Minder vuurwerkklachten dan vorige jaarwisseling

Brainiac

VWC lid
ROTTERDAM (ANP) - De strengere maatregelen tegen vuurwerkoverlast lijken effect te hebben. Het meldpunt vuurwerkoverlast.nl heeft tot nu toe 20 procent minder klachten binnengekregen dan rond de vorige jaarwisseling. Dit zei de oprichter van het meldpunt, het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte, donderdag.

Tot donderdagochtend 10.30 uur stond de teller bij het meldpunt op 65.000 klachten. Op oudejaarsavond klaagden ongeveer 5000 mensen over schade door vuurwerk, gevaarlijke situaties op straat en smog door vuurwerk, waar vooral mensen met longklachten last van hadden.

Het meldpunt, dat op 24 december openging, blijft nog tot 3 januari open voor het publiek. Daarna worden de klachten verwerkt in een rapport dat wordt aangeboden aan 25 burgemeesters en de Tweede Kamer.

Bron: Tubantia

Geen naderent verbod stond in de ad opstelten zei dit heb effect we blijven niet aanpassen met regeltjes hahahahaha

5000 mensen die hebben geklaagd tussen 18.00 en 2.00 uur. Wat moet je daar nou van denken he...

misschien omdat de verkoop vorig jaar al op zaterdag begon.
dan heb je 2 extra dagen om te klagen en dus meer meldingen..

Vuurwerkvrije zones zijn geen probleem!
Gewoon een beetje logisch nadenken wat je aan het doen bent.
Een beetje weldenkend mens gaat niet naast een bejaardentehuis of diereasiel staan met zn spullekes.
Voor de rest is minimaal 2/3 door drank of drugs.oof overmatig gebruik of gebrek aan opvoeding.
Is natuurlijk makkelijk om het allemaal op vuurwerk te gooien...

Ik vind het nog mee vallen,als je op de kaart kijkt bij meldpunt zijn er mensen bij die 240 x een melding hebben gedaan :bonk: dan gaat het hard natuurlijk.

Een nummer dat eigenlijk net zo nietszeggend is als de uitspraken van veel politici.

Ik had 's nachts ook last van mijn astma, en kan mij best voorstellen dat een niet-liefhebber/hater anti-vuurwerk is. Maar als ik dan zie dat er mensen zijn die daar meerdere malen voor klagen... Hoe representatief is het dan? Interessanter zou het aantal unieke personen zijn met een klacht en die klachten in eigen categorieën indelen.
Met deze verdeling kunnen ze daadwerkelijk iets zeggen over het aandeel van legaal vuurwerk ten opzicht van het totaal aantal vuurwerk-gerelateerde klachten.

Maar goed, daar hebben ze natuurlijk niets aan.

Ik zou graag de kaart eens bekijken hoe die eruit zag voor 18 uur op 31-12.
Ik zie voor mijn woonplaats ook 14 klachten staan, terwijl er overdag niet werd geknald.
Zou best eens kunnen dat Men pas gaan klagen is vanaf het moment dat het mocht.

Typisch het spelletje van Bonte. Doen geloven dat de 18:00 regel effect heeft. Zodat een verbod ook wel zal werken. Overal ging ruim voor 18:00 al vuurwerk de lucht in. Maar de maatregel heeft effect gehad. Hij liegt zo sterk dat hij het zelf nog geloofd ook. Clown

Back
Bovenaan