Nieuwe regels voor vuurwerk op komst

In belgie , heb je toch ook een vergunning nodig om knal vuurwerk te mogen kopen en afsteken ? kan het mis hebben .
Maar dagt zo iets te hebben gehoord .
En die vergunning kan je gewoon bij de gemeente aanvragen .

Dat is alleen voor de Belgen zelf Sacha. Nederlanders hoeven voor Belgisch consumenten vuurwerk geen vergunning te hebben.

Kan iemand hier al wat meer over vertellen? Moet zeggen dat ik razend benieuwd ben! (Ook verbaas ik me dat het hier zo stil blijft, zijn jullie niet benieuwd?)

Kan iemand hier al wat meer over vertellen? Moet zeggen dat ik razend benieuwd ben! (Ook verbaas ik me dat het hier zo stil blijft, zijn jullie niet benieuwd?)

Er verandert weinig binnenkort behalve dat er een CE-keurmerk op moet.
Gewichten en inhouden blijven hetzelfde in Nederland in 2010.

Ik ben ook zeker benieuwd! Maar er is nog geen nieuwe informatie te vinden, dus weinig om over te praten. We kunnen blijven hopen en dromen, maar daar veranderen de wetten niet van. Ik wacht af op hoop van betere wetten! :)

Heb tijdens China het vw besluit gelezen (is een pittig stukje tekst) Maar er komen vooral verandering mbt opslag vervoer en afsteken van vw.

Zo hoef je vanaf nu tot 10,000 kilo (ipv 1000 kilo) bunker aleen nog maar een melding te doen ipv vergunnings aanvraag traject mits deze verdeelt zijn over 2 bunkers. 1 van 4 en 1 van 6 ton meen ik.

Shows tot 300 kilo is aleen melding verplicht ipv 100 kilo.

Je mag nu 25 ipv 10 kilo in huis hebben en visco is toegestaan.

En zo zijn er nog 10 talle dingen gewijzigd:)

oke dan das mooi nieuws .
ik ben benieuwt naar die andere 10 . :)
of zijn dat dingen die we liever niet willen weten :sad:

Het nieuwe Vuurwerkbesluit zal vast en zeker wel weer ter download komen zodat we alles in kunnen zien. Er zijn weer heel wat regels die aangepast worden ja, toch vaak in positieve zin, ook de losse opslag in de winkel mag bijvoorbeeld meer worden...

Laten we ze even afwachten, de voorlopige berichten zijn positief in ieder geval, vooral de winkeliers zullen er goed op vooruit gaan qua regeltjes. :)

Dat is dan wel een dikke domper zeg, na het fijnere bericht van de 25kg.regel. Nog veranderingen in het knalvuurwerk te melden? Of daar ook niet :(

Nee enige regel die nu wel er is is dat pijlen kaarsrecht de lucht in moeten en niet mogen afwijken. De rest blijft het zelfde :(

Bedankt dat je ons de zo gewilde duidelijkheid geeft, Gerwin :) Jammer dat alles gelijk blijft :( gelukkig dat het niet mínder wordt! ;)

Ben benieuwd hoe strak die regel van de pijlen wordt aangehouden. Testen met windstilte, uit kaarsrecht staande buis afgeschoten? Brullende Schwiegermutter kunnen we wel gedag zeggen iig...

Back
Bovenaan