Ongeluk met een prof blok.

Het blok schiet recht omhoog, als je goed kijkt word hij door eentje geschampt, en de andere 2 raken hem vol.

Wanneer de camera op het effect word gericht zie je dat het duidelijk om een fan-shaped blokje gaat...

Wel weer erg jammer dat er onder staat ''het gevaar van illegaal siervuurwerk''

Zoals te zien is het wederom te danken aan de gebruiker. Meneer steekt een schietlont aan en hangt met z'n hoofd boven vuurwerk. Ondanks dat hij al zo dom is om schietlont aan te steken had het voorkomen kunnen worden als hij niet met zijn hoofd boven het vuurwerk had gezeten...

Dus wat is hier nu gevaarlijk. Het professionele stuk vuurwerk of de onwetende/onnozele en misschien zelfs gemakzuchtige persoon die niet met vuurwerk om kan gaan? (hint: de laatste...)

Wanneer de camera op het effect word gericht zie je dat het duidelijk om een fan-shaped blokje gaat...

Wel weer erg jammer dat er onder staat ''het gevaar van illegaal siervuurwerk''

Zoals te zien is het wederom te danken aan de gebruiker. Meneer steekt een schietlont aan en hangt met z'n hoofd boven vuurwerk. Ondanks dat hij al zo dom is om schietlont aan te steken had het voorkomen kunnen worden als hij niet met zijn hoofd boven het vuurwerk had gezeten...

Dus wat is hier nu gevaarlijk. Het professionele stuk vuurwerk of de onwetende/onnozele en misschien zelfs gemakzuchtige persoon die niet met vuurwerk om kan gaan? (hint: de laatste...)

helemaal mee eens, het is in bijna alle gevallen de gebruiker die het veroorzaakt maar dat neemt niet weg dat het ook niet echt de beste lokatie is om zo een groot blok af te steken.

DRUTEN - De nieuwjaarsnacht maakt ieder jaar weer slachtoffers. Dit keer moest in Druten een man van ongeveer 30 jaar worden afgevoerd naar het ziekenhuis in Nijmegen. Het slachtoffer had professioneel vuurwerk afgestoken, dat meteen daarop in zijn gezicht was afgegaan.

bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasenwaal/4279397/Vuurwerk-ontploft-in-gezicht-van-man-in-Druten.ece

Is dit bericht hier van?

Nope, was in Maasland (vlakbij mij).
Staat ook bij de tekst van het filmpje.

Wat een mongool zeg. Vuurwerk krijgt een gevaarlijk imago door dit soort mensen. Wel een prestatie opzich dat je het voor mekaar krijgt dat een profblok in je gezicht afgaat. Fanshape in een smalle straat , is ook al niet bijster slim maar er dan ook nog met je kop boven hangen, das wel erg lomp.

Volgens mij is dit al de 5de? keer dat ik zeg dat dat niet mijn vuurwerk is?:frusty:

Daarbij zeg ik ook niks over de straat, alleen over de lont niet verlengd is, en dat daardoor ongelukken gebeuren.

het word allemaal gefilmd door iemand anders dan? slim om met het succes van een ander aan de haal te gaan:)

Fanshape in een smalle straat , is ook al niet bijster slim

Ik ben bekend met de straat en ernaast loopt nog een vaart, dus echt smal mag je het niet noemen.
De cake is aan de vaartkant gezet en daardoor is het geheel zelfs breder als een gewone straat die je in veel filmpjes tegen komt waarin deze blokken worden geschoten.
Verder staat er ook nagenoeg geen overig publiek in de buurt.

Als je het echt goed wil doen, dan zou je zo'n blok helemaal niet in een woonwijk moeten afsteken.
Jij hebt het echter over een smalle straat en ik vermeld simpelweg dat het daar breder is als de meeste straten in een woonwijk. :)

Wow, wie gaat er dang ook met zijn hoofd boven een proff. blok hangen :bonk:, wat een ongeluk, hoop dat hij er goed vanaf is gekomen!

Dat H. Bonthuis blok wat spontaan ontploft kun je weinig tegen doen. Dat is gewoon dikke pech. Gelukkig dat het publiek daar op voldoende afstand stond.

Het andere filmpje, tsja das gewoon onkunde, onwetendheid en vooral dom. Hij heeft geluk dat ie er alleen met wat brandwonden vanaf is gekomen, het had vele malen erger kunnen zijn.

Vind het onbegrijpelijk dat er nauwelijks voorlichting op dit gebied word gegeven. Dat zou toch (lijkt mij) een hoop ongelukken kunnen voorkomen als het algemeen bekender wordt gemaakt hoe er met vuurwerk moet worden omgegaan en hoe je b.v. schietlont kan herkennen. :frusty:

Back
Bovenaan