Oud&nieuw 2010-2011 bij hardcore0438

heb een filmpie toegevoegd aan de startpost, een doorlontproject waar we nog eens vrolijk worden uitgescholde

Laatst bewerkt:
Ik verbaas mij er soms over dat er zo veel goed is gegaan bij de jeugdigen onder ons. Als ik de film van jou om 10 uur bekijk zie ik dat jij met moeite je vuurwerk aankrijgt terwijl je met je hoofd er alleen maar boven staat te handen. Dat is echt een trekje wat ik heel snel af zou leren als ik jou was. Wanneer het fout gaat met aansteken, word je zeker in je gezicht geraakt met alle gevolgen die je zeker niet wilt ervaren.

Ik verbaas mij er soms over dat er zo veel goed is gegaan bij de jeugdigen onder ons. Als ik de film van jou om 10 uur bekijk zie ik dat jij met moeite je vuurwerk aankrijgt terwijl je met je hoofd er alleen maar boven staat te handen. Dat is echt een trekje wat ik heel snel af zou leren als ik jou was. Wanneer het fout gaat met aansteken, word je zeker in je gezicht geraakt met alle gevolgen die je zeker niet wilt ervaren.

ja das waar, slechte gewoonte ja zoals eerder werd gezegd,doe ik overigens niet altijd hoor:wink:

Om even in te haken op Rubens advies:
Dat fluitpotje in je 10-uur project (camera 1) is rond 00:40-1:10 gewoon aan het fluiten. Je ziet de pijltje voor de camera langs gaan; in het wilde weg vliegen. En vervolgens ga jij er 00:50 doodleuk naast staan zonder bril op? :confused: Ik zie je gewoon schrikken om 01:05! Waarom sta je daar? Het is veiliger voor je ogen als je afstand bewaart!
Die mortiertjes die zo vreemd in die koker in de bosjes hangen snap ik ook niet echt. Waarom zo wiebelig in de bosjes, zwevend boven de grond? Vragen om moeilijkheden.
Lontje verlengen op 01:14 is ook geen overbodige luxe...het gaat al af op het moment dat jij er nog vlak naast staat.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het leuk filmpjes hoor :) ik hoop alleen dat je volgende jaarwisseling ietsje voorzichtiger doet, vooral omwille van je ogen.

Het is duidelijk dat deze persoon nog niet helemaal thuis was in de soorten lont en ervaring met afsteken in het algemeen. Een bril is geen overbodige luxe. Het ligt niet altijd aan de manier van afsteken maar vaak kan het vuurwerk zelf ook mankementen hebben. Het is ook maar handwerk. En dat vergeten mensen vaak. ;)

Ik heb zelf bijv. afgelopen jaarwisseling een thunderflash candle gehad waarvan een bombette ondersteboven zat. Verder een cake waarvan bijna alle 40+ schoten veel te laag gingen, en dan nog wat producten die voor gevaarlijke situaties hebben gezorgd. Daar moet je op berekend zijn.

Die buren van jullie daar krijg je dan weer wel een dikke plus voor. IDIOOT! :D

Het was idd het eerste jaar dat ik met quickmatch en andere lonten werk, en als ik m'n filmpjes terugkijk zie ik idd dat het wel te gevaarlijk was, dus dat verlengen zullen jullie zeker terugzien volgend jaar.

Wij werkten vorig jaar ook voor het eerst met quickmatch, en verlengen is zeker aan de orde! Quickmatch is ook erg krachtig, dus het gene waarmee je dit lont verbind moet stevig vast zitten. Wij hadden een binkie project met quickmatch en door de kracht van de quickmatch viel het projectje deels om.. Hier hebben we dan ook goed van geleerd. Voor de rest zat er wel voldoende visco aan, bij projectjes met cake's en single shots deden we 5 cm visco lont, en bij shells/salutes 15 cm visco.

Hey leuke films man en goede kwaliteit! Ik ben benieuwd naar meer filmpjes van overdag :angel: Ik zeg: Dit jaar vooral weer gaan filmen!

Ik weet het , het einde van het jaar duurt nog even maar ik kon het niet laten een filmpje te maken, aan het eind van het jaar komt er een eindejaarsvideo online (ongeveer 8-10minuten), en hier is alvast een klein voorproefje:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan