online vuurwerkverkoop

aukez

VWC lid
BREDA - De politie hield dinsdagmiddag een 22-jarige man uit Breda aan voor het verkopen van zwaar vuurwerk via internet. Hij werd in 2010 ook al eens voor hetzelfde levensgevaarlijke gearresteerd.

Agenten hielden de 22-jarige verdachte dinsdagmiddag aan in de Boschstraat. De man opende dit jaar voor de tweede keer een webshop voor de verkoop van zeer zwaar vuurwerk. Hij liet het zware vuurwerk via de post bezorgen vanuit het buitenland. De politie startte een onderzoek en hield de man opnieuw aan.

Hij is in verzekering gesteld voor verder onderzoek. Eerder werd in Amsterdam al een busje met Polen aangehouden door de douane. In het busje werd 400 kilo vuurwerk aangetroffen. Dit is in beslag genomen en het vuurwerk kon in verband worden gebracht met de webshop van de Bredanaar. Ook werd bij een koeriersbedrijf een pakket onderschept met hierin zeer zwaar vuurwerk. Ook dit is in beslag genomen.

De man wordt ervan verdacht met de verkoop van het zware vuurwerk mensen opzettelijk in gevaar te hebben gebracht. Het versturen van explosieven per post is verboden.

Bron: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/p...naar-blijft-zwaar-vuurwerk-via-post-verzenden

Blijkbaar heeft onze RuVle nog niks geleerd!

zullen er nu wel een paar zenuwachtig worden die daar wat besteld hebben. wat een dombo die gast zeg

Die chauffeur die in amsterdam is gepakt was van een andere winkel heb ik gehoord. Wordt die bredanaar ook eens een keer genaait haha.

Het versturen van explosieven per post is verboden.

Van sommige zinnen in een bericht moet ik toch wel lachen.
Dit is echter een eyeopener. Ik de hele tijd maar bestellen en ik krijg de ene dynamietstaaf na de andere binnen door me brievenbus. Maar het mag dus helemaal niet.
hmmzz...
greetzz

Van sommige zinnen in een bericht moet ik toch wel lachen.
Dit is echter een eyeopener. Ik de hele tijd maar bestellen en ik krijg de ene dynamietstaaf na de andere binnen door me brievenbus. Maar het mag dus helemaal niet.
hmmzz...
greetzz

Je bent nooit te oud om te leren.:wink:

op zich kan nederland een buitelandse zaak niet sluiten tenzij het betalingsverkeer via nederland gaat,men mag zelfs vuurwerk versturen binnen europa als men zich aan de regels houdt.maar men mag het hier als niet vuurwerkbedrijf het niet ontvangen,dus pakken ze de pakket bezorger aan als ze die kunnen vinden.

op zich kan nederland een buitelandse zaak niet sluiten tenzij het betalingsverkeer via nederland gaat,men mag zelfs vuurwerk versturen binnen europa als men zich aan de regels houdt.maar men mag het hier als niet vuurwerkbedrijf het niet ontvangen,dus pakken ze de pakket bezorger aan als ze die kunnen vinden.

Dat de pakketbezorger word aangepakt gaat in deze niet op,Mits het geregistrerde couriers zijn
Dat soort bedrijven weten meestal niet eens wat er in de paketten zit.
Binnen europa worden de paketten niet gescand,Op steekproeven na.
En pakketbezorger zoals tnt,Ups etc kan geen verrantwoording worden afgelegd.

Hoe stom kunnen sommige gasten toch zijn.Als je een jaar geleden bent gepakt dan weet je toch dat de politie je verscherpt in de gaten gaat houden :bonk:

mischien dacht hij dat hij het nu beter bedacht had ik heb nl voor de eerste keer dat hij gepakt was daar ook besteld en alles ging goed ik had het pakket netjes ontvangen voor hem denk ik ook toen,totdat iemand de politie vertelde dat je met internet bankieren bij hem kon betalen.via opsporing kwamen ze bij hem terrecht.bij de tweede keer ging dat niet meer alles ,alles gebeurde in polen alleen het transport blijft moeilijk.ik begreep dat de chaufeur het had verraden las ik ergens op internet

Back
Bovenaan