Op het nippertje aan de politie ontsnapt

maxwell96

VWC lid
Een ongeloofelijk verhaal.

Ik was rond 17:50 romeinse kaarsen aan het afsteken. Dit was in een bos met een pad dat verbonden was met een fietspad. Ik heb al een paar auto's langs zien rijden en altijd ff gestopt met afsteken wanneer ik eentje zag. Tijdens het afsteken zag ik nog een auto. Ik dacht er verder niets aan, tot ik deze het fietspad op zag rijden. Hij stopte op het punt waar de twee paden elkaar kruisen en draaide naar me toe. Toen zag ik een deel van de zijkant van de auto, met de bekende blauwe en rode strepen. Ik begon meteen door de bomen weg te rennen. Ondanks moeite om takken uit de weg te duwen, kwam ik snel het bos uit. Meteen hoorde ik de sirene. Tijdens het wegrennen keek ik een paar keer achter me, maar ik zag geen deuren opengaan en zelfs geen politieagenten die achter me aan renden. Hoe dan ook, ik ben thuisgekomen en de politie heeft daarna niet aangebeld. :D

Laatst bewerkt:
Hahaha! Hadden ze toch bijna een zwaar criminele vuurwerkterrorist gevangen! Wat een pech voor ze. Moeten ze in de auto blijven, geen koffie op het bureau dus.

Leuk sfeer verhaal maar in deze verrader tijd is dit misschien teveel info, maar goed ik ben misschien wat paranoia. :p

Kan me haast niet voorstellen dat ze hier de sirene voor aanzetten. Dat doen ze alleen bij gevaarlijke situaties. En echt niet voor iemand die romeinse kaarsen aan het afsteken is.

Leuk sfeer verhaal maar in deze verrader tijd is dit misschien teveel info, maar goed ik ben misschien wat paranoia. :p

Ik heb geen straatnamen genoemd. Het enige dat iemand te weten kan komen is dat ik in Groningen woon en de details over het bos en de paden.

Haha herkenbaar verhaaltje. Toen ik 15 was (96), heul lang geleden hetzelfde meegemaakt op de avond van de 30ste. Kon ik niet meer inhouden en ging wat afsteken. Toen ook een politiewagen op het fietspad en wij rennen, politie erachteraan maar niet kunnen pakken, was wel spannend toen weet ik nog. Later kun je er enorm om lachen :wink:

Ook zoiets jaar of 7 geleden.

Met een maatje stoken. Rotjes, grondbloemen enzo op de 30ste overdag. Door de hele wijk aan het lopen om niet op 1 plek te hangen. We hadden al twee mannen gespot dit zich vreemd gedroegen. Dus wij niks, liepen snel een straat in. En we gingen weer heksenkringetjes maken.

Ik dus tegen die maat zeggen, laten we ons vuurwerk even dumpen. Dus wij dumpen het in de bosjes en lopen terug naar die twee mannen om langs te lopen. Worden we aangesproken "steken jullie vuurwerk af? Wij horen namleijk harde knallen". Dus ik zo, wie mag jij wel niet wezen, politie ofzo? Dus deze man liet rustig zijn politie id zien. Politie in burger dus.

Nou prima, verder niks, wij lopen nog 2 rondjes en 15 min later komen we ze weer tegen. Jaaa, wij horen harde knallen en verdenken jullie ervan.

Dus ik zo, prima joh, wat jij wil en ik trek me jas uit en zeg: zoek maar!

Die gast dus echt zoeken van een prutser. Terwijl dat volgens mij helemaal niet mocht/nodig was.

Kortom. Na het fouilleren onze vuurwerk uit de bosjes gehaald, een heksenkring gemaakt en snel naar huis gerend:D

Haha mooie verhalen inderdaad. Heeft iedereen wel eens meegemaakt toch?
(Niet per sé met politie, maar met een boze buurman o.i.d.)

Doet me altijd denken aan politie en boefje. Dat spel heb ik wat gespeeld vroeger ^^^

Alleen dan nu in het echt.

Kan me haast niet voorstellen dat ze hier de sirene voor aanzetten. Dat doen ze alleen bij gevaarlijke situaties. En echt niet voor iemand die romeinse kaarsen aan het afsteken is.

Ow wel hoor ging er ook een keer vandoor kwamen ze ook met sirenes achter me aan...was wel in een andere situatie maar toch lol. :p

Hier bij ons is het wat geniepiger maar wel met een uitmuntende afloop:p

Paar jaar geleden waren we rustig rond 23:55 een hindoerol aan het uitrollen. Opeens kwam er een man naast ons staan, gewoon in normale kleren en een petje op. Hij vroeg wat voor vreemde rol dat was en of het goed doorknald(indien ja, dan zou hij nog wel even blijven kijken). Wij vertellen dat het een hindoerol is, die naar het schijnt, goed knalt. Hij vroeg of we dit elk jaar hebben en weten hoe en wat ermee. Wij weer in geuren en kleuren vertellen dat we elk jaar een rol hebben, omdat het gewoon bij oudjaar hoort en vooral bij Surinamers. Zonder pagara geen nieuwjaar. Toen we het net wilden aansteken, liet hij zijn papieren zien. Bleek het een politie agent te zijn:sad:

We hadden dat al moeten zien aankomen, maar goed als liefhebber praat je nou eenmaal graag over dezelfde interesses. We dachten nu we er toch bijzijn steken we het ook gewoon aan... Aansteker weigert:bonk: Gelukkig had oom agent wel een aansteker voor ons haha

Hij maakte er geen punt van, juichtte nog even na de eindbom en wenste iedereen nog een fijne avond.

Deze man zag dat we er verantwoord(op een stenen pad achter een heg, met ruim 40 meter tussen de rol en omstanders) en veilig mee omgingen. Nu denk ik wel dat het bij een cobra of een zogeheten 'bom' wel anders was afgelopen.

Back
Bovenaan