Partij illegaal vuurwerk gevonden in huis Sprundel

SPRUNDEL – Het duurt nog een paar maanden voor de jaarwisseling voor de deur staat, maar de eerst vondst van illegaal vuurwerk is alweer gedaan.

De politie vond woensdag 30 september een partij illegaal vuurwerk in een woning in Sprundel. Een agent zag op advertentiesite Marktplaats dat er vuurwerk te koop werd aangeboden en startte een onderzoek. In de woning trof de politie in totaal twee rookbommen en dertien stationfakkels aan met een totaal gewicht van bijna twee kilo. Vermoedelijk gaat het hier om illegaal vuurwerk. De bewoner van het huis heeft een uitnodiging gekregen om zich later op het politiebureau te verantwoorden. Dan mag hij verklaren wat het vuurwerk in zijn huis deed.

Bron: internetbode.nl

volgens mij mag je dit gewoon hebben hoor. ivm dat dit onder noodsingaalen valt.
Kunnen ze elke vaarshop ook binnen gaan vallen.

SPRUNDEL – Het duurt nog een paar maanden voor de jaarwisseling voor de deur staat, maar de eerst vondst van illegaal vuurwerk is alweer gedaan.

De politie vond woensdag 30 september een partij illegaal vuurwerk in een woning in Sprundel. Een agent zag op advertentiesite Marktplaats dat er vuurwerk te koop werd aangeboden en startte een onderzoek. In de woning trof de politie in totaal twee rookbommen en dertien stationfakkels aan met een totaal gewicht van bijna twee kilo. Vermoedelijk gaat het hier om illegaal vuurwerk. De bewoner van het huis heeft een uitnodiging gekregen om zich later op het politiebureau te verantwoorden. Dan mag hij verklaren wat het vuurwerk in zijn huis deed.

De media hetze is weer begonnen. Gelukkig staat er nog in dat het vermoedelijk om illegaal vuurwerk gaat. Volgens mij zijn deze fakkels gewoon legaal te krijgen.

Op de volgende site staan nog veel meer dingen die zo kunt kopen.(sommige met vergunning)

http://www.dekkerwatersport.nl/catalogus/Veiligheid/Noodsignalen/Pains+Wessex+noodsignalen/Handfakkel+rood/product.aspx

:bye:

Dit is echt een dieptepunt en zo ontzettend triest en te gek voor woorden. Hoe laag zinken ze nu eigenlijk om tot deze actie te moeten overgaan. Bah bah bah.

Je mag het inderdaad in huis hebben, maar niet te koop aanbieden zonder de juiste vergunningen en bijbehorende instructies wat betreft ontsteking en gebruik. Daarbij wordt er ook nog onderscheid gemaakt of je het te koop zet als 'stadionfakkel' of als 'noodsignaal'. Dat iets dergelijks in de media verschijnt is natuurlijk een lachertje.

Partij legaal vuurwerk gevonden dus en daarvan mag je voor zover ik weet maximaal 25KG in huis hebben.
Grappig dat de titel 'illegaal vuurwerk gevonden' is en er later in de het artikel over 'vermoedelijk illegaal vuurwerk' gesproken wordt.

Partij legaal vuurwerk gevonden dus en daarvan mag je voor zover ik weet maximaal 25KG in huis hebben.
Grappig dat de titel 'illegaal vuurwerk gevonden' is en er later in de het artikel over 'vermoedelijk illegaal vuurwerk' gesproken wordt.

Als de fakkels en/of rookbommen geen CE-markering bevatten en niet voldoen aan de regels gesteld in het Vuurwerkbesluit dan is het niet geschikt voor het gebruik door consumenten. Dan zal het als illegaal vuurwerk worden bestempeld.

Aangezien de helft van die fakkels niet voldoet aan de regels in het Vuurwerkbesluit zou het me niets verbazen.

Als de fakkels en/of rookbommen geen CE-markering bevatten en niet voldoen aan de regels gesteld in het Vuurwerkbesluit dan is het niet geschikt voor het gebruik door consumenten. Dan zal het als illegaal vuurwerk worden bestempeld.

Aangezien de helft van die fakkels niet voldoet aan de regels in het Vuurwerkbesluit zou het me niets verbazen.

Ik heb nog een pak Romeinse kaarsen liggen...

In de woning trof de politie in totaal twee rookbommen en dertien stationfakkels aan
De bewoner van het huis heeft een uitnodiging gekregen om zich later op het politiebureau te verantwoorden.

Uuhm what the fuck? Dus hieruit kan ik opmaken dat de politie in zijn huis aanwezig was zonder dat hij er zelf vanaf wist? Voor wat stadionfakkels? :frusty:

De vuurwerk gestapo is auch wieder im Holland. Kijk dat ze de shells bij de buren onder het bed vandaan halen kan ik nog begrijpen, maar een onderzoek instellen omdat iemand een pakje stadionfakkels en een rookbommetje in huis heeft is erg bizar. En dan maar afvragen waarom een gedeelte van de Nederlanders de politie niet zo mag.

Back
Bovenaan