Oliebollen topic

Wil misschien dit jaar naast saucijzen broodjes en wafels ook oliebollen gaan bakker voor Kerstmis en Oud en Nieuw.

Is er een bepaald soort olie waar voorkeur naar is? Of maakt het niet uit welke olie je gebruikt?
En hoe warm moet de pan?

Jep inderdaad, zonnebloemolie is het beste. En haal niet te weinig! Je kunt het best de frituur tot het maximum dat deze aangeeft vullen, want als je te weinig olie in de pan doet, dat heb je de kans dat als je de bolletjes er zacht in laat vallen (je moet ze er niet in laten plonsen! Dan kun je ook nog nare brandwonden krijgen) ze zelfs nog aan het element vast gaan plakken en dat is heel naar. Dus beter iets te veel olie dan te weinig. Ze zakken namelijk nog al redelijk diep die balletjes als je ze er zachtjes in laat vallen.

Als je geen ijslepel hebt kun je ook twee lepels gebruiken, werkt ook goed. Maar een ijslepel krijg je toch wat mooiere ronde balletjes van. Zoals het hoort. Eerst even de ijslepel in het vet, daarna een bolletje scheppen, en hoppa.

En moet ik het mandje van de frituurpn waar je normaal gesproken de frites en snacks kn dket erin laten?
Of moet je die eruit halen, en de oliebollem gewoon in de pan gooien?

Mandje er uit halen beste Tristen

Dacht misschien dat je de oliebollen dan makkelijker eruit krijgt. Niet dus :p
Bedankt!
Denk dat ik het binnekort maar eens ga proberen. Anders moet ik met oud en nieuw misschien rauwe ballen eten ofzo hahah

Back
Bovenaan