Nl'ers willen vuurwerktraditie in stand houden

De vuurwerktraditie mag volgens het Nederlandse volk niet verloren gaan. Dat is althans de conclusie die Ineke Strouken, directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed in Utrecht, trekt aan de hand van enquêtes.

"Als er in de media over vuurwerk wordt gesproken, zie je daar mensen op reageren door enquêteformulieren van ons in te vullen waarin we mensen vragen wat ze zoal op de nationale inventarisatielijst immaterieel erfgoed willen hebben. Dat is opvallend, want normaal komt er niet één verzoek over het behoud van die traditie binnen", aldus Strouken volgens het ANP.

Het zal voorlopig nog wel even duren eer vuurwerk op de lijst kan worden gezet, want er moet eerst een gemeenschap komen die zich voor het behoud van de traditie gaat inzetten. Ondanks dat steeds meer mensen zich tegen het vuurwerk verzetten, blijft een grote groep zich verheugen op het knallen. "En als je die afpakt, neem je als het ware ook hun identiteit af. Hetzelfde gebeurde met de discussie rond Zwarte Piet."

BRON:http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/01/nlers_willen_vuurwerktraditie.html

Hoppaaaa, de toekomst van het consumentenvuurwerk ziet er beter uit mannen! :D
Hopelijk blijft deze trend zich voortzetten..

Laatst bewerkt:
Nog niet te vroeg juichen...als de trend van minder slachtoffers doorzet en de schade moet echt naar beneden.Dan zie ik het nog wel goed komen inderdaad. :)

Van mij apart verplichten ze het dragen van een vuurwerkbril ook als je naar vuurwerk kijkt...draag je het niet dan een forse boete.

Nog niet te vroeg juichen...als de trend van minder slachtoffers doorzet en de schade moet echt naar beneden.Dan zie ik het nog wel goed komen inderdaad. :)

Van mij apart verplichten ze het dragen van een vuurwerkbril ook als je naar vuurwerk kijkt...draag je het niet dan een forse boete.

ik vind ook dat dat inderdaad moet.
weg met die gratis producten.
geef bijv gew 5 of 10%korting en een gratis bril
bijvoorbeeld bij de welkoop:dit jaar 20%korting tijdens de voorverkoop(maak daar dan 15 van en een gratis bril)
die dingen kosten gew 1,99!!!

veel te duur

ik vind ook dat dat inderdaad moet.
weg met die gratis producten.
geef bijv gew 5 of 10%korting en een gratis bril
bijvoorbeeld bij de welkoop:dit jaar 20%korting tijdens de voorverkoop(maak daar dan 15 van en een gratis bril)
die dingen kosten gew 1,99!!!

veel te duur

De prijs is niet niet zozeer het probleem. Wel voor 180 euro vuurwerk kopen, maar een veiligheidsbril aanschaffen om je ogen, die onbetaalbaar zijn, te beschermen is weer te veel van het goede.. Komop man.

Maar ben het met je eens, die dingen zouden gewoon bij elke bestelling gratis meegegeven moeten worden. Dan is het aan de gebruiker zelf of hij/zij deze opzet.

Enne, ik heb hier een geod gevoel over! Wat Thresher zegt: Doorpakken nu! Come on.

We zijn er nog lang niet,maar wel leuk dat ze er een stuk in de media aan waagt. Al het positieven is mee genomen.

Goed verschijnsel! Wel een beetje apart dat PowNed een plaatje van een Cobra 7 bij het artikel plakt, maar ach wat

Ik vroeg me inderdaad ook al af waarom er nou weer een Cobra 7 bij moest als afbeelding. Waarom niet gewoon een foto van legale cakes of effecten in de lucht? Maar ach, het blijft goed nieuws! :)

kijk, dit zijn leuke berichten! maar denk ook dat het een logisch gevolg is van al die negatieve roeptoeterij. hoe harder de vuurwerkhaters gaan schreeuwen, hoe meer de vuurwerkliefhebbers terug zullen schreeuwen!

Back
Bovenaan