• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Golden Dragon B504

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dichter bij kom je tegenwoordig niet helaas. Gewoon een degelijke klap en lekker wat snippers. De oude Atoombom (in sommige regionen "Bazoeka" genoemd) had wel een iets rijker karakter, in de zin dat de mix van BP en Flash de klap zwaarder maakte. Het soort papier dat men vroeger gebruikte had daarnaast een hogere oppervlaktespanning en was ook dunner, waardoor het extra snipperde.

Maar zoals gezegd; wie het oldskool gevoel wil ervaren neemt het best een keer een pakkie mee. Krijg je geen spijt van :)

Cameo

vroeger had je thunder en de superthunder komt dit in de buurt??maar dit lijkt mij een leuke knaller waar je niet mee voor l.l staat en wat je onder toezicht nog met bv je neefie kan stoken

Deze bevatten nu voortaan rotzooi zag ik op avp, geen stop van papier meer maar bentoniet. Het is me onduidelijk of dit de bedoeling was, maar dat lijkt me eigenlijk niet. De DJF thunders zijn ook veranderd, schijnen iets harder te gaan maar hebben ook geen papieren stop.

Ze zijn idd verandert. Helaas maar waar, zowel de DJF's alsmede de Dragons. Een witte stop in de dragons rond de lont...

Zonde, doodzonde. Ik zag dat Cameo navraag had gedaan bij OF en dat dit zeker niet de bedoeling was geweest. Hopelijk komen ze terug in hun oude vorm. Zonder gips of wat dan ook.

Ai, waarom iets goed veranderen? Dat kan niet de bedoeling zijn geweest toch? Benieuwd hoe die bevallen en of ze nog net zo lekker snipperen.

Ah verdomme net nu ik ze wilde gaan proberen. Waarom? Nu kun je dus net zo goed een pakje Weco strijkertjes halen ofzo.

Beiden schijnen ze niet meer goed te snipperen, hoewel de knal ietwat harder zou zijn. Maar ja, wie koopt dit nou dáárvoor?! Het ging juist om de combi uiterlijk en snipperfactor, met als mazzeltje dat het flashrotjes zijn/waren. Tot ze weer terugveranderd zijn, hoef ik ze ook niet; al is het al puur uit protest.

tjonge jonge het laatste leuke van vroeger veranderen echt wie heeft dat nu weer bedacht????????????elk vraagteken staat voor een traan bah

Ik had vorig jaar al de djf thunders met bentoniet eindstop. Alleen ik vond ze nog best prima snipperen. De golden dragon crackers hadden nog geen eindstop. Wel lekker een dikke laag papier :)
Denk dat ik ze toch koop, ik kan ze niet missen :) Met of zonder eindstop.

Qoute van cameo op avp

Lesley Hendriks (mede eigenaar Original) is net zo verbaasd en verontwaardigd als wij over de genoemde ontwikkeling.
De geplaatste stop is niet als zodanig overlegt met Original, door de fabrikant. Dit was geenszins de bedoeling en er wordt nu actie ondernomen te achterhalen wanneer deze aanpassing erin is geslopen.

De afgestoken testknaller die slechts plofte, moet een incidentele misser betreffen, want volgens Lesley knallen ze minstens nog even hard.

Ooow het komt allemaal vast wel goed, ff de slecht knallende voor een leuk prijsje eruit , nieuwe erin :) (a)

Ooow het komt allemaal vast wel goed, ff de slecht knallende voor een leuk prijsje eruit , nieuwe erin :) (a)

Van wat OF zegt knallen ze nog prima maar is de afwerking helaas alleen anders. Ik heb en kan het zelf niet uittesten maar dat is wat ik las.

Voor mij zijn het hebbe dingen , dus kopen doe ik ze toch wel. Prima wat minder snippers en een hardere knal:)

Leuke knallers voor overdag. Het gips dat er in verwerkt zat dit jaar was niet echt super hindelijk. Niks tegen mij aangehad en ze snipperde nog gewoon goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan