Metje Blaak maakt zich zorgen over zwanen tijdens oud en nieuw.

iloveit

VWC lid
Het duurt nog even , maar over een maand is het weer oudejaarsavond. Gillend van angst en doodsbang voor het knallen van het vuurwerk doorstaan de zwanen op de Wallen jaarlijks deze avond. Zelfverklaard dierenliefhebber Metje Blaak is een actie op Facebook gestart.

'Ik pleit voor de zwanen. Ik wil dat ze geen last hebben van het vuurwerk', zegt de oud-prostituee en voormalig belangenbehartiger van prostituees. 'Dan zijn de zwanen hier doodsbang en zijn ze allemaal heel dicht bij elkaar en die gillen heel erg. Het is afschuwelijk en iedereen zegt, oh oh, wat erg. Maar niemand doet er wat aan.'

Reden voor Blaak om op Facebook aandacht te vragen voor het probleem. 'Heel veel mensen hebben echt zoiets van, nou, stop maar met dat vuurwerk. Want het zijn niet alleen de dieren in de gracht, maar de katten en honden binnen, alles is bang.' Ze hoopt dat de zwanen verplaatst worden of dat er een vuurwerkverbod komt op de Wallen.

Bron

Wat is dit bericht met een fabeltjeskrantgehalte geschreven zeg. Moet je het eens lezen met de stem van meneer de Uil.

OT: Vreemd dat de zwanen niet verkassen naar een rustige locatie i.p.v. hartje Amsterdam. Of zijn ze voor vuurwerk net zo bang als wat onweer? Wie zal het weten. Misschien mevrouw de Ooievaar..

en ik ze maar lekker voeren in de winter, of ze het weten dat ik er aan komt vaste tijd. zie ik de lui die er commentaar op hebben niet doen. En uiteindelijk moet er nog niet aan denken vind het gezellig zo is het nieuwe jaar er, zieltjes winnen in de laatste maand daar trapt niemand meer in.

Als het zo doorgaat zal je zien dat de partij in de komende jaren uit de kamer gaat.

op getiefd staat netjes. En het had zo anders kunnen zijn, de toonzetting...liefhebbers freaks etc we zitten met iets kunnen we rond de tafel tot een voor beide partijen bevredigende oplossing komen.

Dan zal de liefhebber zeggen dat doen we geen vuurwerk bij gebouw etc winkel.

Geven en nemen, maar zo gaat het niet, ik vind dit en zo gaat het gebeuren dwingend dwang mening opleggend en veel leugens om tot je doel te komen. En als de zooi uitbreekt tja dat weten wij niet wij zijn uit de kamer. Domme mensen kan je dingen leren dan worden ze slim...maar stomme mensen geen schijn van kans je kan praten wat je wilt, maar een muur zegt nog eerder wat terug dan zo'n partij genoot.

Bericht heb ik gekregen van Rijswijk !

Ach, die zwanen zijn dat enge hoofd van deze feeks gewend. Voor een knalletje hier en daar zullen ze niet zo banv zijn. ;)

Als je ook maar iets start wat het vuurwerk in zwart daglicht zet dan kom je door in de media maar andersom gaat het je nauwelijks lukken. Hoezo media s u c k s .....

Back
Bovenaan