Moet vuurwerk verboden worden, Woensdag 21:10 uur [Poll]

Cornel

VWC lid
Vanavond discussie in het programma Arena van de EO.
Daar gaat deze poll over dus allemaal stemmen :)

Moet vuurwerk verboden worden?
Steeds meer gemeenten stellen rond Oud en Nieuw vuurwerkvrije zones in. Rond scholen en winkelcentra mag daar geen vuurwerk worden afgestoken. Is dat een goede ontwikkeling? Of moeten we verder gaan en is het tijd voor een verbod op vuurwerk?

Tientallen mensen houden jaarlijks blijvend letsel over aan vuurwerk. Bovendien zorgt het voor veel overlast en milieuschade. In Arena daarom een discussie over een vuurwerkverbod. Is zo'n verbod nodig om verder vuurwerkleed te voorkomen? Of is een verbod betuttelend en onuitvoerbaar?

WOENSDAG, 21.10 UUR, NPO2

http://www.eo.nl/ditisdedag/arena/aflevering-detail/arena-20141217t211345/

Is dit nog gebruikt?????

Heb ook maar even gestmend. Staat er: 8% eens, 92% ONeens...

Groet.

Edit... Het is woensdag.... Ik dacht donderdag:bonk::frusty:

Ik hoop dat er iemand aan tafel zit die alle argumenten ook daadwerkelijk kan weerleggen.
Anders wil ik nog wel heen rijden. Moet een keer klaar zijn met de mensen die op basis van niets zeggen alles te willen stoppen.
greetz

kan iemand reageren op de onderstaande regels?
Ik niet:

Zou iemand dit willen posten>>>>

Ga je bezig houden met de echte dingen van het leven die er echt toe doen, het gaat hier wederom over het verbieden van het consumenten vuurwerk. Dat heeft niks met de ellende te maken, dat is het professionele vuurwerk (illegale vuurwerk) wat al verboden is.

Dus verbieden van het consumenten vuurwerk gaat alleen maar meer ellende opleveren. Denk ff na en laat je goed informeren alvorens te gaan blaten.

Ik hoop dat er iemand aan tafel zit die alle argumenten ook daadwerkelijk kan weerleggen.
Anders wil ik nog wel heen rijden. Moet een keer klaar zijn met de mensen die op basis van niets zeggen alles te willen stoppen.
greetz

Er heen rijden en wanneer ze de uitslag van de poll niet gebruiken, hand opsteken en hiernaar vragen. :)

net gestemd toch denk ik dat de meeste mensen in de zaal tegen zullen zijn dat is natuurlijk beter voor de media-aandacht ook vrees ik voor de zielige rundjes met glasbommen etc die hun verhaal zullen doen dat rotjes verleidelijk zijn om een gigantshe knal van te maken.
Alles om het alsnog negatief te berichten zo zijn de oneens stemmen toch in een hoek gezet.
Ik ben bang dat je het van de media niet kan winnen hun bepalen wat er gezecht word en wat er uitgezonden worden.
De groep tegenstanders zal altijd groter zijn dan de voorstanders dit omdat je dan een artikel kan maken met afgeslagen handen darmen die eruit knallen hoofden weg doden ogen kapot etc.
Ik heb namelijk nog nooit een artikel gelezen vader zoon en opa staken leuk vuurwerk af zo kwam pa met pijlen zoon met rotjes en opa met een heuze cake.

Ik wens de persoon in kwestie die meedoet met het debat veel succes maar ik ben bang dat je het op moet nemen tegen poltie onderzoekers chirugen groenlinks hondenbezitters etc etc

6 tegen 94 nu! Hopelijk blijft het in deze richting gaan tot de uitzending, de polls van Arena nemen soms op 'magische' wijze op het laatst nog een onverwachte wending... Ben benieuwd wat de stand om 21:10 is.

6 tegen 94 nu! Hopelijk blijft het in deze richting gaan tot de uitzending, de polls van Arena nemen soms op 'magische' wijze op het laatst nog een onverwachte wending... Ben benieuwd wat de stand om 21:10 is.

Achja als de eindredacteur wil dat 70% voor het verbod is, dan zal de poll dat op een of andere manier ook wel aangeven...

net gestemd toch denk ik dat de meeste mensen in de zaal tegen zullen zijn dat is natuurlijk beter voor de media-aandacht ook vrees ik voor de zielige rundjes met glasbommen etc die hun verhaal zullen doen dat rotjes verleidelijk zijn om een gigantshe knal van te maken.
Alles om het alsnog negatief te berichten zo zijn de oneens stemmen toch in een hoek gezet.
Ik ben bang dat je het van de media niet kan winnen hun bepalen wat er gezecht word en wat er uitgezonden worden.
De groep tegenstanders zal altijd groter zijn dan de voorstanders dit omdat je dan een artikel kan maken met afgeslagen handen darmen die eruit knallen hoofden weg doden ogen kapot etc.
Ik heb namelijk nog nooit een artikel gelezen vader zoon en opa staken leuk vuurwerk af zo kwam pa met pijlen zoon met rotjes en opa met een heuze cake.

Ik wens de persoon in kwestie die meedoet met het debat veel succes maar ik ben bang dat je het op moet nemen tegen poltie onderzoekers chirugen groenlinks hondenbezitters etc etc

Werd vandaag gebeld door een vuurwerkdealer of ik in dit programma mijn zegje zou willen doen.
Heb helaas geen tijd. En idd ben bang dat ik het had op moeten nemen tegen een stelletje gefrustreerde vuurwerkhaters. Dan zou het weer net zoiets worden als bij Pauw.
Nogmaals wel jammer hoor. Had het best willen ondergaan.

Waarom doet de dealer dit zelf niet hoop ik :) Hij kan het allicht ook goed argumenteren. Kijken doe ik maar niet. Dan krijg ik zeker weten de neiging om mensen af te ransellen :(. En dat is iets wat ik niet kan maken in me functie haha.

Back
Bovenaan