OM vindt 'Thunder Mug' een vuurwapen

• Topic starter Topic starter wim
  • Startdatum Startdatum

wim

VWC lid
HENGELO - Maakt het Openbaar Ministerie van een mug een olifant? Het lijkt er op in de zaak tegen de man uit Hengelo die een zogenoemde ‘Thunder Mug’ importeerde om er met oud en nieuw flink mee te knallen. Volgens het OM is deze zware, gedrongen buis een vuurwapen.

Het Gerechtsthof in Arnhem wil dat het OM dat eerst onderbouwt, voordat het een beslissing neemt. Tegen de man is 500 euro boete geëist.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bron:
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/6775139/OM-vindt-Thunder-Mug--een-vuurwapen.ece

Beetje vreemd dat dit niet mag???? er mag ook niets meer!!!!:bonk:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het wel vreemd, een beetje het mortier verhaal in mijn ogen.
Je mag het hebben, alleen niet gebruiken en 500 euro vind ik toch wel erg veel geld hoor.

@wim post 4
Ik had door dat ze geen 500 euro kosten hoor:p, vind de boete gewoon erg veel.

Laatst bewerkt:
Zo vreemd vind ik dat nou ook weer niet, het heeft wel iets weg van carbid schieten wat ook verboden is. Ik vraag me af wat voor lading hier in zit !

cardid schieten is niet verboden, er zijn echter wel per gemeente regels voor.
Bijvoorbeeld niet in de bebouwde kom. Echter was mijn plaatsing wel met een knipoog als ik het eerste filmpje bekijk. ik weet niet wat er in de tweede film voor een lading zit. deze lijkt wel Nederlands!!!
en ze kosten geen 500 euro maar dat was de eventuele boete!! bericht verderop.

Ik vind het wel vreemd, een beetje het mortier verhaal in mijn ogen.
Je mag het hebben, alleen niet gebruiken en 500 euro vind ik toch wel erg veel geld hoor.

@wim post 4
Ik had door dat ze geen 500 euro kosten hoor:p, vind de boete gewoon erg veel.
Je hebt gelijk sorry, las het terug, en ja je kan het op 2 manieren lezen.
Laat maar staan voor hen die............je begrijpt me.

Carbid schieten mag op bepaalde plaatsen, maar hier komt een hoop druk bij kijken, dus het is redelijk logisch..

Zijn volgens mij gewoon van de dingen die ze ook wel eens bij Mascaletas gebruiken. Kruit erin stop erop en vuurtje erbij KABOOM :p

Boete van €500 vind ik wel extreem btw!

Zijn volgens mij gewoon van de dingen die ze ook wel eens bij Mascaletas gebruiken. Kruit erin stop erop en vuurtje erbij KABOOM :p

Boete van €500 vind ik wel extreem btw!

Het is inderdaad erg veel, maar het is dan ook erg gevaarlijk door de druk die ervan af komt. Maar als het op boetes aankomt zijn ze sowieso goed in overdrijven.

Dit is gewoon hetzelfde als een tronada. en geeft een gigantische T*fusdreun.

kijk maar deze foto dat is precies hetzelfde idee (foto van mascleta doetinchem 2008)

BILD2415.jpg

Deels snap ik de boete wel en aan de ene kant ook weer overdreven. als mensen die die dingen kopen ook echt buskruit gebruiken voor de knal dan vind ik het terecht dat het verboden word.

wat een onzin om dit een vuurwapen te noemen zeg .
dan een melk bus een potentieel vuurwapen moeten zijn :bonk:

oke nu snap ik het beter .
ik denk dat het om weinig draag vlak zal krijgen .
want als dit ding een vuurwapen zou zijn , dan is het in bezit zijn van een melkbus
ook verboden .
tja zo simpel is het dan :rolleyes:

Back
Bovenaan