnen met het maken van de Pigi. Vuurwerkcompilatie 2011 - 2012, ik hoop hem voor december af te hebben.
Hierbij weer een paar nieuwe filmpjes:

Aankomende woensdag zet ik de Pigi vuurwerk compilatie van dit jaar online. Tot die dag plaats ik dagelijks een nieuw filmpje, dus hou youtube in de gaten:

Dat was een lekker bakkie. Nooit van gehoord, maar dankzij jou dus wel.
Grappig, zo veel filmpjes voorbij zien komen, zo veel topics. En dan nog een pot tegen komen waarbij je denkt van 'wat is dit nou weer geweest?'

Ik kijk uit naar de rest!

Back
Bovenaan