• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Thumping Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind de bewerking slecht en de knal al helemaal had de afgelopen jaar voor 8.50 dat doe ik echt nooit meer echt slecht voor die prijs

@ootjo... Daarom hoop ik dat ze weer in ere hersteld worden, het was een van de populairste knallers. Dat is van de nitraten nu de Chooètbanger en De Mammoth (spaanse nitraat variant).
We zullen het zien over een tijdje.
Tegenwoordig is er ook al geen verschil meer van het crêpepapiertje.

@ Toon

Al enig idee waneer deze weer leverbaar zijn in verbeterde uitvoering?
Tevens mis ik bij zena nog andere knallers als knallers met vlam of crackling
wat bij veel concurenten nu wel leverbaar is.

dit zijn geen slechte knallerszoals iedereen in het begin zegt
vroeger wilde iedereen die
maar tegenwoordig zijn er gewoon betere op de markt
die voor gelijk of lager budget worden verkocht

actajon, vroeger wou niemand deze. Vroeger waren deze er niet eens. Dat waren de 2 grams Thumping thunders die goed hard gingen. Deze zijn zolang ze er zijn gewoon bar slecht geweest en absoluut slecht voor de prijs.

dit zijn geen slechte knallerszoals iedereen in het begin zegt
vroeger wilde iedereen die
maar tegenwoordig zijn er gewoon betere op de markt
die voor gelijk of lager budget worden verkocht

Neem maar van mij aan dat de thumping thunders vroeger echt wel beter waren. Ik heb in het echt meegemaakt wat het verschil is. Ik had de nieuwe, iemand die ik op straat tegenkwam de oude, nou die gingen echt veel en veel harder. Later heb ik de thumping thunders vergeleken met zwarte doos nitraten, fenix nitraten en een trueno ricasa no3 (filmpje heb ik verwijderd van youtube) en uit die test bleek niet alleen dat de thumping thunder de zachtste knal had want dat verwachtte ik wel, nee, het was gewoon een rotje vergeleken met het goeie spul. Wat een waardeloze troep zijn de thumping thunders geworden.

Tja, thumping thunders vond ik echt een teleurstelling...dit jaar komen er zilvere schijnt het, met meer kruidhoeveelheid, maar toch vind ik deze nitraat niet waar voor zijn geld, een zielig flitsje en een knal als 2 kanonslagen ofzo... Chooet blijft beter :)
Is ietsje duurder, maar dat is gewoon een lekkere knal

Ik vraag me af waarom Zena/Original de prijs zo hoog houdt, ze zijn minder populair (denk ik) ivm, de minder harde knal in de loop der jaren. Ik zie of ken ook niemand die ze nog koopt of doorverkoopt.

Stel de prijs wordt 6Euro voor 20, Tsja dan nemen veel meer mensen nog een pakje mee.

Ze zijn 6 euro per 20 niet eens waard, maar al kijk je naar andere knallers dan moet dit wel in verband blijven. Geef het een prijs van 7 euro, dan klopt het tegenover de andere knallers. Dit maakt deze knaller nog wel aantrekkelijker.

Ze moeten gewoon terug naar hun oude tijd.
1.95 gram flashkruit, goede flash.
10 euro per pakje.
Dan heb je 20 waardige knallers.

Ik had dan waarschijnlijk een goed pakje want ik vond ze echt erg goed knallen, niet harder dan de Chooêt banger maar toch..

Als een goed pakje al niet harder dan de CHOEET BANGER (!) knalt dan kan je er dus eigenlijk niet veel goeds van zeggen toch? :bonk: Ma goed, ik ben een fenixfreak dus kwa 'nitraatknal' ben ik waarschijnlijk bevooroordeeld. Als je eenmaal een harde nitraat hebt meegemaakt ga je natuurlijk alles met die knaller vergelijken :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze moeten gewoon terug naar hun oude tijd.
1.95 gram flashkruit, goede flash.
10 euro per pakje.
Dan heb je 20 waardige knallers.

Ja, en vlam! Dan zijn het weer 'leuke knallers voor erbij'. Aan de ene kant toch wel weer jammer dat we zo verwend worden met de Fenix. Goedkoper en harder dan Belgische knallers...

Ja zul je altijd blijven houden. Met oud en nieuw 2007/2008 had ik ook colour thunders voor 7,50 per pakje, en knalde op dat moment alle knallers eruit in belgie. Toen hadden ze bij zena als hardste knaller een spanish cracker van original. En daarna de thumping thunder 1,6 gram.

De prijzen in oostblok landen liggen veel lager dan in Belgie, en dat is logisch. Belgie doet het nu voor het 3e jaar erg goed moet ik zeggen. 3 jaar terug kwamen de chooet knallers die erg geliefdwaren vanwege de dikke kwaliteit en de knal die hoger lag dan de rest, en sinds vorig jaar dan de spaanse knallers.

@ Colourthunder: Jammer genoeg mag er volgens de Belgische wetgeving geen vlam meer in voor de knal. Dus daar kunnen mensen op blijven hopen, maar als er in Brussel niet iets anders beslist wordt dan kunnen de importeurs hier ook weinig aan veranderen.
We zullen zien hoe de Thumping Thunders dit jaar knallen. Als het goed is komen ze snel weer binnen!

heb de tt's met blauwe crepe gehad in 2008, gaan harder dan la bomna's en choet's!
Voelde de wind zelf door m'n haar gaan! en dat heb je lang niet bij elke andere nitraten. de andere zoals roze. rode en groene crepe zijn waardeloos. De tt met blauwe of groene crepe (2006 serie ) gaan wel hard en hebbn groen flits.

echte rot dingen ken ze maar beter laten liggen en voor de Chooêt nitraten gaan. Deze zijn beter afgewerkt en vele maale harder

Ik herinner me nog dat dit de nitraat was waarvoor ze vroeger naar België gingen.
Ben een keer naar een vriend geweest aantal jaar terug, en die stak er toen één af, nou zoiets hards had ik nog nooit gehoord :P (was toen alleen astronauten gewend)
Maar tegenwoordig zijn ze gewoon frut en koop ik ze niet.

ik ga binnenkort ook naar belgie om vuurwerk te kopen maar weet iemand toevallig welke nitraten het hardst gaan:
thumping thunder
coloured tunder
choeet nitraat
thumping tunder siver
flashing cobra
of nuke bang

want al deze nitraten zijn rond de 10 euro per 20 maar welke zijn het hardst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan