Nederlandse artsen roepen massaal op tot vuurwerkverbod

Nederlandse artsen roepen massaal op tot autoverbod
Vijftien grote vakverenigingen van Nederlandse artsen roepen het kabinet en de Tweede Kamer op een verbod op auto's in te stellen.

Het gaat om verenigingen van onder meer plastisch chirurgen, oogartsen en kinderartsen. Zij stellen dat het bereiken van je bestemming niet in verhouding staat tot alle gewonden, schade en overlast die het besturen van auto's elk jaar veroorzaakt.

De enige oplossing is volgens de artsen een verbod op auto's. Zij stellen voor meer fietsroutes te organiseren als alternatief.

De roep om een verbod op het berijden van auto's door particulieren is overigens niet nieuw. Onder meer GroenLinks en het Oogziekenhuis Rotterdam vragen hier al jaren om. Maar het is voor het eerst dat artsen zo massaal een beroep doen op het kabinet en de Tweede Kamer.

Door het rijden in auto's lopen jaarlijks vele honderden mensen verwondingen op. Meer dan de helft van het letsel wordt toebracht door legaal autogebruik. Vooral kinderartsen hebben hier genoeg van, omdat kinderen die gewond raken vaak zelf niet eens autorijden, maar alleen toekijken.

De artsen hebben ook gevraagd of de Nederlandse verzekeraars het manifest wilden ondertekenen, omdat die ook jaarlijks vele miljoen moeten uitkeren door alle schade aan straatmeubilair, auto’s en andere objecten. Maar de verzekeraars vinden een verbod te ver gaan.

Ik word zo poepzat van dit soort ´nieuws´.

Ik twijfel aan de waarheid van dit artikel. 15 vakbonden!! Vijftien is veel dus media kom eens met namen van vakbonden, namen van artsen en de hele huppelepup.

Als je dan een statement wil maken zorg dan dat het goed onderbouwt is. Want dat is dit stuk zeker niet. Zo kan ik ook een artikel de wereld in brengen. Pro vuurwerk bijvoorbeeld.

Kortom stemmingmakerij is het. En dat past precies in het straatje van Herr Bonte. Huichelaars.

De vakbonden staan erbij. De vraag is echter; zijn alle artsen het hiermee eens? Ik denk van niet.

De vakbonden staan erbij. De vraag is echter; zijn alle artsen het hiermee eens? Ik denk van niet.

Dan mis ik iets. Ik zie alleen staan : het gaat om verenigingen. Die hebben toch ook een naam? Maakt ook niet uit. Zoals Willy al heeft gedaan is dit een heel algemeen stuk waar je alles van kan maken.

Dan mis ik iets. Ik zie alleen staan : het gaat om verenigingen. Die hebben toch ook een naam? Maakt ook niet uit. Zoals Willy al heeft gedaan is dit een heel algemeen stuk waar je alles van kan maken.

Dat komt omdat het op meerdere nieuws sites staat. Zoals je weet geven zij graag een eigen draai hieraan. Op nu.nl of het ad.nl staan de namen erbij.

En je kan er alles van maken inderdaad, helemaal mee eens.

Voor mensen die nog even willen lachen bij 1:44 *tegen die ondernemers zeg ik die boterham kan je ook verdienen met de verkoop van professioneel vuurwerk* Laat dat even goed tot je door dringen man man dat zegt toch genoeg over het niveau van die gasten. :bonk:

Ik weet niet waar ik bozer om word. Van die idioten als Bonte, of de media die hem aandacht geeft.
Jezus.. wat een.. ********

Ik begrijp dit hypocriete artikel niet, tenminste ik begrijp niet dat we andere artsen niet horen over, drank gebruik, wintersport noem maar op.
In voeding worden ieder jaar ik weet niet hoeveel schadelijke e nummers gepropt wat op veel grotere schaal op korte en langere termijn schade oplevert. Roken de grootste moordenaar wordt in stand gehouden omdat het zo lekker geld oplevert. Vleesindustrie wat zo corrupt is als het maar kan, de huidige zorg wat niet toereikend is waardoor mensen met allerlei gebreken door blijven of moeten lopen.
Zo kan ik nog wel doorgaan.
Duidelijk dat hier een linkse molen achter zit.
In mijn woonplaats verkoopt het ziekenhuis vuurwerkbrillen, nou als je het lot van je bevolking zo aantrekt waarom geef je die brillen niet gratis weg. Overal zit een persoonlijke gewin of een verdienmodel achter wat verantwoord wordt met de twee woorden, milieu en gezondheid.

Donder AUB op met je deze waanzin, zo kunnen we beter de hele dag in ons blijven liggen, oog nee dat is ook niet gezond.... Laten we ook maar een regel opstellen dat het strafbaar is om langer als 8 uur per dag te slapen.
Ik weet dat dit een flauw vergelijk is maar dat gepamper ben ik wel een beetje beu.

Het gaat groen links echt niet om uw oogjes, het gaat ze echt niet om uw handjes het gaat ze om het zgn milieu.en gebruiken ze deze argumenten om op het gevoel te spelen.

Wordt er inmiddels aardig schijt ziek van, laat ons leven, laat ons een lolletje hebben,
We doen als zo veel en we hebben al zo veel in moeten leveren om aan bepaalde wensen te voldoen.

Ik begrijp dit hypocriete artikel niet, tenminste ik begrijp niet dat we andere artsen niet horen over, drank gebruik, wintersport noem maar op.
In voeding worden ieder jaar ik weet niet hoeveel schadelijke e nummers gepropt wat op veel grotere schaal op korte en langere termijn schade oplevert. Roken de grootste moordenaar wordt in stand gehouden omdat het zo lekker geld oplevert. Vleesindustrie wat zo corrupt is als het maar kan, de huidige zorg wat niet toereikend is waardoor mensen met allerlei gebreken door blijven of moeten lopen.
Zo kan ik nog wel doorgaan.
Duidelijk dat hier een linkse molen achter zit.
In mijn woonplaats verkoopt het ziekenhuis vuurwerkbrillen, nou als je het lot van je bevolking zo aantrekt waarom geef je die brillen niet gratis weg. Overal zit een persoonlijke gewin of een verdienmodel achter wat verantwoord wordt met de twee woorden, milieu en gezondheid.

Donder AUB op met je deze waanzin, zo kunnen we beter de hele dag in ons blijven liggen, oog nee dat is ook niet gezond.... Laten we ook maar een regel opstellen dat het strafbaar is om langer als 8 uur per dag te slapen.
Ik weet dat dit een flauw vergelijk is maar dat gepamper ben ik wel een beetje beu.

Het gaat groen links echt niet om uw oogjes, het gaat ze echt niet om uw handjes het gaat ze om het zgn milieu.en gebruiken ze deze argumenten om op het gevoel te spelen.

Wordt er inmiddels aardig schijt ziek van, laat ons leven, laat ons een lolletje hebben,
We doen als zo veel en we hebben al zo veel in moeten leveren om aan bepaalde wensen te voldoen.

Ik denk dat jij niet weet wat links en rechts inhoudt. Beknopt is links voor grotere inspraak van de overheid, rechts is voor minder inspraak. Wat zich dan vertaalt in; Links - bedrijven kunnen niet alles maar doen wat ze willen, Rechts - bedrijven kunnen doen wat ze willen. Natuurlijk is dit heel zwart-wit. Dus je kunt wel zeggen "duidelijk dat hier een linkse molen achter zit", maar het is toch echt een rechts beleid om dingen niet te verbieden of aan te scherpen. Vleesindustrie is corrupt... hmm zou dat misschien komen omdat er geen toezicht is (rechts)?

Aangezien minister Schippers (VVD) het een goed plan vindt om ziekenhuizen met elkaar te laten concurreren en dus in feite ziekenhuizen dwingt om zo goedkoop mogelijke zorg te leveren. Alles gaat dus om cijfers draaien. Je kan dus niet gaan verwachten dat ze alles maar gratis weggeven.

En je hoort artsen wel over overmatig drank gebruik.

Enfin, Je bent nu net zo bezig als het artikel.

Weer even over het artikel zelf; Ik snap niet dat er zo'n probleem van wordt gemaakt, maar aan de andere kant het is een makkelijke manier om het aantal oog-gerelateerde ongelukken per jaar naar beneden te brengen. Er zijn echter zoveel meer handelingen die voor oog-gerelateerde ongelukken zorgen en ik van mening ben dat het wel goed is voor Nederland zich één keer per jaar vrij te voelen.

Back
Bovenaan