Noord-Hollander verliest vingers door vuurwerk

Bitchass

VWC lid
(Novum) - Een 35-jarige man uit Barsingerhorn is vrijdagavond drie vingers kwijtgeraakt door vuurwerk. Hij werd in Anna Paulowna slachtoffer van een zogenoemde Cobra zes uit België.

Een 25-jarige man uit Wieringerwerf had het vuurwerk meegebracht naar een feestje in een kantine bij een bedrijf aan de Lange Ring. Hij liet het vuurwerk zien aan de ongeveer acht aanwezigen. Plotseling ging het stuk vuurwerk af, maar nog onduidelijk is wie het heeft aangestoken.

Toen de eigenaar riep dat het om zeer gevaarlijk vuurwerk ging rende het slachtoffer ermee weg, maar nog voordat hij een raam kon openen kwam het in zijn hand tot ontploffing. De ruit sneuvelde en de man moet de drie middelste vingers van zijn rechterhand missen. Hij is met spoed naar een ziekenhuis gebracht.

De man die het vuurwerk had meegebracht is aangehouden en krijgt een proces-verbaal. Hij had in zijn auto nog meer verboden vuurwerk liggen. Het slachtoffer moet nog worden gehoord. De politie Noord-Holland Noord laat weten niet voor niets te waarschuwen voor illegaal vuurwerk.

Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederlan...Hollander_verliest_vingers_door_vuurwerk.html

Ziek..

Ik wist niet dat je een cobra 6 in belgië kon kopen, zal wel illegaal circuit zijn.

Ze hadden gewoon beter allemaal kunnen wegrennen ipv. dat 1 iemand er mee weg rent. Of in een glas met drinken doen.
Wel sneu op zich.

Het is natuurlijk heel erg voor de man die nu zijn vingers kwijt is! Zou het kunnen dat ze dachten dat het een fakkel was?
Verder kun je niet legaal aan een cobra 6 komen in belgië!

Denk dat de beste man er nog relatief goed vanaf komt met "slechts" 3 vingers kwijt...
Je weet nooit precies hoe het is gegaan, maar bovenstaande actie is ook wel erg stom weer. :frusty:

Denk dat de beste man er nog relatief goed vanaf komt met "slechts" 3 vingers kwijt...

Daar kun je nog best gelijk in hebben, bij de voorlichting raak je al vingers kwijt aan een rotje(wat me al sterk lijkt, of je moet hem vastgemaakt hebben met ducktape aan je hand:p), en ze noemen cobra 6 een handgranaat, lijkt me toch wel iets anders dan de realiteit.

Ik wist niet dat je een cobra 6 in belgië kon kopen, zal wel illegaal circuit zijn.

Ze hadden gewoon beter allemaal kunnen wegrennen ipv. dat 1 iemand er mee weg rent. Of in een glas met drinken doen.
Wel sneu op zich.

nee dat is snugger, dan vliegen de glasscherven je om de oren

Cobra 6 lijkt me het niet ,als zoiets knalt in je hand dan heb je der wel meer af den een paar vingers

Laatst bewerkt:
Lijkt me ook heel sterk dat je door een cobra 6 maar 3 vingers kwijt bent. En in een glas met drinken doen werkt zoieso niet. Het beste in zo'n geval is het vuurwerk laten voor wat het is en hard wegrennen.

Lijkt me ook heel sterk dat je door een cobra 6 maar 3 vingers kwijt bent. En in een glas met drinken doen werkt zoieso niet. Het beste in zo'n geval is het vuurwerk laten voor wat het is en hard wegrennen.

Zou het niet proberen, 't is niet voor niets verboden....
onderschat de kracht van dit spul niet, dit kan je geen vuurwerk noemen, maar explosieven !:frusty:

Jammer dat het weer eens zo heeft moeten gaan...
Nu maar hopen dat de overheid niet begint met: Al het vuurwerk is gevaarlijk, dus afschaffen!
Ze hebben wel gelijk: het is gevaarlijk als het in de foute handen terecht komt...

Jammer dat het weer eens zo heeft moeten gaan...
Nu maar hopen dat de overheid niet begint met: Al het vuurwerk is gevaarlijk, dus afschaffen!
Ze hebben wel gelijk: het is gevaarlijk als het in de foute handen terecht komt...[/QUOTE

Denk het niet, Nederlands vuurwerk is goed en uitvoerig getest, en voldoet aan de strengste eisen.

Hij heeft het dus binnen aangestoken, waarschijnlijk heeft hij gedacht dat het een "fakkel" was? Omdat er eerst een fonteintje uit komt. Maar deze man heeft nog zoveel geluk gehad dat hij "slechts" 3 vingers kwijt is geraakt. Echter twijfel ik nog steeds of het wel daadwerkelijk een cobra 6 was.

Een Cobra blaast je hand eraf heb ergens geleden gelezen dat een man had een Cobra 6 vast en die ging af zijn hele hand is erafgeblazen en aan 1 oog blind kwam een stuk in zijn oog en ook nog gehoorschade
Dus betwijfel het

Back
Bovenaan