Orc

Wie maakt er een nieuw topic? Toppers & Floppers 2023 - 2024! Daar kan de Orc alvast aan toegevoegd worden jammer :frusty:

Ik heb nog een pakje besteld, ben benieuwd of ze allemaal zo zijn. In vergelijking met de eerste versie is dit natuurlijk flink minder, maar het ziet er nog steeds geinig uit

Eeuwig zonde. Vorig jaar mijn favoriete product. Lesli ook altijd met hun rare praktijken

Het is niet gezegd dat Lesli er iets aan kan doen dat de nieuwe batch minder goed (of slecht) presteert. Stel dat ze gewoon tegen dezelfde condities bij dezelfde fabriek besteld hebben en die maken er een potje van...

Wat je je nu wel af kunt vragen is wat Lesli hier dan aan gaat doen...

Stja..lesli he. Weet je te vaak weer goed teleur te stellen. Nooit vooraf eerlijk zijn, product niet renamen. Onbetrouwbaar en misschien geldt dat wel voor meer in de branche. Terwijl je op langere termijn wint door eerlijk te zijn. Ik koop gewoon geen Lesli meer, ook niet onder andere namen. Vanwege teveel van dit soort verrassingen.

Stja..lesli he. Weet je te vaak weer goed teleur te stellen. Nooit vooraf eerlijk zijn, product niet renamen. Onbetrouwbaar en misschien geldt dat wel voor meer in de branche. Terwijl je op langere termijn wint door eerlijk te zijn. Ik koop gewoon geen Lesli meer, ook niet onder andere namen. Vanwege teveel van dit soort verrassingen.

Het probleem met vuurwerk is, dat de consument geen idee heeft van de importeur achter een product. Als ze al nuchter zijn en niet tevreden met het product, zullen de meesten naar een andere winkel gaan het jaar erna. De nige vraag die ik krijg van mensen om mij heen (en in de straat) is: "waar koop jij je vuurwerk dan?". Lang verhaal kort; met imagoschade zal het wel meevallen.

Ik weet niet of het mensen is opgevallen dat die twee gasten het ook nog eens op z'n kop afsteken?. Des te minder het blijft slecht als je de oude batch gewend bent.

Laatst bewerkt:
Ik vind het alleen wel wat overdreven om na 1 filmpje, van waarschijnlijk 4 ORC's uit 1 los doosje dat net uit een container is gelost, meteen helemaal het artikel af te branden. Het is pas oktober dus het artikel heeft nog even om te drogen. Daarnaast kun je toch niet o.b.v. 1 pakje zo keihard een oordeel vellen? Gelukkig is het nog lang geen december en komen er vast nog meer filmpjes.

Ik lees wel vaker dat er geroepen wordt dat een artikel gemakshalve zomaar even wordt aangepast, kruitgewicht wordt verlaagd, de kooi opeens wordt weggelaten, enz. Dat kan niet zonder aanpassing van de officiële certificering op basis waarvan het CE voor dat artikel is verkregen. In dat geval moet je een nieuw CE-traject opstarten en dat kost klauwen met geld. Daarom wordt dat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen gedaan want het is veel te duur om te doen.

Toevallig ook geschoten door bekende nederlandse yters. Ook hier was t niet top vergeleken vorig jaar.

Ik denk dat deze import daadwerkelijk minder is. Vanuit gaande dat dit niet hetzelfde karton is als op de duitse demo ;)

Ik weet niet of het mensen is opgevallen dat die twee gasten het ook nog eens op z'n kop afsteken?. Des te minder het blijft slecht als je de oude batch gewend bent.

Moet ook eerlijk zeggen dat het bij die oude orcs ook wel lastig te zien was wat nu onder of boven was :D Lijkt bij die nieuwe versie wel een folie overheen te zitten?

Als men dit al niet meer kan zien wat onder of boven is dan gaat er iets mis.
Een mol zou dit nog kunnen onderscheiden, ook met de oude. :applause:

Vorig jaar presteerden ze natuurlijk ook wel ver boven verwachting en misschien zijn we nu wel gewoon op de kwaliteit die je van zo'n goedkoop en klein product mag verwachten. Het is en blijft jammer natuurlijk want het is van een superleuk naar een supermatig product gegaan zo.

Ik heb ook geïnformeerd bij de dealer waar ik ze besteld heb, die heeft ook de nieuwe batch maar was wel zo vriendelijk om even te testen of ze echt zo slecht zijn. Volgens hem zijn de prestaties gewoon vergelijkbaar met de vorige batch en als het goed is krijg ik nog een filmpje, ik zal dan vragen of ik die hier mag delen.

Ik ben het filmpje van Sven en Koen nog eens nader aan het bekijken.
Op 7:59 laten ze het doosje zien. Daar zie je dat er rood papier aan de onderkant zit. En dat het lontje ongeveer op 1/3e van de Orc naar binnen gaat. Op 8:08 steken ze er 1 op z'n kop af, dat zie je duidelijk omdat het lontje wat ze daar aansteken op de grond zit en niet bovenaan.

Echter steken ze hem daarna nog een aantal keer los uit de hand af, en ziet het effect er nog steeds een stuk minder goed uit. Verder hebben ze geen enkel filmpje met de Orc rechtop neergezet op de normale manier. Dat er minder crackling in zit lijkt wel duidelijk.

Op het Duitse filmpje steken ze hem echter wel op de goede manier af omdat daar het lontje van boven naar beneden gaat en hij rechtop wordt afgestoken. Dus dat filmpje is nog het meest realistisch. Het is te hopen dat het komt door vocht ofzo en dat dat allemaal nog wat bij droogt.

Tot slot lijkt de crackling een stuk minder snel te ontbranden, hier mijn filmpje van afgelopen jaar. Daar is het echt in 1x een grote wolk en geen langzame ontbranding.

Dat waren op gevoerde samples nu de consumenten productie versie :D

Maar ben wel benieuwd na de reden van aanpassing

Vindt deze ook nog wel wat hebben. is ook niet verkeerd. een echte xxxl knetterbal effect:biertje:

Back
Bovenaan