Moontan,Gerwin en Kruitsnuiver naar China

Ook ik werd hartsikke enthousiast bij het lezen van dit topic en ik besef drommels goed dat je het niet zomaar even regelt. Ik had alleen in mijn gedachten van als het er ooit van komt dat ik er dan ook geen rondleidingen door de fabrieken hoef te hebben, maar meer voor het vuurwerk wat je in zo'n kraampje jan kopen en lekker stoken en daarnaast eventueel de omgeving als toerist een beetje verkennen.

Misschien is het een goed idee voor Evelien om georganiseerde vuurwerkreizen te gaan aanbieden...hahaha! Zelf regelen (spreek puur voor mezelf) gaat denk ik niet zo gemakkelijk, en ik zou toch echt wel de fabrieken en dergelijke willen zien als ik daar naartoe zou gaan. Ik zou echt zoveel als mogelijk willen zien van alles wat er daar met vuurwerk te maken heeft. En natuurlijk lekker tussendoor stoken zoals de afvaardiging van de crew nu ook heeft gedaan.

ik denk sowiso dat Marijn een goede slag kan slaan, als ze vwreizen gaan aanbieden. Dat geld voor iedere importeur! Zijn zat mensen die zo een 2 duizend euro over hebben voor een reis!

Dat denk ik dus ook. De contacten hebben ze al, en de weg weten ze ook...
Men zou er mooi op kunnen bijverdienen denk ik, genoeg freaks die er een keer op bedevaart willen gaan. :rolleyes:
Misschien zien we het ooit ook nog eens in de folders staan:
"nr. XXX - China reis - Vier Chinees Nieuwjaar in China! - € XXXX - Aantal: _ _ x" :D

Ik zit er zelf zo wie zo aan te denken om in de toekomst nog een keer af te reizen naar China. En Erik denkt er net zo over.
Het is ons allemaal erg goed bevallen.
Evelien had vooraf een programma in elkaar geknutseld waarbij iedereen, ook de niet freaks, aan haar trekken moest zien te komen.
Evelien is daar erg goed in geslaagd
Want wij hebben elke minuut van China genoten, ten opzichte van Nederland een complete cultuurshock.
Ook de dagen dat wij niet met vuurwerk bezig waren hebben wij ons prima geamuseerd.
China is totaal anders dan Europa.
Om een paar voorbeelden te noemen: roken mag daar bijna overal, zelfs in restaurants, het vuil gooit men daar gewoon nog op straat.
Maar vooral de tolerantie van de Chinezen is mij opgevallen, het bekende korte lontje in China bestaat niet.
En je kunt daar rustig over straat lopen. Als je in China een misdaad begaat tegen een buitenlandse tourist staat daar een zware gevangenisstraf tegenover.
Chinezen zijn vriendelijke mensen.

Een gezamenlijke reis naar China naar een vuurwerkstad zoals bijv. Liuyang samen met een Nederlandse importeur en een Engels sprekende gids zou ik de liefhebbers kunnen aanraden hier.

Jullie hebben een mooie reis gemaakt fred, als er ooit nog een vervolg gaat komen houd ik me ook graag aanbevolen. Collega van me is ook ooit in China geweest maar niet voor vuurwerk maar de andere punten die je aanhaalde heeft hij me ook over verteld. Het is gewoon een compleet andere wereld, waar voor ons als vuurwerk liefhebbers gewoon de traditie van het vuurwerk ligt.

Nogmaals alle drie bedankt voor de heerlijk verslagen en foto´s.
De overige foto´s en films zien we vanzel wel verschijnen.

Ik denk dat de heren graag even willen rusten, en nog een beetje bij moeten komen. We zien vanzelf het filmmateriaal wel verschijnen!

Meesten denken erg makkelijk over een reisje china zie ik alweer. Geloof me dat is niet zomaar even boeken hoor ;). De vliegries excl hotels enz was 700 euro meen ik. Daarnaast in welk hotel ga ja zitten ? lang niet elk hotel maakt waar wat ze zeggen. Het liefste zit je in een hotel waar veel buitenlanders zitten omdat daar meestal (gebrekkig) engels wordt gesproken. Daarnaast hadden wij ook Ray (van de fabriek van marijn) bij ons die zeer goed engels sprak en dus makkelijker was met vervoer met taxis enz. Daarnaast heb je ook nog een visum en alles nodig. En veel fabrieken staan niet zomaar te springen om een groep toeristen een rondleiding te geven :(

Maja ik ben weer wakker na een goed nachtje goed slapen wat ik gisteren tijdens het vliegen niet heb kunnen doen :) Ik zal proberen vanavond alvast wat films online te zetten :)

Makkelijk is het sowieso niet (ervaring mee:rolleyes:), maar het is te doen :wink:

Hier alvast een paar foto,s van de China reis.

Op de foto,s zie je mij samen met de gids Ray, de vuurwerkfabriek en wat foto,s van de vuurwerkkraampjes.

Hier alvast een paar foto,s van de China reis.

Op de foto,s zie je mij samen met de gids Ray, de vuurwerkfabriek en wat foto,s van de vuurwerkkraampjes.

die laatste foto he, kijk s naar die lantaarnpaal, die sticker!
VERBODEN RATELBANDEN AF TE STEKEN! LOL!

die laatste foto he, kijk s naar die lantaarnpaal, die sticker!
VERBODEN RATELBANDEN AF TE STEKEN! LOL!

Haha was mij nog geeneens opgevallen, wel onwijs gaaf.. zou mij niets verbazen als een van de freaks zo'n ding ergens op de kop heeft weten te tikken en mee heeft genomen :rolleyes:

Ook leuk is dat brandblusapparaat aan de rechterkant, alsof je gaat blussen met dat ding als er daar brand uitbreekt. Ik zou me de tandjes rennen dan :)

Back
Bovenaan