Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Als legaal knalvuurwerk verboden is, is dus elke knal illegaal. Nu moeten de wouten nog kunnen bewijzen dat het om illegaal spul ging en dat kunnen ze dus niet. Denk dat dat de gedachte is achter deze kennelijk voorgestelde maatregel.
Als legaal knalvuurwerk verboden is, is dus elke knal illegaal. Nu moeten de wouten nog kunnen bewijzen dat het om illegaal spul ging en dat kunnen ze dus niet. Denk dat dat de gedachte is achter deze kennelijk voorgestelde maatregel.
Uhhh beetje bij beetje nemen ze eigenlijk steeds meer uit de handel he, babypijlen, single shots en nu dan als het door gaat de pijlen en de knallers. What's next ?
Eens. Ik zeg ook niet dat het een goede ontwikkeling is. Maar aangezien de grote 4 gemeentes de opdrachtgevers zijn en ze (volgens mij) alle 4 van het vuurwerk af willen, had ik zwwardere conclusies verwacht. Opdrachtnemer doet in (semi-) overheidsland namelijk over het algrmeen braaf wat de opdrachtgever wil. (aldus de semi-ambtenaar)
(op de "positieve" noot: single shots zijn nog niet verboden en dit zijn ook nogsteeds "slechts" aanbevelingen)
Persoonlijk ben ik blij dat de babypijlen destijds verbode zijn en voor grotere pijlen zou het misschien ook wel beter zijn. De meeste schieten nogsteeds 40-grammers uit een net leeg gedronken champagnefles. Dat gaat vrij regelmatig mis en ja, ook met letsel tot gevolg.
Ja, het is zonde als freak zijnde, maar ik snap die conclusie echt wel.
Vind het wel jammer als het zo ver komt. Wellicht speelt ook de overlast vanaf de eerste verkoopdag een rol. Misschien zou tussenoplossing zijn dat knallers alleen op laatste verkoopdag worden verkocht.
Inzake de pijlen ga ik iets raars zeggen: ben er stiekem wel blij mee. Wij weten wel hoe we aan pijlen kunnen komen en zullen ze blijven gebruiken, indien gewenst. Maar ik vind het best een prettige gedachte dat mijn overbuurvrouw nooit meer kort na de jaarwisseling aan komt zetten met een topzware pijl en een leeg wijnflesje. Heb net iets te vaak pijlen om zien vallen door toedoen van onwetenden.
Dan zijn we weer terug in de tijd toen er nog geen zware knallers bestonden en men maar pijpbommen ging maken. #StopZinlozeVerbodenLekker alles verbieden kan de jeugd zelf weer gaan zitten klooien met sterretjes etc.
Echt ziek! Beetje bij beetje wordt onze hobby afgebrokkeld/afgeschaft. Als het niet in een keer kan, dan maar zo! Zeer kwalijke zaak dit!
En verder: de branche heeft in wezen gewoon schijt aan ons als freaks. Gaat alleen maar om geld. Bah bah....
Ik word hier toch zo kwaad over..
Eerst inkorten afsteektijd.
Daarna gebieden aanwijzen waar niet gestookt mag worden
Dan weer een verbod op romeinse kaarsen en kleine vuurpijltjes
Nu komt men met het idee om knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden.
Je ziet, wanneer er geen tegengas wordt gegeven dan beperkt men het jaar daarop weer iets en dan weer iets. Uiteindelijk houdt je helemaal niets over, zelfs flikkersterren zijn dan verboden.
Wanneer geen wij over tot actie en laten wij ons eens een keer horen?
Ik lees vaak van andere dat we ons beter aan de regels houden omdat we anders ons in de vingers snijden en er meer olie op het vuur wordt gegooid. Nou, volgens mij gebeurd juist het tegenovergestelde. Ik ben er klaar mee.