Pas op voor Belgisch vuurwerk

Mauser

VWC lid
vuurwerkbelgien_gr.jpg

Een Belgische firma genaamd Fireworks heeft verboden vuurwerk aangeboden in Zuid-Limburg. Onze zuiderburen verspreidden een huis-aan-huisfolder, maar de Nederlandse politie waarschuwt dit vuurwerk niet te kopen.

De Belgen hebben nitraatklappers, vlinders en bolpijlen in de aanbieding. Ook de aangeprezen Thunder Cracker is in Nederland verboden. De politie adviseert mensen die het vuurwerk hebben gekocht dit terug te brengen en hun geld terug te vragen.

Bron

LOL? Geld terug vragen om deze reden? Dat hoeft de winkel niet te doen.. Verder niks over hoe gevaarlijk de explosieven wel niet zijn :P

Ja oei! want stel je voor dat nederlanders hun geld uitgeven aan kwaliteits vuurwerk in belgie!

Ze hebben natuurlijk liever dat wij nuchtere hollanders ons geld uitgeven aan te dure nederlandse cakes, want ja dan komt er meer belastingsgeld binnen.

Wat een poppenkast man, pfff.

Dat ze klagen dat er binkies van 14 rond lopen met delovas uit polen snap ik volkomen, maar laat mensen lekker wat uit belgie halen dan krijgen ze ten minste nog waar voor hun geld. En gevaarlijk is dat belgische spul al lang niet meer.

In nederland kunnen we ook knallers kopen die net zo hard gaan als nitraten, het enige verschil is dat er dan nog een stijglading bij zit!

Deze winkel is Fireworks Shopping Center voorheen bekend als Marfa Fireworks.

Vrienden van me hebben deze folder ook gekregen. Het is toch ook strafbaar?
Het is toch aanzetten tot (een illegale) aankoop?

Deze winkel is Fireworks Shopping Center voorheen bekend als Marfa Fireworks.

Vrienden van me hebben deze folder ook gekregen. Het is toch ook strafbaar?
Het is toch aanzetten tot (een illegale) aankoop?

Strafbaar? ik heb vroeger zo vaak advertenties van bex in de krant gezien enzo, gebeurd wel vaker hoor! Dit jaar zelfs in de telegraaf meen ik.

Of het strafbaar is betwijfel ik!

Het is toch niet strafbaar om te kopen?? Het is pas strafbaar als je het Nederland invoert...

De winkel zet niet aan tot kopen, maar verspreid gewoon een foldertje. Dit mogen zij dus gewoon doen. Het kopen is ook niet strafbaar, echter het meenemen (dus invoeren) in Nederland is dat wel.

Ik zal binnenkort even de bronnen in mijn wetboek opzoeken (heb ik op school) maar daar heb ik nu geen zin in..

Gewoon een hoop gezever, dit is namelijk al jaren zo dat winkels uit belgie hier adverteren. zag vorige week nog een advertentie van alpeco in de Telegraaf!

Ja oei! want stel je voor dat nederlanders hun geld uitgeven aan kwaliteits vuurwerk in belgie!

Ze hebben natuurlijk liever dat wij nuchtere hollanders ons geld uitgeven aan te dure nederlandse cakes, want ja dan komt er meer belastingsgeld binnen.

Wat een poppenkast man, pfff.

Dat ze klagen dat er binkies van 14 rond lopen met delovas uit polen snap ik volkomen, maar laat mensen lekker wat uit belgie halen dan krijgen ze ten minste nog waar voor hun geld. En gevaarlijk is dat belgische spul al lang niet meer.

In nederland kunnen we ook knallers kopen die net zo hard gaan als nitraten, het enige verschil is dat er dan nog een stijglading bij zit!

Ik vind matten en ( sommige )pijlen beter als in nederland. Maar ik weiger 13 euro neer te leggen voor 1 bolpijl. Wat een zielige prijzen. Het kan wel beter zijn als de 40 grams pijlen hier maar ik heb toch liever 2 pakken emperial dan 1 bolpijl van 75 gram ! De afwerking van die dingen is slecht en snel gedaan , zijn gewoon in te drukken en als je naar een shell kijkt van lidu is dat niet eens mogelijk kortom je word gewoon opgelicht. Ik heb ze zien gaan de zogenaamde 4 " bolpijlen maar het boeket is ver te zoeken mede ook omdat ze veels te hoog gaan.

Verder zijn de losse knallers wel wat harder als de thunder kings hier maar na een tijdje merk je dat niet meer op oud en nieuw , en ik weiger 4 euro neer te leggen voor 5 nitraten. Je hebt acties maar dan zit je gelijk vast aan veel van die dingen wat irritant is.

Ik vind belgische potten helemaal niet veel verschillen van nederlandse potten, fonteinen vind ik wel weer wat beter !
Kortom , ik haal alleen wat hebbe dingetjes zoals de djf thunders , matten en wat losse knallers met fluit en knetter. Maar daar houd ik het ook bij , voor pijlen en potten ga ik niet naar belgie.

Je zal het maar terug brengen na de winkel volgens het artikel om het omteruilen voor geld en halverwege op de heenreis gecontroleerd worden.

Ik vind matten en ( sommige )pijlen beter als in nederland. Maar ik weiger 13 euro neer te leggen voor 1 bolpijl. Wat een zielige prijzen. Het kan wel beter zijn als de 40 grams pijlen hier maar ik heb toch liever 2 pakken emperial dan 1 bolpijl van 75 gram ! De afwerking van die dingen is slecht en snel gedaan , zijn gewoon in te drukken en als je naar een shell kijkt van lidu is dat niet eens mogelijk kortom je word gewoon opgelicht. Ik heb ze zien gaan de zogenaamde 4 " bolpijlen maar het boeket is ver te zoeken mede ook omdat ze veels te hoog gaan.

Verder zijn de losse knallers wel wat harder als de thunder kings hier maar na een tijdje merk je dat niet meer op oud en nieuw , en ik weiger 4 euro neer te leggen voor 5 nitraten. Je hebt acties maar dan zit je gelijk vast aan veel van die dingen wat irritant is.

Ik vind belgische potten helemaal niet veel verschillen van nederlandse potten, fonteinen vind ik wel weer wat beter !
Kortom , ik haal alleen wat hebbe dingetjes zoals de djf thunders , matten en wat losse knallers met fluit en knetter. Maar daar houd ik het ook bij , voor pijlen en potten ga ik niet naar belgie.

Wat duur is voor de ene, is goedkoop voor de ander.

Vuurwerkbedrijf is zich van geen kwaad bewust

Vuurwerkbedrijf is zich van geen kwaad bewust

Het Belgische vuurwerkbedrijf, dat volgens de Nederlandse Justitie adverteert in illegaal vuurwerk, is zich van geen kwaad bewust.
Dat zegt de eigenaar van Fireworks. Justitie in Nederland is een onderzoek tegen het bedrijf gestart omdat er in Nederland vuurwerk wordt aangeboden dat illegaal en dus verboden is.

Bron

Back
Bovenaan