Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Het valt al niet mee om de artikelen te verkrijgen. Hoe kom ik aan meerdere versies van één soort single shot? Ik heb maar de beschikking over een beperkt aantal winkels. Je punt is wel heel goed; het is erg aannemelijk dat er per single shot variatie zit in de productiejaren.(...)Ik weet dat het ontzettend veel werk is, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ontwikkeling van de single shots in de loop der jaren. En dan bedoel ik of ze op hetzelfde niveau zijn gebleven qua massa/gewicht van de verschillende stoffen of dat daar iets in veranderd is. Je hebt in jouw onderzoek immers een aantal versies zitten die alweer enkele jaren oud zijn en waar nieuwere batches van beschikbaar zijn.
Ik hoop dan ook dat je de tijd kunt vinden om t.z.t. weer eens zo'n onderzoek te doen! Goed bezig!!
Ja, als ik een decibelmeter had, zou ik die zeker gebruiken. Maar die krengen zijn duur, en in het verwachte bereik onnauwkeurig. Plus dat er een enorme piek in geluidsdruk is, waar die apparaten niet op zijn berekend (ze meten meestal maar eens per tiende seconde terwijl de geluidspiek misschien korter duurt). Dit zou ook leuk zijn om een exact afgemeten hoeveelheid flash te meten qua geluidsdruk. Daarmee kan je aantonen wat een eventueel kwaliteitsverschil in flash teweeg brengt in het volume van de knal. Ach, genoeg dingen om ooit nog eens te onderzoeken(...)Er is 1 ding wat het voor mij nog completer zou maken en dat is een gecontroleerd experiment met een decibelmeter - dus omstandigheden moeten gelijk blijven en dan op de grond meten bijvoorbeeld.
Dan kun je denk ik aantonen welke echt het hardst klinkt.
Sponsor jij ze effe?(...)Wanneer komt je grote rotjes vergelijking![]()
Omdat ik het idee had dat wij als consument, én dat de importeurs, allemaal besodemieterd worden door de Chinezen die alles maar half vullen. Dat idee blijkt aardig te kloppen. Daarnaast omdat ik zelf benieuwd was hoe goed de regelgeving nageleefd wordt, bijvoorbeeld met betrekking tot de 2 gram flash regel.(...)gekke vraag misschien maar waarom ben je aan dit onderzoek begonnen?
Hm, zo'n kitje kost weer geld(...)Volgens mij is er een huis tuin en keukenkitje te koop bij de welkoop (of dierenwinkel) voor nitraat
Kruit dispergeren / oplossen in water. Stickie erin. Chloortestje werkt volgens mij niet op chloraat.
Laten we dat alsjeblieft niet onderzoeken en er gewoon van genieten.Interessant. Ben wel benieuwd hoeveel flash er in de Salute1 cake van Schuurmans zit![]()
Natuurlijk heeft dat invloed. Er zijn talloze factoren die het volume van de knal kunnen beïnvloeden, waaronder de verhouding, kwaliteit, mesh grootte etc. van de gebruikte chemicaliën. Maar...ik kan dergelijk factoren in praktijk gewoon niet terugvinden in het vuurwerk. Er is ook geen enkele reden waarom een Chinees de verhouding van de chemicaliën bv. niet zou optimaliseren. Dat gaat ten koste van de knal en kost hem alleen maar extra grondstof wat dus toch niet verbrandt. In praktijk lijkt het erop dat alle merken/fabrieken werken met ongeveer gelijkwaardige stoffen en materialen.Wellicht dat de samenstelling wel degelijk invloed heeft. Na je verhaal te hebben gelezen dacht ik aan het volgende. De chemische samenstelling van het zogenaamde "flash" bestaat uit meerdere componenten. De verhouding hiervan voor de snelheid van een verbrandingsreactie kan invloed hebben. (...)
Goed punt. De Riot is alleen in België verkrijgbaar. In principe zou het ding wel voldoen aan de Nederlandse wetgeving, maar op dit moment is hij niet verkrijgbaar in Nederland.Maar is de Riot vrij verkrijgbaar in Nederland, of is deze alleen verkrijgbaar bij Zena in Belgie?