Ontwikkeling vuurwerk in samenspraak importeur

stavrosken

VWC lid
goedemiddag

Ik volg dagelijks dit forum en vindt het heerlijk om ieder zijn mening te lezen over een product. Wat de één geweldig vindt is voor de ander niets en andersom.

Maar is er geen mogelijkheid om in samenspraak met een importeur zelf een cake/vuurpijl de effecten te verzinnen met een groep freaks waar de kosten gedragen worden door de freaks.

Zo kan men een eigen cake laten bouwen waar 'iedereen' van houdt.

Of is dit niet haalbaar ivm wetgeving etc?

Ik hoor graag jullie reacties

In principe zou dit wel mogelijk moeten zijn, maar ik denk niet dat fabrieken in China zin hebben om maar een stuk of 20 van één cake willen maken.:p

Ik denk dat het onmogelijk is zoals je het schetst, maar de gedachte bevalt me wel. Misschien een zij-stap: Zou er in samenspraak met een importeur (ik zie EVO er wel voor aan) een cake, box, of lijn kunnen komen met VWC als merk? Dat voelt dan toch een beetje als van 'ons'. Daarnaast kan die samenspraak er dan wel komen, al dan niet in de vorm van een wedstrijd. Just brainstorming....

In principe zou dit wel mogelijk moeten zijn, maar ik denk niet dat fabrieken in China zin hebben om maar een stuk of 20 van één cake willen maken.:p

Het is wel de bedoeling om dit in massaproductie te doen. Elk jaar brengen importeurs nieuwe cakes op de markt en oudere verdwijnen...
Waarom niet eens in samenspraak met VWC-leden iets in elkaar boksen :-)

Het zou tof zijn als meerdere leden een cake/cakebox zouden bedenken. Er vervolgens een poll wordt gemaakt welke van deze het liefst gezien wordt onder VWC leden. En een importeur dan dit product zou importeren. Wie weet kan er zelfs een hele lijn uit voortgroeien als het goed verkoopt :)

Ik denk dat het onmogelijk is zoals je het schetst, maar de gedachte bevalt me wel. Misschien een zij-stap: Zou er in samenspraak met een importeur (ik zie EVO er wel voor aan) een cake, box, of lijn kunnen komen met VWC als merk? Dat voelt dan toch een beetje als van 'ons'. Daarnaast kan die samenspraak er dan wel komen, al dan niet in de vorm van een wedstrijd. Just brainstorming....

Bedankt dat je ons noemt,zien we toch als compliment.
Echter kunnen/zullen we niet zomaar VWC als merk mogen en kunnen gebruiken.
Dit is denk ik ook niet gewenst daar men natuurlijk als forum onafhankelijk dient te zijn.
Echter staan we natuurlijk wel open voor de ontwikkeling van een specifiek product in de mogelijkheden die wettelijk zijn toegestaan.

mvg
Evolution Fireworks

Leuk dat je ook pijlen noemt. Ik mis al jaren een goeie nederlandse set met kogelpijlen. Hier komen naar mijn mening toch de mooiste effecten uit.

Bedankt dat je ons noemt,zien we toch als compliment.
Echter kunnen/zullen we niet zomaar VWC als merk mogen en kunnen gebruiken.
Dit is denk ik ook niet gewenst daar men natuurlijk als forum onafhankelijk dient te zijn.
Echter staan we natuurlijk wel open voor de ontwikkeling van een specifiek product in de mogelijkheden die wettelijk zijn toegestaan.

mvg
Evolution Fireworks

Dat onafhankelijk zijn had ik even over het hoofd gezien. Maar inderdaad, het was een compliment!

Er komt meer bij kijken dan even een poll starten en dan iets kiezen.
Het is misschien nuttig om eerst een marktonderzoek te doen, welk effect missen we nog; (zo lees ik regelmatig een goede hummercake ontbreekt). Wat is een aanvaardbare prijs om deze in te kopen en te vekopen. In België denken ze steeds meer aan 'stil' vuurwerk.(fonteinten, etc.)

@Evolution Fireworks: er moet niet per se gelinkt zijn aan VWC; er kunnen ook namen verzonnen worden die een gewone mens niet linkt aan vwc (bvb. oprichtingsjaar, historische namen binnen VWC); ook kan er samengewerkt worden met medewebsites daar we allemaal leven voor vuurwerk.

Er zullen mensen genoeg zijn die labels kunnen tekenen/maken en dan misschien een wedstrijd uitschrijven.

Voor de financiering kun je een crowdfunding binnen freaks opstarten en bij goede verkoop de winst delen of herinvesteren middels stemming.

Denk dat er hier mensen zijn die het beter weten op vlak van wetgeving dan wethouders.

Als er meerdere mensen uit verschillende professionele vakgebieden hieraan zouden samenwerken geloof ik dat er een opportuniteit is en dat we ook een cake/pijl/compound/box als ons 'eigen' kunnen beschouwen.

Voor mijn beeld: bij welk aantal wordt het de moeite waard, en wat zou dat betekenen qua crowdfunding? Ik heb werkelijk geen idee...

Er komt meer bij kijken dan even een poll starten en dan iets kiezen.
Het is misschien nuttig om eerst een marktonderzoek te doen, welk effect missen we nog; (zo lees ik regelmatig een goede hummercake ontbreekt). Wat is een aanvaardbare prijs om deze in te kopen en te vekopen. In België denken ze steeds meer aan 'stil' vuurwerk.(fonteinten, etc.)

@Evolution Fireworks: er moet niet per se gelinkt zijn aan VWC; er kunnen ook namen verzonnen worden die een gewone mens niet linkt aan vwc (bvb. oprichtingsjaar, historische namen binnen VWC); ook kan er samengewerkt worden met medewebsites daar we allemaal leven voor vuurwerk.

Er zullen mensen genoeg zijn die labels kunnen tekenen/maken en dan misschien een wedstrijd uitschrijven.

Voor de financiering kun je een crowdfunding binnen freaks opstarten en bij goede verkoop de winst delen of herinvesteren middels stemming.

Denk dat er hier mensen zijn die het beter weten op vlak van wetgeving dan wethouders.

Als er meerdere mensen uit verschillende professionele vakgebieden hieraan zouden samenwerken geloof ik dat er een opportuniteit is en dat we ook een cake/pijl/compound/box als ons 'eigen' kunnen beschouwen.

Direct aan liefhebbers (dus consument) gaat hem niet worden.
Als importeur mag je niet direct aan consument leveren maar alleen b2b.
Dus zul je er winkels bij moeten betrekken.

Gr
Evolution Fireworks

@Pyromaniac: hartelijk dank voor een reactie.

Ik doelde ook niet alleen gericht op freaks. Maar gewoon iets ontwikkelen voor de mainstream; dus voor alle mensen.

bvb Een joint-venture aangaan met een importeur, wij brengen het concept aan (effect, label, naam) en de importeur zou zijn expertise kunnen toepassen voor de haalbaarheid inzake wetgeving en eventueel financieel. Zou voor de twee partijen een win-win situatie zijn. Eén kant de betrokkenheid van freaks en aan andere kant meer omzet voor de importeur

Het YT kanaal LVT heeft afgelopen jaar een eigen cake gehad verkrijgbaar bij Salon Roger. Deze had meen ik een minimale afname van 40 kartons in china a 4st per karton. Deze was volledig uitverkocht b.t.w.

Het YT kanaal LVT heeft afgelopen jaar een eigen cake gehad verkrijgbaar bij Salon Roger. Deze had meen ik een minimale afname van 40 kartons in china a 4st per karton. Deze was volledig uitverkocht b.t.w.

Ik vermoed 50 ve.
En dat is tegenwoordig vrij zeldzaam.
De meeste fabrieken werken met 100 ve minimale afname.
Wij hebben gelukkig ook een fabriek waar 50 ve het minimale is.

Gr

Een single shot zoals de beloofde the junk. Een maximaal gevulde brocade crown zou welhet lekker zijn.

Waar meldt ik me aan haha, een wens van iedere freak, maar het is een leuk idee waar ik al jaren mee rond loop, een eigen vuurwerklijn!!/product!!

Vanuit het forum een mooi streven voor het nieuwe jaar 2018!!

Ik vermoed 50 ve.
En dat is tegenwoordig vrij zeldzaam.
De meeste fabrieken werken met 100 ve minimale afname.
Wij hebben gelukkig ook een fabriek waar 50 ve het minimale is.

Gr

Dus dan zou je uitkomen op 200-500 stuks. Afhankelijk van het product zal een crowdfunding minimaal 5.000,- op moeten leveren. Is dat realistisch voor een product dat door stemming wordt gekozen?

Dus dan zou je uitkomen op 200-500 stuks. Afhankelijk van het product zal een crowdfunding minimaal 5.000,- op moeten leveren. Is dat realistisch voor een product dat door stemming wordt gekozen?

Als er genoeg betrokkenheid wordt gecreëerd en men een ROI beloofd bij het instappen van het project zou er volgens mij genoeg animo zijn en denk dat het mogelijk is om de 10.000,- te behalen rekeninghoudend met de vermelde factoren

Back
Bovenaan